David vB Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Beste, Ik zou graag van jullie een 'second opinion' hebben. Volgende week komen mijn honingrad velgen terug v/d poederlakkerij. Natuurlijk moet daar de juiste band op komen. Momenteel heb ik op sportvelgen een Dunlop 255/70/R15 100% baanband opstaan, maar op en drassig veldje rij ik me al vast. Enkel twijfel ik nu om een 50/50% terijn/baan band te nemen of een 80/20% terijn/baan band te nemen. Echter denk ik dat een 80/20% wel hard rijden is op de baan, maar er wel feller (stoer) uitziet. (BTW ... ik doe maar 2000 km per jaar) Ik twijfel nog tussen twee merken EN type 50/50% of 80/20% (235/75 - R15) - BF Goodrich All Terrain T/A (50/50) ofwel Mud Terrain (80/20) OF - Yokohama Geolandar A/T (50/50) fwel Geolandar M/T (80/20) Wat denken jullie ??? Groeten, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Zonder twijfel de BFG. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Zonder twijfel de BFG. Waarom de BFG? Ik las op www.offroaders.com juist hele goede recensies over de yokohama. En die waren zelfs beter als de BFG. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Yup, zijn zeker geen slechte banden. Maar er zijn zoveel 'surveys..' Ik volg deze regelmatig: http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=ORMT Kijk eens naar de punten en de mijlen.. echt slechte banden zijn er niet. Ga op je eigen en op andersmans ervaring af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst August 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Andermans ervaring is belangrijk. Ik weet dat BFGoodrich bijzonder leeft binnen het LandRover milieu ... Ik zoek een goede band die alle terijnen aan kan en ook ... het oog wil ook wat ... Dave Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 ik rij op bfg t/a 31" : geweldig ! en ook zeer zeker in divers terrein meer dan capabel kan niet zeggen dan de mud banden per definitie verder komen daarnaast vind ik het een mooi en bijzonder profiel en ze gaan heel lang mee:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Met de grand rijden wij op BFG AT Prima band , weinig tot geen extra bijgeluiden. Erg slijtvast. Met het andere merk heb ik geen ervaring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst August 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2007 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Beste, Ik zou graag van jullie een 'second opinion' hebben. Volgende week komen mijn honingrad velgen terug v/d poederlakkerij. Natuurlijk moet daar de juiste band op komen. Momenteel heb ik op sportvelgen een Dunlop 255/70/R15 100% baanband opstaan, maar op en drassig veldje rij ik me al vast. Enkel twijfel ik nu om een 50/50% terijn/baan band te nemen of een 80/20% terijn/baan band te nemen. Echter denk ik dat een 80/20% wel hard rijden is op de baan, maar er wel feller (stoer) uitziet. (BTW ... ik doe maar 2000 km per jaar) Ik twijfel nog tussen twee merken EN type 50/50% of 80/20% (235/75 - R15) - BF Goodrich All Terrain T/A (50/50) ofwel Mud Terrain (80/20) OF - Yokohama Geolandar A/T (50/50) fwel Geolandar M/T (80/20) Wat denken jullie ??? Groeten, David Ik heb zelf de toyo open country mt gekocht. Hele goede terreineigenschappen met voor een mt goede on road eigenschappen en een hele nette prijs. Want wat moeten die banden kosten? Heb je daar al naar gekeken? Banden zijn kwalitatief gelijk an elkaar maar als de ene band 50 euro per band duurder is wordt het al gauw een duidelijke zaak! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Tja leuk van die testen maaruh hoe staat een band erbij na 30.000 km. Ik rij met BFG MT dus al 30.000 km en heb nog steeds meer dan 1 cm profiel. Dus vandaar, zeker als je veel met de auto rijdt, de BFG. Prijs/km verhouding van de BFG vindt ik dus gewoon top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Tja leuk van die testen maaruh hoe staat een band erbij na 30.000 km.Ik rij met BFG MT dus al 30.000 km en heb nog steeds meer dan 1 cm profiel. Dus vandaar, zeker als je veel met de auto rijdt, de BFG. Prijs/km verhouding van de BFG vindt ik dus gewoon top. Zie www.tiretrack.com of www.offroaders.com. Daar staan ze op met 50000 km en meer. Ik heb zo'n idee dat mensen voor bfg kiezen vanwege de naam en natuurlijk ook de kwaliteit maar slechte banden bestaan niet meer. Tijdens de laatste 10000 km test van offroaders.com kwam zelfs de kuhmo er het beste van af. Dit zijn veel banden die mensen al gauw links laten liggen vanwege de naam. Het is een beetje het principe wat een boer niet verbouwd dat vreet hij niet;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 zoiets inderdaad.. Volgens mij zal Yokohama geen 'kat in de zak' zijn, absoluut niet. Het is alleen dat er maar weinig op rijden hier. Als ze zoveel goedkoper zijn dan de BFG, plus hij rijdt maar 2000km per jaar... Lijkt me een uitgemaakte zaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Zie www.tiretrack.com of www.offroaders.com. Daar staan ze op met 50000 km en meer. Ik heb zo'n idee dat mensen voor bfg kiezen vanwege de naam en natuurlijk ook de kwaliteit maar slechte banden bestaan niet meer. Tijdens de laatste 10000 km test van offroaders.com kwam zelfs de kuhmo er het beste van af. Dit zijn veel banden die mensen al gauw links laten liggen vanwege de naam. Het is een beetje het principe wat een boer niet verbouwd dat vreet hij niet;) Kan zo snel niet een review vinden van de Geolander en die 50.000km. BFG is pure eigen ervaring. Da was de vraag. Maarja Ik rij nu wel BFG maar weet niet of dat de volgende band wordt die ik neem. Blijven nl. 3 keuzes over die hier makelijk verkrijgbaar zijn. Maxxis Creepy Crawler, Goodyear Wrangler MTR en toch ook de BFG MT. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Kan zo snel niet een review vinden van de Geolander en die 50.000km.BFG is pure eigen ervaring. Da was de vraag. Maarja Ik rij nu wel BFG maar weet niet of dat de volgende band wordt die ik neem. Blijven nl. 3 keuzes over die hier makelijk verkrijgbaar zijn. Maxxis Creepy Crawler, Goodyear Wrangler MTR en toch ook de BFG MT. Je moet kijken bij www.offroaders.com en dan zoeken naar mud reviews. Daar staan persoonlijke ervaringen tussen en krijgen de banden ook punten toegewezen van zowel de personen die ermee rijden als de mensen van offroaders.com zelf. Zij testen die banden ook. Maar ga jij er ook mee op de weg mee rijden? Dan zijn die Maxxis veel minder. In het terrein zijn die Maxxis weer beter als de Goodyear en de BFG. Ik denk dat de BFG het beste bied van alle werelden. De Goodyear zit er net achter en de Maxxis is op het terrein het beste volgens het blad maar is op de openbare weg minder vooral in de regen. Maar zoals ik al zei bieden andere merken ook goede banden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Ken 2 Jeepers met BFG MUD die erop straat 35.000 km mee hebben gereden toch knappe band dan. The GoodYear Wrangler komt er goed uit met slijtage The Creepy Crawler met prestatie en prijs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 hij gaat er maar 2000km per jaar op rijden.. Eigenlijk maakt het niet zo uit, koop de goedkoopste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 zoiets inderdaad.. Volgens mij zal Yokohama geen 'kat in de zak' zijn, absoluut niet. Het is alleen dat er maar weinig op rijden hier. Als ze zoveel goedkoper zijn dan de BFG, plus hij rijdt maar 2000km per jaar... Lijkt me een uitgemaakte zaak. Ja dat klopt zeker maar er zijn geen slechte banden meer! Het is ook belangrijk wat je ermee gaat doen. Veel in het terrein zitten of juist weinig. Elke band heeft zijn voordeel en nadeel! Van alle banden die ik koop per jaar sta ik elke keer weer versteld van de prestaties van mindere banden. En voor mijn bedrijf koop ik aardig wat banden. Een kleine 1000 per jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst August 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Man - man ... wat een hoop reacties. Bedankt !! Er begint bij me zeker een lichtje te branden (slechte bvanden bestaan niet meer ... ). Voor de prijs moet ik het zeker niet doen, want voor een 235/75/R15 heb ik een vriendenprijs gekregen voor de BFG All Terrain = 123€ en de Yokohama Geolandar A/T = 114€. De enigste vraag ik nog heb is rijconfort tussen een 50/50% of een echte 80/20% mud band? Een paar keer per jaar moet ik door ZEER drassig weiland met aanhangwagen ... dus een "Mud" of "All-Tarrain"? Bedankt - Dave Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Een paar keer per jaar moet ik door ZEER drassig weiland met aanhangwagen ... dus een "Mud" of "All-Tarrain"?Bedankt - Dave MT.. 'Mud Terrain' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst August 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Ok Merci - Dit is duidelijk. Je vous en prix. Dave Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Man - man ... wat een hoop reacties. Bedankt !! Er begint bij me zeker een lichtje te branden (slechte bvanden bestaan niet meer ... ). Voor de prijs moet ik het zeker niet doen, want voor een 235/75/R15 heb ik een vriendenprijs gekregen voor de BFG All Terrain = 123€ en de Yokohama Geolandar A/T = 114€.De enigste vraag ik nog heb is rijconfort tussen een 50/50% of een echte 80/20% mud band? Een paar keer per jaar moet ik door ZEER drassig weiland met aanhangwagen ... dus een "Mud" of "All-Tarrain"? Bedankt - Dave .Even samen gevat. Je rijdt totaal 2000 km per jaar. Als dat het geval is zou ik gaan voor de goedkoopste terreinband die er is en dan een mt (mud) band nemen. Want je kan wel een band kopen die 40000 km meegaat maar als jij 2000 km per jaar rijdt doe je er echt geen 20 jaar mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.