Spring naar bijdragen

All Terrain Banden - Welke keuze ??


David vB
 Share

Recommended Posts

Beste,

Ik zou graag van jullie een 'second opinion' hebben. Volgende week komen mijn honingrad velgen terug v/d poederlakkerij. Natuurlijk moet daar de juiste band op komen. Momenteel heb ik op sportvelgen een Dunlop 255/70/R15 100% baanband opstaan, maar op en drassig veldje rij ik me al vast. Enkel twijfel ik nu om een 50/50% terijn/baan band te nemen of een 80/20% terijn/baan band te nemen. Echter denk ik dat een 80/20% wel hard rijden is op de baan, maar er wel feller (stoer) uitziet. (BTW ... ik doe maar 2000 km per jaar)

Ik twijfel nog tussen twee merken EN type 50/50% of 80/20% (235/75 - R15)

- BF Goodrich All Terrain T/A (50/50) ofwel Mud Terrain (80/20)

OF

- Yokohama Geolandar A/T (50/50) fwel Geolandar M/T (80/20)

Wat denken jullie ???

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup, zijn zeker geen slechte banden.

Maar er zijn zoveel 'surveys..'

Ik volg deze regelmatig: http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=ORMT

Kijk eens naar de punten en de mijlen.. echt slechte banden zijn er niet.

Ga op je eigen en op andersmans ervaring af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste,

Ik zou graag van jullie een 'second opinion' hebben. Volgende week komen mijn honingrad velgen terug v/d poederlakkerij. Natuurlijk moet daar de juiste band op komen. Momenteel heb ik op sportvelgen een Dunlop 255/70/R15 100% baanband opstaan, maar op en drassig veldje rij ik me al vast. Enkel twijfel ik nu om een 50/50% terijn/baan band te nemen of een 80/20% terijn/baan band te nemen. Echter denk ik dat een 80/20% wel hard rijden is op de baan, maar er wel feller (stoer) uitziet. (BTW ... ik doe maar 2000 km per jaar)

Ik twijfel nog tussen twee merken EN type 50/50% of 80/20% (235/75 - R15)

- BF Goodrich All Terrain T/A (50/50) ofwel Mud Terrain (80/20)

OF

- Yokohama Geolandar A/T (50/50) fwel Geolandar M/T (80/20)

Wat denken jullie ???

Groeten,

David

Ik heb zelf de toyo open country mt gekocht. Hele goede terreineigenschappen met voor een mt goede on road eigenschappen en een hele nette prijs.

Want wat moeten die banden kosten? Heb je daar al naar gekeken?

Banden zijn kwalitatief gelijk an elkaar maar als de ene band 50 euro per band duurder is wordt het al gauw een duidelijke zaak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja leuk van die testen maaruh hoe staat een band erbij na 30.000 km.

Ik rij met BFG MT dus al 30.000 km en heb nog steeds meer dan 1 cm profiel.

Dus vandaar, zeker als je veel met de auto rijdt, de BFG.

Prijs/km verhouding van de BFG vindt ik dus gewoon top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja leuk van die testen maaruh hoe staat een band erbij na 30.000 km.

Ik rij met BFG MT dus al 30.000 km en heb nog steeds meer dan 1 cm profiel.

Dus vandaar, zeker als je veel met de auto rijdt, de BFG.

Prijs/km verhouding van de BFG vindt ik dus gewoon top.

Zie www.tiretrack.com of www.offroaders.com. Daar staan ze op met 50000 km en meer. Ik heb zo'n idee dat mensen voor bfg kiezen vanwege de naam en natuurlijk ook de kwaliteit maar slechte banden bestaan niet meer. Tijdens de laatste 10000 km test van offroaders.com kwam zelfs de kuhmo er het beste van af. Dit zijn veel banden die mensen al gauw links laten liggen vanwege de naam. Het is een beetje het principe wat een boer niet verbouwd dat vreet hij niet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie www.tiretrack.com of www.offroaders.com. Daar staan ze op met 50000 km en meer. Ik heb zo'n idee dat mensen voor bfg kiezen vanwege de naam en natuurlijk ook de kwaliteit maar slechte banden bestaan niet meer. Tijdens de laatste 10000 km test van offroaders.com kwam zelfs de kuhmo er het beste van af. Dit zijn veel banden die mensen al gauw links laten liggen vanwege de naam. Het is een beetje het principe wat een boer niet verbouwd dat vreet hij niet;)

Kan zo snel niet een review vinden van de Geolander en die 50.000km.:blush:

BFG is pure eigen ervaring.

Da was de vraag.

Maarja Ik rij nu wel BFG maar weet niet of dat de volgende band wordt die ik neem.

Blijven nl. 3 keuzes over die hier makelijk verkrijgbaar zijn.

Maxxis Creepy Crawler, Goodyear Wrangler MTR en toch ook de BFG MT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zo snel niet een review vinden van de Geolander en die 50.000km.:blush:

BFG is pure eigen ervaring.

Da was de vraag.

Maarja Ik rij nu wel BFG maar weet niet of dat de volgende band wordt die ik neem.

Blijven nl. 3 keuzes over die hier makelijk verkrijgbaar zijn.

Maxxis Creepy Crawler, Goodyear Wrangler MTR en toch ook de BFG MT.

Je moet kijken bij www.offroaders.com en dan zoeken naar mud reviews. Daar staan persoonlijke ervaringen tussen en krijgen de banden ook punten toegewezen van zowel de personen die ermee rijden als de mensen van offroaders.com zelf. Zij testen die banden ook.

Maar ga jij er ook mee op de weg mee rijden? Dan zijn die Maxxis veel minder. In het terrein zijn die Maxxis weer beter als de Goodyear en de BFG. Ik denk dat de BFG het beste bied van alle werelden. De Goodyear zit er net achter en de Maxxis is op het terrein het beste volgens het blad maar is op de openbare weg minder vooral in de regen. Maar zoals ik al zei bieden andere merken ook goede banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoiets inderdaad.. :blush:

Volgens mij zal Yokohama geen 'kat in de zak' zijn, absoluut niet.

Het is alleen dat er maar weinig op rijden hier.

Als ze zoveel goedkoper zijn dan de BFG, plus hij rijdt maar 2000km per jaar... Lijkt me een uitgemaakte zaak.

Ja dat klopt zeker maar er zijn geen slechte banden meer! Het is ook belangrijk wat je ermee gaat doen. Veel in het terrein zitten of juist weinig.

Elke band heeft zijn voordeel en nadeel! Van alle banden die ik koop per jaar sta ik elke keer weer versteld van de prestaties van mindere banden. En voor mijn bedrijf koop ik aardig wat banden. Een kleine 1000 per jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man - man ... wat een hoop reacties. Bedankt !! Er begint bij me zeker een lichtje te branden (slechte bvanden bestaan niet meer ... ). Voor de prijs moet ik het zeker niet doen, want voor een 235/75/R15 heb ik een vriendenprijs gekregen voor de BFG All Terrain = 123€ en de Yokohama Geolandar A/T = 114€.

De enigste vraag ik nog heb is rijconfort tussen een 50/50% of een echte 80/20% mud band? Een paar keer per jaar moet ik door ZEER drassig weiland met aanhangwagen ... dus een "Mud" of "All-Tarrain"?

Bedankt - Dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man - man ... wat een hoop reacties. Bedankt !! Er begint bij me zeker een lichtje te branden (slechte bvanden bestaan niet meer ... ). Voor de prijs moet ik het zeker niet doen, want voor een 235/75/R15 heb ik een vriendenprijs gekregen voor de BFG All Terrain = 123€ en de Yokohama Geolandar A/T = 114€.

De enigste vraag ik nog heb is rijconfort tussen een 50/50% of een echte 80/20% mud band? Een paar keer per jaar moet ik door ZEER drassig weiland met aanhangwagen ... dus een "Mud" of "All-Tarrain"?

Bedankt - Dave

.

Even samen gevat. Je rijdt totaal 2000 km per jaar. Als dat het geval is zou ik gaan voor de goedkoopste terreinband die er is en dan een mt (mud) band nemen. Want je kan wel een band kopen die 40000 km meegaat maar als jij 2000 km per jaar rijdt doe je er echt geen 20 jaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...