Spring naar bijdragen

Tesor TE 166F aansluiting op knipperlichten


Recommended Posts

Hier is weer zo'n iemand die de balle verstand heeft van auto's en een Jeep Cherokee uit 91 koopt. biggrin.gif

Dan probeert ie zelf ook nog effe als de Tesor Te 166F op de knipperlichten kan worden aangesloten, komt ie er achter dat er meer in een draadboom gebeurt dan alleen het aansturen van knipperlichten. dry.gif

Heb wel gevonden dat ik de beide knipperlichten achter kan laten functioneren op de Tesor (witte snoer in het aansluitblokje onder het stuur). Alleen wil het me nog niet lukken om ook de knipperlichten voor er mee aan te sturen. Het probleem is dan dat er een doorverbinding plaats vindt en dat dan reguliere bediening van de knipperlichten verstoord wordt... blink.gif

Kortom: Wie o wie heeft de oplossing voor mijn kleine probleem?

Trotse eigenaar van een Jeep

OIIIIO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een alarm van autostyle

rommel dus :-(

en als je nog nooit een alarm hebt aangesloten of je weet mijn god niet wat je doet *

BLIJF ER DAN VANAF...!!!!!!!!!!!!

of je moet een in vlammen op gaande jeep cherokee willen hebben

door kortsluiting of verkeerd aansluiten

*geld niet voor degene die wel weet wat hij doet :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay... De Tesor Te 166F is de vervanging voor de orginele deurvergrendelingsunit met afstandsbediening. De oude was kapot. Deze is door de garage geinstaleerd, alleen zonder aansluiting op de knipperlichten. Hiervoor moest, zoals ik dat begreep een extra kabel getrokken worden.... Nu dacht ik dat kan ik vast zelf ook wel... huh.gif

Dus ik heb de extra kabel getrokken vanuit de orginele plaats van de sensor (midden boven) tot onder bij het stuurkolom. Daar zit een aansluitklem met verlichting. Nu heb ik uitgevonden dat het witte snoertje in het aansluitblok, ervoor zorgt dat de achterste knipperlichten aangaan bij uit of inschakelen van de deurvergrendling. biggrin.gif

Het probleem is dat ik de voorste knipperlichten wel kan vinden op het aansluitblok maar als ik deze gebruik, is de orginele werking van de knipperlcihten weg.... Je doet de knipperlicht naar links aan en de rest doet ook gezellig mee..... frusty.gif

Mijn wat duidelijker geformuleerde vraag: Welke kleur(combinatie) moet ik aansluiten om alle richtingaanwijzers aan/uit te laten gaan zonder dat de originele werking wordt beinvloed...... wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

smile.gif Je bent er al bijna, gewoon de boel aansturen via het relais van de alarmschakelaar!

Alleen moet je die er even bijzoeken, dus alarmlichten aan en dan zoeken welk er klik klak doet, daar prik je draad bij van je centrale vergrendeling unit. Moet je alleen even weten of die draad + of - schakelt.

Kleine pootjes op een relais zijn meestal de aansturing, dus relais eruit en dan meten op welk 'gleufje' er spanning komt als je alarmschakelaar bediend. Daar moet je dan je draadje bij prikken. Als die tenminste een + geeft. In geval dat die een - schakelt ( via je afstandbediening dus ) dan aansluiten op andere kleine 'gleufje' van je relais. Als je relais slechts 2 pootjes heeft is het nog makkelijker....

Succes.

PS: mocht je niet helemaal zeker van je zaak zijn monteer dan even een zekeringetje ( 3 of 5 ampere ) in je stuurdraad die uit je afstandbediening unit komt. Kan er ook niets kapot gaan.

Enne: meten is weten! rolleyes.gif

Groetjes, Tony

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het volgende geprobeerd: tongue.gif

De relais van de alarmlichten die twee pootjes bevatte heb ik het pootje waar geen spanning op stond verbonden met mijn centraledeurvergredeling.... Geen succes.

Ook met relais erin doet ie het niet sad.gif

Toen heb ik als laatste geprobeerd om de relais van de knipperlichten te schakelen zoals hierboven beschreven.... Ook geen succes.... blink.gif

Iemand nog een suggestie????

laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij je eerste poging, had je waarschijnlijk links en rechts met elkaar doorverbonden. Op dat knooppunt zat waarschijnlijk ook de stuurdraad van je nieuwe deurvergrendelingsrelais. Waarschijnlijk moet je gewoon 2 dioden plaatsen, waarna alles gewoon zou moeten werken!

Ik dacht zelf hieraan:

Links -----|<|-------O--------|>|----- Rechts

O = aansluiting stuurdraad vanaf het relais

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Originally posted by OIIIIOJeep@Aug 23 2004, 16:04

Heb je misschien ook een idee van welke diode>?

Als ik in een winkel sta wordt mij dat natuurlijk gevraagd...  biggrin.gif

blink.gif <div align="right">

Knipperlichten zijn meen ik 21watt, dus goed voor een stroom van bijna 2 ampere.

Een diode van 3 of 5A moet dus voldoen, bv de 1N5404

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knipperlichten zijn meen ik 21watt, dus goed voor een stroom van bijna 2 ampere.

Een diode van 3 of 5A moet dus voldoen, bv de 1N5404

Ehh... 1 lamp neemt bijna 2 amp ja!

Maar als je alles telt, en misschien ook nog een aanhanger aan de trekhaak hangt heb je maar zo 10 amp nodig...

Dus de opmerking van Jeepee, daar zou ik mee verder gaan! Dus: Relais ertussen!!! yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...