Spring naar bijdragen

Hoe vaak draait de fan van een 5.9 ?


Recommended Posts

Hey allemaal!

Ik rijd nu sinds enkele dagen in m'n 'nieuwe' 5.9 en merk op dat de elektrische ventilator heel vaak draait. Met hogere snelheden weet ik het natuurlijk niet (heb helaas geen doorzichtige motorkap :wacko: ) maar bij normaal en stadsverkeer loopt ie eigenlijk continu.

Hoe is dat bij jullie? Is dat normaal? De temperatuur is prima, altijd net iets onder de 100 op de meter. Er zit een nieuwe waterpomp op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm... ik zal er toch eens op letten; ik heb idd geregeld met de airco aan gereden. Vanmiddag niet, en toen hoorde ik hem toch ook lopen. Bij jullie loopt ie dus ook regelmatig. Ach, zo lang ie het doet is het niet erg natuurlijk; pas als ik hem niet hoor moet ik me zorgen gaan maken :)

Morgen ff op de brug en het monster maar eens voorzien van nieuwe motor-, diff- en automaatbakolie evenals een setje Xenon, xenon-LED-stadslichten en mischien toch de 30mm spoorverbreders nog eens monteren en zien wat ik allemaal moet afsnijden in de wielkasten vóór ;) Maandag worden de ramen voorzien van privacy-folie en daarna moet ik ophouden met geld uitgeven van het vrouwtje :B Op de LPG-inbouw in augustus na dan... Hmmm... zal zo ook eens over haar Corvette beginnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee vraagjes: :P

1) hoeveel staat de temperatuur meter (bij mijn 4.0 WJ op 100°)

2) die 'privacy folie', ga je dat zelf doen ???? :B

Twee antwoordjes: :D

1) De temp. meter staat steeds netjes net iets onder de 100°

2) Nope, een bedrijfje in Den Haag. Ik heb altijd al privacy-folie op

mijn auto's gehad; alleen de laatste keer met m'n 5.2 was het raak;

grootscheepse verkeerscontrole en van de weg gehaald. De voor-

ramen mochten niet. Kenteken moeten inleveren en boete. Ter

plekke gelukkig eraf kunnen halen en kreeg mijn kenteken terug :)

Maandag laat ik rondom met 20% lichtdoorlatendheid doen en de

voorramen met een 65% lichtdoorlatendheid. Volgens hun is dat

RDW-goedgekeurde folie; dat gaan we maandag dus zien. Kosten

vallen mee : 200EUR voor 7 ramen en 250EUR voor 9 ramen. Ik heb

dus de laatste ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh bij mij draait de fan niet continu als de airco aanstaat

zou er iets stuk zijn??

Een ZJ van '98 heeft geen electrische fan maar een viscokoppeling (althans de mijne). Deze reageert volgens mij alleen maar op de temp van de motor.

Ik heb ergens eens gelezen dat jeepers in zuidelijker (warmere) streken de visco omzeilen door (?).... . . Wie het weet mag het zeggen. De fan draait dan altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ZJ van '98 heeft geen electrische fan maar een viscokoppeling (althans de mijne). Deze reageert volgens mij alleen maar op de temp van de motor.

Ik heb ergens eens gelezen dat jeepers in zuidelijker (warmere) streken de visco omzeilen door (?).... . . Wie het weet mag het zeggen. De fan draait dan altijd.

Ik neem aan dat je dat andersom bedoeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ZJ van '98 heeft geen electrische fan maar een viscokoppeling (althans de mijne). Deze reageert volgens mij alleen maar op de temp van de motor.

Een 1998 V8 5.9 heeft geen mechanische fan, maar alleen een electrische.

De fan kan op twee snelheden draaien, gestuurd door twee thermostaten.

Zodra de airco aanstaat, zal de fan niet meer uitgaan maar altijd draaien op de lage of hoge stand.

[EDIT: Whoops.. lees de draad (helemaal) voor gij blaat...]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ZJ van '98 heeft geen electrische fan maar een viscokoppeling (althans de mijne). Deze reageert volgens mij alleen maar op de temp van de motor.

Ik heb ergens eens gelezen dat jeepers in zuidelijker (warmere) streken de visco omzeilen door (?).... . . Wie het weet mag het zeggen. De fan draait dan altijd.

Een 5,9 heeft electrische fan

dus...

Bij mij draait de fan niet continu als de airco aanstaat

zou er iets stuk zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 1998 V8 5.9 heeft geen mechanische fan, maar alleen een electrische.

De fan kan op twee snelheden draaien, gestuurd door twee thermostaten.

Zodra de airco aanstaat, zal de fan niet meer uitgaan maar altijd draaien op de lage of hoge stand.

[EDIT: Whoops.. lees de draad (helemaal) voor gij blaat...]

Wordt deze fan soms ook gestuurt door een van de pressure switchen in de airco hoge drukleiding, uit de airco compressor.

Want bij 5,9 zitten er twee van deze pressure switchen in die airco leiding terwijl er bij andere zj's maar eentje zit en dat is dan de high pressure cut off switch.

Bij mij reageert de electrische fan niet op de aircopomp mischien iets stuk??

Weet iemand dit??

groeten Libero

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...