Spring naar bijdragen

ploffen


Recommended Posts

Hallo,

rijd ik gister naar huis begint de auto te bonken en te grommen.:blink: Vervolgens te ploffen (backfire) op benzine gezet maar bonkt nog steeds en ook nu een soort backfire alleen heel lichte vorm.

Als ik hem op benzine laat lopen en ik trek 1 voor 1 de injectoren los is er 1 cilinder waarbij het geen effect heeft. Net als het verwijderen van de bougie kabel heeft bij die cilinder ook geen effect. Ik denk dus dat er een klep vastzit of vebrand is :yes:. Wie weet er een garage (of particulier) in de omgeving van utrecht of Alkmaar die dit kan repareren. Zelf heb ik vanmiddag de bougies vervangen en wil morgen nog de verdeler en rotor vervangen maar betwijfel of dit effect heeft. Misschien nog andere tips? Ben in utrecht net even langs de dealer gereden maar die hadden geen tijd...half augustus weer.

gr Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dan moet ie tikken...inderdaad en dat doet hij wel iets maar niet overdreven of beter niet meer dan dat hij normaal deed.

Bougies zijn nu 2 keer vervangen en rotor/verdeler vanmiddag toch nog maar een keer gewisseld. ook de bougiekabels gewisseld.

Hoop dat ze morgen meer weten bij de garage...ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is. Roken doet hij niet. blaast er geen koelwater uit.. start prima.. maar 1 cilinder doet het gewoon niet...ja heb er nog 7 over dus de auto rijd wel, maar niet echt lekker moet ik zeggen. ( en dan te bedenken dat er genoeg autos met 4 cilinder rijden :thumbsup:)

the story continus!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat de stoterstangen in sommige gevallen konden loskomen zitten, naast de kleppenstoter komen te zitten. met als gevolg dat de klep niet meer opengaat. Heb bij men garagist eens gehoord dat em zon werkjes al had gehad.

Als de compressie goed is dan verdenk ik de klepbediening of kleppen niet.

Wat dan wel:

Ontsteking maar dat is al genoemd.

Benzine toevoer.

Meten of de injector sturing krijgt, zo ja dan injector wissellen met een goed werkende cilinder. Ploffen kan komen doordat de injector blijft open staan, dan is mengsel te rijk en ontbrand dit niet.

Succes met de zoektocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de compressie goed is dan verdenk ik de klepbediening of kleppen niet.

Wat dan wel:

Ontsteking maar dat is al genoemd.

Benzine toevoer.

Meten of de injector sturing krijgt, zo ja dan injector wissellen met een goed werkende cilinder. Ploffen kan komen doordat de injector blijft open staan, dan is mengsel te rijk en ontbrand dit niet.

Succes met de zoektocht

als de injector problemen geeft zou hij op gas wel goed moeten lopen, heb en normale gas installatie.

zelf denk ik dat als er iets is met de bediening van de kleppen ze dicht blijven staan, goede compressie maar geen brandbaar mengsel naar binnen.

Vandaag niets wijzer geworden bij de garage...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm,'s nie gemakkelijk...

Om een backfire te genereren zijn er maar 3 mogelijkheden lijkt me.

- inlaatklep die (af en toe) open blijft door gebrek aan smering/veer gebroken...

- vonk op 't verkeerde moment (als de klep openstaat) lijkt me uitgesloten en je hebt bougies vervangen;had ie een andere kleur als de rest?

- opgloeiende koolaanslag in de verbrandingsruimte die je mengsel voortijdig laat ontbranden terwijl 't via de inlaatklep ingezogen wordt.

Andere mogelijkheden/oorzaken kan 'k zo ff niet verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...