Vincent Geplaatst June 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2007 Hallo, rijd ik gister naar huis begint de auto te bonken en te grommen. Vervolgens te ploffen (backfire) op benzine gezet maar bonkt nog steeds en ook nu een soort backfire alleen heel lichte vorm. Als ik hem op benzine laat lopen en ik trek 1 voor 1 de injectoren los is er 1 cilinder waarbij het geen effect heeft. Net als het verwijderen van de bougie kabel heeft bij die cilinder ook geen effect. Ik denk dus dat er een klep vastzit of vebrand is . Wie weet er een garage (of particulier) in de omgeving van utrecht of Alkmaar die dit kan repareren. Zelf heb ik vanmiddag de bougies vervangen en wil morgen nog de verdeler en rotor vervangen maar betwijfel of dit effect heeft. Misschien nog andere tips? Ben in utrecht net even langs de dealer gereden maar die hadden geen tijd...half augustus weer. gr Vincent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst June 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2007 Je zegt dat het lostrekken van bougie kabel niets doet. Heb je gechecked of hij wel vonkt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst June 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2007 ja hij vonkt dan wel.. ga straks nog even verdeler en rotor vervangen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst June 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2007 Doe 's compressietest op de slechte en een goede cilinder... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst June 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2007 Doe 's compressietest op de slechte en een goede cilinder... Heb zelf helaas geen compressie meter.... en het vervangen van rotor en verdeler heeft ook niets geholpen....wordt dus garage werk. Kop eraf enzo...wie weet er in de omgeving van alkmaar een goed adres? gr Vincent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst July 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2007 Ik zou hem naar Nic Smit brengen. Op de Pascalstraat zo effe uit mijn kop. Herstel,verhuisd naar de Flemingstraat 15.HHW. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst July 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2007 Ik zou hem naar Nic Smit brengen.Op de Pascalstraat zo effe uit mijn kop. Herstel,verhuisd naar de Flemingstraat 15.HHW. Succes. daar zat ik aan te denken. Morgen even langs gaan bij hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst July 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2007 Hallo, de grand staat bij de garage. Compressie gemeten en die is OK. wel vonk en gas...geen onbranding...denk nu zelf dat er een hydraulische stoter defect is...kan dat?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2007 Lijkt me sterk... natuurlijk kan er een stoter stuk zijn, maar dat tikt de motor en loopt verder normaal. Daarnaast is je compressie goed, dus zou het mengsel gewoon moeten ontbranden. Zelf denk ik toch aan het ontstekingssysteem. defecte bougie, kabel of verdelerkap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst July 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2007 Ja dan moet ie tikken...inderdaad en dat doet hij wel iets maar niet overdreven of beter niet meer dan dat hij normaal deed. Bougies zijn nu 2 keer vervangen en rotor/verdeler vanmiddag toch nog maar een keer gewisseld. ook de bougiekabels gewisseld. Hoop dat ze morgen meer weten bij de garage...ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is. Roken doet hij niet. blaast er geen koelwater uit.. start prima.. maar 1 cilinder doet het gewoon niet...ja heb er nog 7 over dus de auto rijd wel, maar niet echt lekker moet ik zeggen. ( en dan te bedenken dat er genoeg autos met 4 cilinder rijden ) the story continus!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JgrCherokee Geplaatst July 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2007 Ik dacht dat de stoterstangen in sommige gevallen konden loskomen zitten, naast de kleppenstoter komen te zitten. met als gevolg dat de klep niet meer opengaat. Heb bij men garagist eens gehoord dat em zon werkjes al had gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Ik dacht dat de stoterstangen in sommige gevallen konden loskomen zitten, naast de kleppenstoter komen te zitten. met als gevolg dat de klep niet meer opengaat. Heb bij men garagist eens gehoord dat em zon werkjes al had gehad. Als de compressie goed is dan verdenk ik de klepbediening of kleppen niet. Wat dan wel: Ontsteking maar dat is al genoemd. Benzine toevoer. Meten of de injector sturing krijgt, zo ja dan injector wissellen met een goed werkende cilinder. Ploffen kan komen doordat de injector blijft open staan, dan is mengsel te rijk en ontbrand dit niet. Succes met de zoektocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst July 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Als de compressie goed is dan verdenk ik de klepbediening of kleppen niet.Wat dan wel: Ontsteking maar dat is al genoemd. Benzine toevoer. Meten of de injector sturing krijgt, zo ja dan injector wissellen met een goed werkende cilinder. Ploffen kan komen doordat de injector blijft open staan, dan is mengsel te rijk en ontbrand dit niet. Succes met de zoektocht als de injector problemen geeft zou hij op gas wel goed moeten lopen, heb en normale gas installatie. zelf denk ik dat als er iets is met de bediening van de kleppen ze dicht blijven staan, goede compressie maar geen brandbaar mengsel naar binnen. Vandaag niets wijzer geworden bij de garage... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst July 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2007 Hmmm,'s nie gemakkelijk... Om een backfire te genereren zijn er maar 3 mogelijkheden lijkt me. - inlaatklep die (af en toe) open blijft door gebrek aan smering/veer gebroken... - vonk op 't verkeerde moment (als de klep openstaat) lijkt me uitgesloten en je hebt bougies vervangen;had ie een andere kleur als de rest? - opgloeiende koolaanslag in de verbrandingsruimte die je mengsel voortijdig laat ontbranden terwijl 't via de inlaatklep ingezogen wordt. Andere mogelijkheden/oorzaken kan 'k zo ff niet verzinnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst July 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2007 Hoi, vanmiddag bericht van de garage, hij is weer in orde. Er was een klepstoter gebroken. Morgen haal ik hem weer op en kan ik weer rijden...jippie:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst July 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2007 Hoi,vanmiddag bericht van de garage, hij is weer in orde. Er was een klepstoter gebroken. Morgen haal ik hem weer op en kan ik weer rijden...jippie:D Toppie, dat valt gelukkig mee ook wat kosten betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.