Spring naar bijdragen

Hoe weet ik of ik Trac-Lok op mijn achterdiff heb.


Recommended Posts

Hallo allemaal

Hoe kom ik erachter of ik Trac-Lok op mijn achterdiff heb

Dit omdat ik mijn olie wil verversen en daarvoor volgens kroon speciale addictieven voor nodig heb .

Het gaat trouwens om een Grand Cherokee 5,2 uit 1994

En nog een vraagje

Als ik mijn aandrijving in 4 laag zet dan komt de achterkant gewoon omhoog .

Is dit gebruikelijk bij een GC

Daar ik dit met al mijn andere terreinauto's niet had

Patrol/Landcruiser/Wrangler/Pajero/Feroza/Rangerover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom,

de meeste hebben ls dus idd addictief nodig

achterkant omhoog?

snap ik even niet..

Is namelijk zo , dat als ik hem op 4 laag zet en dan in de aandrijving ( d ) en de rem vasthoud dan komt de wagen uit zijn veren omhoog , heel vreemd gevoel , net alsof alleen de achteras aandrijving krijgt .

Mischien is dit normaal , vandaar mijn vraagje

En ik ga maar ff langs een Jeep dealer voor de addictief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 laag.... dan trekt de auto nogal! Als je gas geeft zal hij ook veel nerveuzer reageren.

4 laag is dan ook puur en alleen voor onverharde ondergrond! (op de harde weg gebruiken leidt tot schade aan de aandrijflijn!)

Het is niet het geval bij het rijden , maar juist met het inschakelen alleen al .

Ik weet dat het rijden op de weg schade tot gevolg kan hebben in 4 laag .

IK neem nu ook maar aan dat het normaal is dat dit gebeurt

En terrein zal er voorlopig niet mee gereden worden , gezien de auto nog erg standaard is .

Bedankt en trouwens erg leuk forum hier .

Heb er al veel leerzaams uitgehaald .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet het geval bij het rijden , maar juist met het inschakelen alleen al .

Ik weet dat het rijden op de weg schade tot gevolg kan hebben in 4 laag .

IK neem nu ook maar aan dat het normaal is dat dit gebeurt

En terrein zal er voorlopig niet mee gereden worden , gezien de auto nog erg standaard is .

Bedankt en trouwens erg leuk forum hier .

Heb er al veel leerzaams uitgehaald .

we zijn bijna allemaal standaard begonnen het terrein in te gaan, je zult versteld staan wat een standaard grand kan:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je met low gear denk ik merkt is dat je echt harder moet remmen om 'em stil te moeten laten staan. In low gear heb je bijna 3 keer zoveel koppel en als em dan in D zet heb je domweg zoveel koppel dat de auto een stukje "door de remmen" wordt geduwd, en dat merk je doordat ie iets naar "boven/voren" kan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zijn bijna allemaal standaard begonnen het terrein in te gaan, je zult versteld staan wat een standaard grand kan:D

Idd, ga een keertje het terein in (cursus of Jeep dag of zo) en je zult merken hoeveel een Grand zonder aanpassingen kan. Het enige wat goed tegen kan zitten is de banden, ook met "normale" maat heb verschillen. Als je bijv. een M&S band hebt kom je nog een stukkie verder op gladdere stukken dan dat er een gewone zomerband op zit.

En met aanpassingen?...dan blijf je je nog steeds verbazing wat ie allemaal kan hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je met low gear denk ik merkt is dat je echt harder moet remmen om 'em stil te moeten laten staan. In low gear heb je bijna 3 keer zoveel koppel en als em dan in D zet heb je domweg zoveel koppel dat de auto een stukje "door de remmen" wordt geduwd, en dat merk je doordat ie iets naar "boven/voren" kan komen.

Dit denk ik ook. Dit komt door de constructie van de ophanging en het hooge koppel. Is dus volledig normaal.

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd, ga een keertje het terein in (cursus of Jeep dag of zo) en je zult merken hoeveel een Grand zonder aanpassingen kan. Het enige wat goed tegen kan zitten is de banden, ook met "normale" maat heb verschillen. Als je bijv. een M&S band hebt kom je nog een stukkie verder op gladdere stukken dan dat er een gewone zomerband op zit.

En met aanpassingen?...dan blijf je je nog steeds verbazing wat ie allemaal kan hahaha

Hartelijk bedankt voor de goed bedoelde opmerkingen .

Ik weet niet of je gezien heb welke auto's ik allemaal gehad heb .

Maar heb dus wel de nodige terrein ervaringen

Heb zelfs een tijdje bij het Nissan rallyraid team stage gelopen ( 3 jaar )

Dit i.v.m. een studie over auto en constructie en welke krachten er bij komen kijken.

En heb 2x Dakar meegemaakt met dat zelfde team .

Het was juist het fenomeen wat ik merkte met deze auto , wat ik met nog geen 1 andere had meegemaakt .

Maar ik vind dit echt een TOP forum .

Zit met erg veel belangstelling alles te lezen .

Mijn Dank is groot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...