Spring naar bijdragen

jeep academy 14-15 juli inor + 21-22 juli les cing piliers


maurice coolen
 Share

Recommended Posts

Zoals gezegd, nog een paar foto's.

Klaar voor vertrek

IMG_0197.JPG

Droopy met sleurhut in het kielzog.

IMG_0198.JPG

Nog geen 15 minuten in het terrein en Jan heeft hem al vies.

IMG_0202.JPG

Aanwinst waar Ejg erg blij mee is.

IMG_0208.JPG

Jeeped met z'n mooie blauwe koplampen.

IMG_0211.JPG

Lekker spelen in de prut.

IMG_0213.JPG

De meisjes durven de volgende uitdaging wel aan.

IMG_0219.JPG

Inmiddels heb ik ze toch maar uit laten stappen.

IMG_0225.JPG

Tijd voor wat lier ondersteuning.

IMG_0226.JPG

Ligt er mooi bij en Ruud komt even en praatje maken.

IMG_0231.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

deel 2

Inmiddels de ramen maar dicht en van achteren gezekerd door Kenneth.

IMG_0236.JPG

Dusdanig schuin dat de motorolie via de carterontluchting mee verbrand, inmiddels de lierkabel vastgetrokken tussen het rollenvenster.

IMG_0242.JPG

Bijna boven mede dankzij Jan die ed z'n Xj als grondanker nodig had.

IMG_0246.JPG

Het vrijmaken van de lierkabel.

IMG_0257.JPG

Met vereende krachten en vele handjes lukte dat, waarna echter bleek dat de lier in vrijloop bleef staan.

Inmiddels is gebleken dat er een complete tandkrans is gesneuveld.

IMG_0258.JPG

Even uitrusten.

IMG_0262.JPG

of van het uitzicht genieten.

IMG_0263.JPG

Toch nog maar even olie peilen, ging toch met gemak even een literje bij.

IMG_0268.JPG

De afdaling weer ingezet.

IMG_0272.JPG

Papa ruud fotografeert en Kenneth rijdt hem maar al te graag rond.

IMG_0275.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deel 3

Inmiddels na de lunch, kwamen we dit exemplaar tegen.

IMG_0278.JPG

De Zj rookt nog een beetje na.

IMG_0279.JPG

Dat was het rijden voor de zaterdag, de kids vermaken zich opper best.

IMG_0280.JPG

Dennis heeft "vlees" gevangen.

IMG_0282.JPG

Zondag ochtend, nieuwe oogst?

IMG_0284.JPG

vergane glorie.

IMG_0292.JPG

Het rijden van een smal dijkje met aan weerszijde prut vergt ook een beetje behendigheid.

Evert helpt Jan uit de brand.

IMG_0299.JPG

Stelletje uitslovers.

IMG_0303.JPG

Lekker door de prut.

IMG_0307.JPG

IMG_0309.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deel 4

Purdey ziet het niet meer zitten.

IMG_0317.JPG

Stuurles.

IMG_0318.JPG

IMG_0321.JPG

Veldje wat later die middag nog even werd geoogst.

IMG_0323.JPG

Rijtje tenten, van voor naar achter.

De onze, JeePee & Mudmiep, El Chico en uiteindelijk The Kick.

IMG_0328.JPG

Rara wiens schoenen zijn dit?

IMG_0329.JPG

Zou dit 'm zijn.

IMG_0331.JPG

Lekker lunchen onder een schaduwrijke boom.

IMG_0332.JPG

IMG_0334.JPG

's middags,

Doet MudMiep haar naam eer aan.

IMG_0341.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:lol: Evenement in Inor was TOPPIE !!! :thumbsup:

Heb het prima naar m'n zin gehad en een stel fijne Jeepers leren kennen.

M'n foto's heeft Sjef al op de site van JCN gezet.

Zelf heb ik wat foto's op www.dutchjeeplist.nl en www.thekick.nl gezet.

Mooie foto's Hans en het is fijn jou te hebben leren kennen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De crash van Paul

Op het moment van de crash waren Paul met Niek en Marc met Siert samen in het terrein.

De rest zat op de camping, toen er een hevig kabaal uit het bos klonk.

Dit klonk niet normaal, we schrokken ons rot en stoven we met z'n allen het terrein in om te kijken wat er aan de had was.

Daar zagen we de Jeep van Paul staan, geheel in de kreukels.

Marc had een nieuwe doorgang voor een afdaling gemaakt.

Deze was zeer steil en redelijk lang.

Paul wilde op dezelfde manier naar beneden.

Hij had z'n Jeep recht voor de afdaling gepositioneerd.

Bij het loslaten van de koppeling ging het helemaal mis.

De ondergrond bleek heel verraderlijk te zijn.

Een paar zijdelingse rollen en een keer voorover over de kop.

Hij kwam beneden op het pad weer tot stilstand.

De schade was enorm: de foto's spreken voor zich.

Paul is een heel goede chauffeur, met veel ervaring in het terrein en kan de situaties heel goed inschatten. Maar, hier gebeurde iets dat niet te voorzien was.

Gelukkig hadden beiden de gordels om en was de Jeep voorzien van een stevige rolkooi. Paul had wat schrammetjes en een blauw oog en Niek had pijn in de borstkast van de gordel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo ben met een omwegje weer terug van Inor

Erg leuk geweest Prachtig terrein leuke mensen. Heel jammer dat Deef niet verder kwam dan Belgie en rot dat Ed de auto achter moest laten.

Ik was van plan nog naar Marsoupe te gaan maar hield dan maar week over voor Italie dus ben na Inor doorgereden door Frankrijk via Colmar naar Basel en de Simplonpas overgestoken naar Lago Maggiore. Nog maar weekje bijgedaan en erg naar mn zin gehad.

Vannacht thuis gekomen op het nippertje. Was gisteren om half acht gan rijden en na uurtje file Gothard door Zwitserland-Karlsruhe-Frankfurt.

Net voor Frankfurt bij Bensheim ratelen onder auto. Alles dicht en geen hulp te krijgen dus zelf eronder gekropen en achterste kruisje van de aandrijfas opnieuw vast gezet. Kruisje schoof heen en weer in de dopjes die in de beugeltjes zaten. Had vrijwel geen speling op pionas maar dat werd snel erger als ik gas losliet of remde. Laatste paar honderd km 60-70 km per uur gereden en niet remmen of hellingen af met linker voet op de rem en rechts gas geven. Laatste kilometer moest ik schakelen en door paar stoplichten en rotondes maar heb het gehalld tot voor de deur maar vrees dat er niet veel meer over is van mn dif, kroon & pignon Maar ja de vakantie was super.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben met een omwegje weer terug van Inor

Erg leuk geweest Prachtig terrein leuke mensen. Heel jammer dat Deef niet verder kwam dan Belgie en rot dat Ed de auto achter moest laten.

Ik was van plan nog naar Marsoupe te gaan maar hield dan maar week over voor Italie dus ben na Inor doorgereden door Frankrijk via Colmar naar Basel en de Simplonpas overgestoken naar Lago Maggiore. Nog maar weekje bijgedaan en erg naar mn zin gehad.

Vannacht thuis gekomen op het nippertje. Was gisteren om half acht gan rijden en na uurtje file Gothard door Zwitserland-Karlsruhe-Frankfurt.

Net voor Frankfurt bij Bensheim ratelen onder auto. Alles dicht en geen hulp te krijgen dus zelf eronder gekropen en achterste kruisje van de aandrijfas opnieuw vast gezet. Kruisje schoof heen en weer in de dopjes die in de beugeltjes zaten. Had vrijwel geen speling op pionas maar dat werd snel erger als ik gas losliet of remde. Laatste paar honderd km 60-70 km per uur gereden en niet remmen of hellingen af met linker voet op de rem en rechts gas geven. Laatste kilometer moest ik schakelen en door paar stoplichten en rotondes maar heb het gehalld tot voor de deur maar vrees dat er niet veel meer over is van mn dif, kroon & pignon Maar ja de vakantie was super.

He Hans, zullen wel een paar tandjes naar de kl.... zijn denk ik.

Maar in Inor was alles nog oke, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja in Inor alles ok maar in de Alpen als ik bergafwaarts ging en gas los liet begon hij te brommen.( Simplonpas )

Heb Maasbach gebeld want die had net nieuwe R&P gemonteerd en een nieuw dif ltd slip en steekaslagers alles nieuw dus incl. de r&p lagers

Hij dacht dat niks bizonders was.

In Italie meer met de Jaguar van vrienden gereden en bizonder weinig met Jeep. Alleen een paar boten in en uit het water ad 1 fles whisky.

Alles ging goed tot voor Frankfurt. Kruisje ( vd CV as) had speling in de dopjes en alles los gedraaid en opnieuw vast gezet nadat dopjes naar elkaar had getikt. Beugeltjes opnieuw vastgezet en brommen was stukken minder.

Misschien , maar dat is koffiedik kijken, had ik beter aandrijfas kunnen verwijderen en verder rijden met voor wielaandrijving. Maar ja dat is achteraf. Ben blij dat ik het haalde tot voor de deur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja in Inor alles ok maar in de Alpen als ik bergafwaarts ging en gas los liet begon hij te brommen.( Simplonpas )

Heb Maasbach gebeld want die had net nieuwe R&P gemonteerd en een nieuw dif ltd slip en steekaslagers alles nieuw dus incl. de r&p lagers

Hij dacht dat niks bizonders was.

In Italie meer met de Jaguar van vrienden gereden en bizonder weinig met Jeep. Alleen een paar boten in en uit het water ad 1 fles whisky.

Alles ging goed tot voor Frankfurt. Kruisje ( vd CV as) had speling in de dopjes en alles los gedraaid en opnieuw vast gezet nadat dopjes naar elkaar had getikt. Beugeltjes opnieuw vastgezet en brommen was stukken minder.

Misschien , maar dat is koffiedik kijken, had ik beter aandrijfas kunnen verwijderen en verder rijden met voor wielaandrijving. Maar ja dat is achteraf. Ben blij dat ik het haalde tot voor de deur.

Je schrijft dat je speling in de dopjes van het kruisje had.

Dat betekend dat de asjes han het kruisje totaal versleten zijn.

Heb je de kruisjes er ook uitgehaald of alleen vastgedraaid ?

Ik zou bijna gaan denken dat het probleem ALLEEN in de kruisjes zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...