Spring naar bijdragen

Wago-86

Forum member
  • Aantal bijdragen

    33
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Wago-86 last won the day on July 9 2018

Wago-86 had the most liked content!

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Wago-86's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Waardering in de gemeenschap

  1. Wago-86

    woody

    Hallo eerst maar even vermelden dat het vervangen van de "molding's" door houten exemplaren best wel een hele klus is maar wel een uitdaging je moet wel hardhout gebruiken dus geen vuren of grenen in verband met het kromtrekken en hoe had je gedacht de bochten te fabrieken:whistle: maak er een foto sessie van als je het zelf gaat doenen zet ze hier op het forum. Wat de folie aangaat die je hier koopt in de dhz-sjops deze is merkbaar dunner dan die van 3m (op internet bekent als Dinoc-3M woodgrain foli) en is zoals eerder gezegd niet goed bestand tegen zon en kou . Hier een adres voor Woodgrain foli :squeezy.nl zit in enkhuizen en wat verder weg :stripeman.com in USA of jcw.com zoeken onder partno:WD157582T ook in de USA. succes en laat wat horen over je speurtocht:bye1:
  2. Hallo , wij zijn ook via de website terecht gekomen in Brummen , je moet dit bedrijf zien als een soort van "museum" van een auto bedrijf wat regelmatig auto's te koop aan bied (van Austin tot Zastava:rolleyes:) ,om te beginnen neem telefonisch contact met ze op en vraag of ze de betreffende auto NOG in hun bezit hebben en of je op afspraak langs kan komen ,dan tref je ook de persoon die je aan de telefoon gesproken hebt, als je dan in Brummen bent neem dan een setje oude kleren mee of een overall dan kan je teminste ook onder de auto kijken want in elf van de tien keren staat de brug vol of is hij defect . Zoals je merkt zijn wij niet zo blij geweest toen wij bij de gallerij gingen kijken voor een Jeep Grand Wagoneer van 1988 voor 14500,- harde euro's misschien hebben wij last gehad van een moment opname maar onze Jeep komt dus niet uit Brummen. Succes met je zoektocht
  3. hallo , het is een Selec-Trac Model 229 en er moet auto-trans-fluid Dextron 11 IN ,ik ben ook op zoek gegaan naar site's waar maar iets van pakking vervanging op zou kunnen staan heb wel wat gevonden maar nergens een vermelding gevonden over de manier van pakkingen vervangen (zoals ik het zou willen doen door de aandrijf assen los te koppelen en dan de deksels er af te schuiven over de uitgaande assen heen) misschien dat iemand op dit forum al eens deze pakkingen vervangen heeft en zijn kennis met mij en anderen wilt delen. alvast bedankt Wago-86 (Peter)
  4. Ab bedankt,aangezien ik een redelijke sleutelaar ben zou deze klus dus wel zelf te doen zijn alleen ,komt de aap uit de mouw, moet ik dan de gehele transfare case onder de wagen uitnemen of is het ook mogelijk om de aluminium deksel(s) los te maken en opzij te schuiven over de uitgaande as en dan de pakking te vernieuwen? Graag jouw antwoord hierop, groet wago-86
  5. hallo ,ik zit met een vraag en hoop dat een van jullie mij een antwoord kunnen geven het is namelijk zo ,ik ben bezig met het verversen van de transfarecase olie en zag dat er olie druppels zaten op de plaats waar de pakkingen zitten (niet bij de keerringen daar is het droog) na de druppels weggeveegd te hebben kwam na een paar dagen weer een druppel olie in het zicht het is net of de (ronde )pakkingen door zweten. is dit normaal voor een wagoneer van 1986 zoniet hoe kan ik dan het beste dit zweten (laten) verhelpen . toen ik de wagen twee jaar geleden kocht was het olie niveau gelijk met de vulgat opening en nu zat het olie niveau ongeveer 10 mm onder de opening. groet wago86
  6. hallo, er is wel een oplossing namelijk : als je iemand kent die een Cherokee of een Grand Cherokee heeft van eind '80 begin '90 er jaren de maat op nemen van de gordels en dan die vergelijken met de maat uit je eigen ,Grand Wagoneer, voor zover ik weet zijn deze gordels het zelfde wat maatvoering aangaat groet wago86:bye1:
  7. Wago-86

    360 blok gezocht

    Hallo ,wat je ook kan doen is een revisie bedrijf vragen of ze de juiste kleppen en/of klepzittingen in de koppen kunnen zetten als dit het enige euvel is ben je zeker een stuk voordeliger uit als dat je een nieuw/ander blok moet aanschaffen.ik weet wel haast zeker dat de oude zittingen uitgefreesd kunnen worden en nieuwe voor lpg geschikte zittingen er in geperst kunnen worden ,hoop hier te lezen of je het "oude" blok weer aan de praat heb gekregen. succes wago86
  8. hallo , gisteren begonnen met het vervangen van het gewraakte rubber,de Jeep vierkant omhoog gezet en de omgeving van het rubber schoongemaakt hierna heb ik een krik gezet onder de kruiskoppeling achter de transfercase en de twee bouten die het rubber op z'n plaats houden los gemaakt (bleken tapeinden te zijn ) na een kort gevecht met de twee bouten die de beugel van het rubber moesten vasthouden de aandrijfas iets omhoog gekrikt en toen maar besloten om dan maar de gehele construktie er onder uit te halen ,bleek achteraf ook de gemakelijkste manier om het rubber te vervangen ik moest alle bouten van de constuktie los maken om bij de laatste bout te kunnen komen van de stalen plaat (houder ) die het rubber opsluit alles in andere volgorde weer in elkaar gezet onder de jeep gedoken en de hele handel af gemonteerd . Dus bedankt voor de reactie's op mijn vraag .Groet Wago-86:bye1:
  9. hallo forum lezers ik zoek antwoord op de volgende vraag, tijdens de laatste apk keuring kreeg ik van de keurmeester mee dat ik er goed aan zou doen om het rubber wat gemonteerd zit aan de crossmember en aan de autobak/transfercase te vernieuwen . ik moet toegeven dat de goede man gelijk heeft gehad want toen ik de nieuwe met de oude vergeleek kon je goed zien dat de hoogte van het rubber verschilde , zeker een halve centimeter, nu heb ik dus de nieuwe in huis en wil dan ook deze gaan plaatsen en in de boeken die ik heb staat dat ik de automatenbak of de transfercase voorzichtig moet op krikken en nu mijn vraag waar moet ik de krik plaatsen na lang kijken lukt het niet bij de automaatbak en kan ik de krik plaatsen onder de transfercase deze is volgens mij van aluminium en als er te veel krachten op deze bak worden geplaatst zal ik hem dan beschadigen/breken of is het verstandig om de krik te plaatsen onder de uitgaande aandrijfas van de transfercase . ik hoop dat een van jullie mij een goede raad kunnen geven betreffende het plaatsen van de krik . alvast bedankt ,wago86
  10. Wago-86

    Tegeltjes Wijsheid

    ook een hele mooie is : veel beloven en weinig geven , doet een gek in vreugde leven deze spreuk hadden ze moeten ophangen bij de jeep/dodge/chrysler dealer in den bosch:whistle:
  11. hallo deze 'ringen' kan je bestellen bij Catalina in Venray (hebben ook een web-site) worden verkocht per twee stuks. groet Wago86
  12. hallo F.M. na het lezen van je mail hier gelijk onder m'n motorkap gedoken maar ik kan dat klepje niet gevonden krijgen , heb zelf een FSJ van 1986 met een 5.9 l blok dus misschien is het niet op alle inlaat spruit stukken gebouwd,maar als je een foto plaatst is het wellicht wel te vinden alvast bedankt WAGO86
  13. Wago-86

    Hood Ornament Jeep

    IK HEB HIER EEN JEEP MOTORKAP ORNAMENT HELEMAAL COMPLEET LIGGEN GEEN PITJES OF KRASSEN IN HET CHROOM VOOR 50,00 EURO INCLUSIEF VERZEND KOSTEN wAG0-86
  14. Hallo,meestal is het zo dat er in de gordel een schakeling is opgenomen en deze bevind zich in mijn Jeep in het inklik gedeelte van de gordel (het korte gedeelte dus) als je de twee delen van de gordel verbind gaat het waarschuwingslampje dus uit ook het eventuele signaal dus ik denk dat deze schakeling bij jou dus defect is . hier onder staat een korte beschrijving en schema van een waarschuwings systheem. hoop dat je er iets mee kan doen,succes Wago86 Waarschuwingssysteem veiligheidsgordel Huidige auto’s zijn voorzien van een controlelampje veiligheidsgordels. Afhankelijk van de signalen van de gordeldraagherkenning wordt het controlelampje aangestuurd. Dit wordt ondersteund met een akoestisch signaal. Hiermee wordt de bestuurder attent gemaakt dat hij en/of een passagier de gordel niet draagt. Bij de huidige systemen wordt het lampje door het regelapparaat van de airbag aangestuurd.
  15. Hallo , ik heb zelf ondervonden dat een chassienummer zelf inslaan NIET wordt geaccepteerd dit wordt gedaan door een speciaal bevoegde monteur van de rdw en niet met slagcijfers maar met een soort van frees machiene die van te voren wordt geprogrameerd (met het op de door jou aan geleverde chassie nummer wat op de auto-papieren moet staan) en deze rateld dan het nummer in de linker chassie balk , kosten 68 harde euro's succes Wago86
×
×
  • Nieuwe aanmaken...