Spring naar bijdragen

The American Dream


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Ik zat me hier onlangs af te vragen of er nu toch iets is dat mij zo aantrekt in het Amerikaanse. Niet dat ik enige sympathie of steun aan politieke beslissingen betuig, neen het is gewoon een gevoel dat ik heb wanneer in in mijn Grand Cherokee rond trek.

Vroeger heb ik eens een chevrolet gehad en dan had ik hetzelfde gevoel.

Lang daarna met mercedes gereden, en let op, geen kwaad woord over mercedes hoor. dit zijn echte klassebakken en ik heb altijd de W124 serie gereden, daar kan je alleen maar van zeggen: "zo maken ze ze nooit meer".

Maar van het eerste moment dat ik in die Jeep zat, voelde ik opnieuw dezelfde dingen als vroeger in mijn chevy. Ik heb dan onmiddellijk zin om hier alles dat ik bezit te verkopen en voor eeuwig mijn intrek te nemen op een afgelegen farm ergens in Utah of South Dakota. Met mijn Grand zou ik dan wel wat rondtrekken door de prairie en hopelijk een zorgeloos bestaan leiden...

Misschien is het allemaal wel in mijn hoofd, en ben ik straks klant bij de psychiatrische afdeling van de kliniek, maar toch... had ik maar de kans om het eens te proeven...:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whaha,'k ken het gevoel:yes:

's Een dure verslaving vergelijkbaar met (de geluiden van) een fruitautomaat vind ik. Gokverslaafden van zo'n stom spel horen graag de geluiden die de automaat uitspuwd bij 100 punten of jackpot.:yes:

Dat geeft een bevredigend gevoel (wetende dat je allround geld kwijt bent)

Bij amerikanen geeft 't machtige geluid van meer dan 4 cilinders en model e.d. hetzelfde gevoel vind ik.

M'n eerste ervaring was een Mercury Capri L6 van '81 (mustang model)

Daarna kwam een '78 Trans-am/firebird (model Smokey/Bandid) met dikke V8 die nog steeds in m'n bezit is.

Vervolgens Mercedes,Bmw enzo maar dat doet 't 'm niet.

Chrysler *kuch* Neon:blush: ook niet met 4 pitjes.

Daarna kwam weer de YJ 4.0 en jawel hoor,Yfjuh wordt weer bevredigd en elke rit (ookal 's 't maar voor boodschappen of naar werk) is weer een genot:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar van het eerste moment dat ik in die Jeep zat, voelde ik opnieuw dezelfde dingen als vroeger in mijn chevy. Ik heb dan onmiddellijk zin om hier alles dat ik bezit te verkopen en voor eeuwig mijn intrek te nemen op een afgelegen farm ergens in Utah of South Dakota. Met mijn Grand zou ik dan wel wat rondtrekken door de prairie en hopelijk een zorgeloos bestaan leiden...

...Ik stuur je volgende week wel een kaartje als ik in South Dakota ben.. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Ik stuur je volgende week wel een kaartje als ik in South Dakota ben.. :whistle:

lekker naar Sturgis zeker??

ben ik in 2000 geweest, voor de 60e jaargang...

wat een feest

eerst 2 dagen in een Lincoln Navigator + trailer met daarin 5 Harleys vanuit New York naar South Dakota en daar een week lang fantastische tochten gemaakt...

Mount Rushmore, Badlands etc etc

Veel plezier daar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak me effen helemaal GEK

ja sorry man...

juni j.l. Laconia Bikeweek gedaan...

Gaan dan altijd de week VOOR de eigenlijke Bike-week. Is dan nog relatief rustig en de motels vragen dan nog niet de hoofdprijs

Ook een mooi gebied om te rijden hoor! :P

http://picasaweb.google.co.uk/henk.biesheuvel/USAJuni2007?authkey=ilgxW7YIpqU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker naar Stugis zeker??

ben ik in 2000 geweest, voor de 60e jaargang...

wat een feest

eerst 2 dagen in een Lincoln Navigator + trailer met daarin 5 Harleys vanuit New York naar South Dakota en daar een week lang fantastische tochten gemaakt...

Mount Rushmore, Badlands etc etc

Veel plezier daar!

Nee, gewoon lekker de tourist uithange. Badlands inderdaad, Mount Rushmore en Crazy Horse, en zo nog wat van die dingetjes.

Gewoon lekker op de bonnefooi, het enige wat ik tot nu toe heb is drie weken vakantie en een retourtje naar St. Louis :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zal ik ook even een duit in het zakje doen?

Met de Harley-Davidson Fat Boy naar het Amerikaanse auto en motortreffen geweest van de Eastsiderollerz.

Lekker gestuurd in een Cadilac Coupe de Ville cabrio van 6 meter lang.......roze met wit interieur bj68 7.7 liter V8!!

Ook nog anderhalf uur in een Chevrolet Impala van bj 68 of zoiets lekker laag en rete snel.......Just cruizin'

American dream? YESSSSS!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...