Spring naar bijdragen

klap @ 120


corfu
 Share

Recommended Posts

net nu ik dacht dat ik het technisch wel een beetje gehad had verzon mijn geliefde jeep weer iets nieuws; rustig rijdend op de snelweg begint de voortrein ineens gigantisch te schudden en bijna tegelijkertijd een geweldige klap waarbij een soort van stofwolk compleet met rubberstukjes door de lucht vloog:(. en het leek alsof de voorwielen bijna blokkeerden:huh:.

duss een geweldige noodstop gemaakt en langs de snelweg ff gekeken: NIETS te zien:wacko:.

nu vermoed ik dat mijn voor diff is overleden. echter de 4wd werkt nog gewoon en op het gras spinnen al de wielen nog.

ook gebeurd er/ hoor ik niets raars als ik veel vermogen geef in 4wd.

de kruisjes welke van de week net vervangen zijn, zijn nog in orde en de remmen mankeert ook niets aan.

echter rijden gaat nauwelijks nog; het kraakt en schokt en de auto lijkt bij stapvoets rijden al uit elkaar te trillen. ;) wel zie ik nu net dat de rubberen pakking van het diff bijna weg is:ohmy: dus dat verklaard de rubberen stukjes en "gaswolk". dus voor mij als leek lijkt het duidelijk:whistle:

nu de vraag: heeft iemand nog onderdelen of een goed kompleet voordiff liggen?

gr yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was idd een klap hoor, niet echt leuk, zag de vangrail al komen! en had ook de stabilisatie nog los dus was flink sturen om hem onder controle te houden. gelukkig heb ik ervaring met wilde paarden te temmen. hahaha.

olie is 2 mnd geleden vervangen:blush: maar hij lekte wel iets dus had net de nieuwe olie keerring binnen van b&s<_<. maar de aandrijfas heeft speling merk ik, gaat op en neer en dat kan een hoop verklaren natuurlijk. ben benieuwd welke schade ik zal aantreffen morgen.

en boris is 1 of 2 wkn weg dus vandaar dat ik het hier vraag. misschien heb iemand nog wat liggen want wil geen 2 wkn w8en:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanx beest & boxman ga r zo mee aan de slag. even open maken en kijken wat er kapot is;). dan maar eens bij de adressen kijken of het er is.

@ dion; tja het is nu geen kruisje :D, bedankt voor je aanbod. zal moeten kijken of da lukt want rijden is nu echt nagenoeg niet meer mogelijk:no:. het klinkt als 10 kapotte kruisjes dus dan weet je t wel:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damn yury, mooi klote weer :( ik kan je eventueel wel helpen met het in en uit elkaar halen van de voortrein, ik heb geen voordiff voor je liggen, rij nog niet lang genoeg jeep om een onderdelen bak te hebben :(

Even offtopic maar wat had jij zelf voor problemen aan je jeep? Ik zag hem op de aanhanger staan achter een hummer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het installatie pakket van B&S binnen en kan het diff weer in elkaar gaan zetten ( diff zelf heeft helemaal geen schade:) alleen de voorste aandrijfas is volledig krom- en de richt kogel in het achterste gewricht volledig vast geslagen:wacko:)

maar nu,... ; nu zijn er nogal de nodige ringen en lagers in de juiste volgorde terug te plaatsen :blink::wacko::yes: .

heeft iemand misschien een afbeelding van hoe de volgorde van de achterste lagers en al die stelringen, olie kering enz in elkaar zit want ik ben erg bang om het niet goed te doen:blush: of miss nog beter is er iemand in a"doorn die het weet?

alvast enorm bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...