Spring naar bijdragen

binnen regenen


defsomeday
 Share

Recommended Posts

Heb je ook de weatherstrip...oftewel het rubber tussen raamframe en body vervangen? Ik heb percies hetzelfde na een hard buitje, druipt het lekker langs de speakertjes op je broek. Ben van plan om raam neer te klappen evt nieuw rubber te plaatsen en zowel als onder en boven een laagje kit ertussen.

Wat ook nogwel is kan gebeuren is dat de afvoer van je ventilatie onder de motorkap verstopt zit met troep...Maar dan komt het meestal bij je kackel eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rubber tussen body en raam heb ik ook vernieuwd maar ik denk

dat afkitten een nog beter resultaat zal geven.

Ik ben het echt beu en ik heb al een autoradio moeten dumpen

daardoor.

Raam scharnieren zijn volgens mij ook grote boosdoeners,eens je

de schroeven losgedraaid hebt en ze er terug indraait is het niet

waterdicht meer. Wat kan ik daar aandoen? ook dichtkitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor het waterdicht krijgen het volgende gedaan:

- een extra strook plakrubber +/- 3mm dik op de body geplakt, waar het raamframe rubber op aansluit.

-de scharnieren los gemaakt en met kneedbare kit de naden gedicht, ook rond de boutgaten.

-extra aandacht besteed aan de ruitenwisser-as afdichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor het waterdicht krijgen het volgende gedaan:

- een extra strook plakrubber +/- 3mm dik op de body geplakt, waar het raamframe rubber op aansluit.

-de scharnieren los gemaakt en met kneedbare kit de naden gedicht, ook rond de boutgaten.

-extra aandacht besteed aan de ruitenwisser-as afdichting.

Ok. zal deze manier toepassen en hopelijk lukt het wel deze keer

Bedankt

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik weet niet of je reactie voor mij bedoeld was...zo wel dan begrijp je het niet volgens mij..

Het gaat dus over het gootje aan de zijkanten van je raam frame(buiten), in die goot zitten bij mij de voorkant en de achterkant van het raamframe met elkaar gepuntlast.

Op de foto is zo'n frame te zien die een stuk opengevouwen is langs een boom....:whistle:

[ATTACH]165[/ATTACH]

Heb bovenaan de foto een doorsnede getekend van het frame.

Tussen de puntlassen (groene pijltjes) +/- om de 6 cm zit ruimte waar het water door komt in het frame.

Onder in het frame zitten wat gaten voor je ruitenwisser bekabeling, kachel en nog wat kieren en naden.

Daar kwam het water er dan weer uit en liep dan achter het dashboard naar beneden.

In die gootjes heb ik kit gespoten en meteen er zo veel mogelijk weer uit geveegd.

Ben nu van de lekkage achter het dashboard af.

Had daarvoor had ik uiteraard de andere punten, zoals het raam en raamrubber ook al aangepakt.

Succes Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik weet niet of je reactie voor mij bedoeld was...zo wel dan begrijp je het niet volgens mij..

Het gaat dus over het gootje aan de zijkanten van je raam frame(buiten), in die goot zitten bij mij de voorkant en de achterkant van het raamframe met elkaar gepuntlast.

Op de foto is zo'n frame te zien die een stuk opengevouwen is langs een boom....:whistle:

[ATTACH]165[/ATTACH]

Heb bovenaan de foto een doorsnede getekend van het frame.

Tussen de puntlassen (groene pijltjes) +/- om de 6 cm zit ruimte waar het water door komt in het frame.

Onder in het frame zitten wat gaten voor je ruitenwisser bekabeling, kachel en nog wat kieren en naden.

Daar kwam het water er dan weer uit en liep dan achter het dashboard naar beneden.

In die gootjes heb ik kit gespoten en meteen er zo veel mogelijk weer uit geveegd.

Ben nu van de lekkage achter het dashboard af.

Had daarvoor had ik uiteraard de andere punten, zoals het raam en raamrubber ook al aangepakt.

Succes Glenn.

O ja bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...