charlie Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 Vandaag bij de APK gaven ze aan dat het remverschil tussen links en recht voor te groot was, er zat meer als 50% verschil in. Nu gaven ze aan dat ik de schijven af moet laten draaien, nu de vraag. Wie weet er een adres in de omgeving van Rosmalen voor het afdraaien van deze schijven terwijl ze nog op de CJ gemonteerd zitten. Of is het makelijker om ze compleet te vervangen door een nieuwe set, en hoe zit dat dan met de lagers, want de schijven zitten toch op de lager geperst bij de CJ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 Gewoon vervangen door een setje nieuwe. Ze kunnen gewoon los worden gedemonteerd. Denk er wel aan dat je ook de remblokken moet vervangen (Óók als je ze toch laat afdraaien!) en dat je de remklauw goed schoon en gangbaar maakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=94 Kijk daar maar eens Richard... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 Helaas ab, die verkoopt geen schijven/blokken voor CJ's voor 82, had ik al eens gemaild daarvoor. Maar dat je ze zo kan demonteren, dat wist ik niet. Dan zal het inderdaad wel gewoon een nieuw setje worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 50% is wel erg veel , lijkt mij eerder dat er een klauw vast zit of zo. Of de schijven zijn wel zo versleten of zitten vol krassen dat dat het verschil maakt. Maar ik zou voor wat nieuwe gaan, nico in wommels heeft ze zo wel liggen denk ik. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 Ga met Banaan mee, zoveel verschil kan bijna niet in de schijven zitten. Ik had vorige week 40% verschil, er zat 1 zuigertje van de remcilinder vast. Misschien eerst de remklauwen goed onderhanden nemen, moet je toch doen als je de schijven gaat doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast IRONBITCH Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 Als je veel in het terrein zit dan moet je ook altijd de remmen voor schoonmaken. maar de meesten Jeepers doen alleen maar de remtrommels achter schoonmaken. omdat die eerder slijten. en de voorkant daar word niet zo nauw naar gekeken. ik heb al 15 jaar mijn CJ 7 en nog nooit mijn schijven hoeven te vervangen. en ik heb al 7 jaar lang nieuwe schijven in de kast liggen. en waar je ook op moet letten dat zijn de remblokken. je hebt remblokken waar popnagels in zitten en die gelijmd zijn. en die gelijmd zijn gaan langer mee. en die met popnagels daar moet je mee oppassen v/w je remschijven. als je er telang mee doorrijdt als remblokken zowat op zijn. dan mollen de popnagels je schijfremmen. en dan moet je de remblokken en remschijven compleet vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 50% is wel erg veel , lijkt mij eerder dat er een klauw vast zit of zo.Of de schijven zijn wel zo versleten of zitten vol krassen dat dat het verschil maakt. Maar ik zou voor wat nieuwe gaan, nico in wommels heeft ze zo wel liggen denk ik. Groeten Bas Mee eens ....anders in Tiel halen half uurtje van je vandaan dacht ik zo.... Enne die met die popnagels ... die zou ik ook niet nemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst June 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2007 Vandaag bij de APK gaven ze aan dat het remverschil tussen links en recht voor te groot was, er zat meer als 50% verschil in.Nu gaven ze aan dat ik de schijven af moet laten draaien, nu de vraag. Wie weet er een adres in de omgeving van Rosmalen voor het afdraaien van deze schijven terwijl ze nog op de CJ gemonteerd zitten. Of is het makelijker om ze compleet te vervangen door een nieuwe set, en hoe zit dat dan met de lagers, want de schijven zitten toch op de lager geperst bij de CJ? afdraaien van de schijfremmen op de as zal wel niet gaan. normaal gebeurd het afdraaien van de schijven op een draaibank. ik weet niet hoe ver de remschijven al zijn af gesleten. maar als ze daar nog wat afdraaien dan blijft er vaak weinig dikte over. en moet je voor de volgende apk dan als nog nieuwe schijfremmen hebben.. omdat ze dan tedun zijn.. ik zou gewoon nieuwe schijven en remblokken kopen in plaats van de schijven afdraaien.. maar het remverschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de remklauwen die niet meer soepel willen bewegen.. ik heb mijn remzuigers in de remklauwen ook al vervangen omdat die vast zaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2007 Als je veel in het terrein zit dan moet je ook altijd de remmen voor schoonmaken. maar de meesten Jeepers doen alleen maar de remtrommels achter schoonmaken. omdat die eerder slijten. en de voorkant daar word niet zo nauw naar gekeken. ik heb al 15 jaar mijn CJ 7 en nog nooit mijn schijven hoeven te vervangen. en ik heb al 7 jaar lang nieuwe schijven in de kast liggen. en waar je ook op moet letten dat zijn de remblokken. je hebt remblokken waar popnagels in zitten en die gelijmd zijn. en die gelijmd zijn gaan langer mee. en die met popnagels daar moet je mee oppassen v/w je remschijven. als je er telang mee doorrijdt als remblokken zowat op zijn. dan mollen de popnagels je schijfremmen. en dan moet je de remblokken en remschijven compleet vervangen Gelijmd gaat langer mee??? "Popnagels"??? Ik heb nog nooit remblokken met klinknagels, want dat bedoel je, gezien. Wel remschoenen. Verder zijn remblokken niet gelijmd, maar gevulcaniseerd. En ja, ook bij remschoenen wordt dat wel gedaan. Die klinknagels zijn meestal zachter dan de trommel, dus de schade valt wel mee. De meeste schade ontstaat door "ijzer op ijzer", iets wat je trouwens duidelijk kunt horen! Kortom mooi verhaal weer, maar helaas is de klepel van de klok weer eens zoek... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst June 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2007 "Ik heb nog nooit remblokken met klinknagels, want dat bedoel je, gezien." 't Is niet van toepassing bij dit topic en Jeep heeft ze bij mijn weten nooit gehad maar ze waren er wel degelijk. de Eerste series remblokken van m'n Firebird '77(pontiac/Mopar) waren met (diep verzonken) klinknageltjes en later kwamen ook voor de eerste modellen idd gevulkaniseerde. Meen nog een oud setje in de schuur te hebben en als 'k ze vind doe 'k wel een plaatjuh :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst June 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2007 Ben er ook wel benieuwd naar heb ze ook nog nooit gezien, bij blokken dan. Zo leer je nog een wat..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst June 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2007 De remblokken van een CJ zijn er wel degelijk met klinknagels. heb ze er zelf namelijk opzitten en heb ze al vele malen in de hand gehad. Maak eerst je klauwen maar eens goed schoon en probeer het dan nog maar eens. groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2007 Ik denk ook niet dat het probleem in de schijven zit. Maar het kán wel, al moeten ze dan wel echt slecht zijn en behoort afdraaien dan beslist niet meer tot me mogelijke oplossingen. En zoals ik in m'n eerste postje al aangaf: Vergeet de klauwen niet schoon en gangbaar te maken! Wat die klinknagels betreft: Er zijn idd wel blokken met nagels, maar voor een Jeep heb ik ze nog nooit gezien. Maar blijkbaar zijn ze er dus wel. Nahjah, boeiuh! De opmerking dat de levensduur van "gelijmde" blokken groter is, wordt en niet minder onzinnig door. Wat aan gevulcaniseerde blokken wel groter is, is de warmte overdracht. Dat kan voor en nadelen hebben, afhankelijk van de situatie. Maar goed: 100% on-topic is de conclusie dat Charlie gewoon de schijven en blokken moet vervangen en tijdens de vervanging even de klauwen en zuigers op gangbaarheid moet controleren cq weer goed gangbaar moet maken. Mooi zaterdagmorgen klusje!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2007 Allemaal bedankt voor de adviesen. Schijven zijn ondertussen vervangen, en de klauwen schoon gemaakt. Gangbaar waren ze nog wel, en de blokken zijn ook net nieuw. Morgen weer proberen of het nu wel goed genoeg is voor apk, en de verschillen weg zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst January 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2008 hier de lang verwachte foto van gevulcaniseerde remschoenen en remblokken van een CJ. voor degene die denken dat ze nog met klinknagels aanmekaar zijn gezet. en denken dat ze nog steeds met klinknagels te koop zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2008 eergisteren mijn remschijven weggebracht om te laten afdraaien bij remmenrevisie bedrijf. de eigennaar van het bedrijf vertelde mij dat de schijven nog afgedraaid konden worden. want aan de binnenkant staat namelijk de minimale dikte in inch" wat de remschijf mag hebben. kosten 21,- per remschijf incl btw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst June 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2008 sterker nog....ik heb ze voor op me jeep...remschoenen met klinknagels...niet gek lang geleden gekocht bij b&s in tiel... ga er ook mee terug want bij een kant zit de remvoering gewoon los op het metaal, schuift heen en weer....kortom.....rotzooi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2008 sterker nog....ik heb ze voor op me jeep...remschoenen met klinknagels...niet gek lang geleden gekocht bij b&s in tiel...ga er ook mee terug want bij een kant zit de remvoering gewoon los op het metaal, schuift heen en weer....kortom.....rotzooi bij nico in wommels bestellen die heeft gevulcaniseerde remblokken. en die hoor je als ze ijzer op ijzer zitten. met klinknagels niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2008 die hoor je als ze ijzer op ijzer zitten Dan ben je dus te laat! Remmen zijn van levensbelang, regelmatig controleren dus, (bv na terreinrijden) bij twijfel altijd vervangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst June 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2008 vandaag mijn afgedraaide schijfremmen opgehaald. dikte van de schijfrem origeneel 31mm. nu 27 en 28mm dik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst June 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2008 hallo Er is een rem probleem, wat geeft het als de remblokken zijn gepopnageld of zijn gevulcaniseerd!!. Dus als dit bewijs wil leveren open dan even een nieuwe topic!!, wat heeft de persoon in kwestie hier nu aan. Schijven afdraaien kan altijd, dan wel tot de min. dikte. Nieuwe bestellen is simpeler, maar je bent iets meer euries kwijt. 50% verschil in het remmen kan niet aan schijven liggen, let wel als je de afstelling van de remmen achter niet goed heb heeft dat gevolg voor de remmen voor, dus kan het ook te maken met de afstelling van de remmen achter. Meest waarschijnlijk is dat er voor iets vast zit, 50 % verschil dat moet je toch ook wel merken als je met het ding gaat rijden??. Ga maar eens kijken of voor alles nog goed gangbaar is, wil de remklauw nog heen en weer, wil de zuiger nog goed heen en weer, alles voor goed bevonden kijk dan maar eens bij de remmen achter, beide kanten goed opstellen en dan moet het goed zijn. nou dooooeeeeeeeei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.