Spring naar bijdragen

Transmissieolie verversen.


Recommended Posts

Ik ben van plan mijn transmissieolie te gaan verversen van mijn jeep een XJ 4.0 ltr uit 97. Ik heb gezien dat er een bout zit in het midden van het uiteinde van de deksel (automatsiche bak), lijkt me wel een aftapplug, maar ik wil het toch zeker weten. Klopt het, dat dit een aftapplug is? Het filter is twee jaar geleden vervangen, dus ik wil alleen de olie verversen. Gek genoeg wordt er over een aftapplug niet gesproken in Haynes. Ik heb dit ook niet op het forum kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van plan mijn transmissieolie te gaan verversen van mijn jeep een XJ 4.0 ltr uit 97. Ik heb gezien dat er een bout zit in het midden van het uiteinde van de deksel (automatsiche bak), lijkt me wel een aftapplug, maar ik wil het toch zeker weten. Klopt het, dat dit een aftapplug is? Het filter is twee jaar geleden vervangen, dus ik wil alleen de olie verversen. Gek genoeg wordt er over een aftapplug niet gesproken in Haynes. Ik heb dit ook niet op het forum kunnen vinden.

Er is GEEN aftapplug of hij moet door de eigenaar zijn aangebracht;)

't deksel waar 't filter ook achterzit mag dus weer losgehaald worden om olie af te laten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is GEEN aftapplug of hij moet door de eigenaar zijn aangebracht;)

't deksel waar 't filter ook achterzit mag dus weer losgehaald worden om olie af te laten

Hallo naamgenootje,

De twee foto,s die ik heb gestuurd laten duidelijk een bout in een uitsparing zien. Lijkt mij niet achteraf te zijn aangebracht. Indien dit geen aftapplug is , waar dient deze dan voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad wel AT's met aftapplug. Dat die onder Jeeps (kunnen) zitten wist ik echter niet.

Normaal gesproken is het ook niet echt nodig: bij oliewissel vervang je ook het filter!

in dit geval is het filter nog vers en is het wél handig! maareh... Ik zie ook lekkage??? Als dat van het transmissiecarter komt, zou ik wel de pakking vervangen en moet de pan er toch ff onderuit...:S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig hadden Groentje en ik het daar ook al over.... vreemde plek voor een aftapplug enzo..

Maar als er mensen zijn die zelf zo'n plug onder hun carter hebben en daarmee de olie aftappen, dan zal het wel zo zijn...

Overigens zit er natuurlijk altijd een verhoging is het carter op de plek waar de bout zit: Die schroefdraad moet tenslotte ergens in gesneden worden... En... bij een olieverversing blijft er toch al een beste plons olie in de transmissie achter... soms liters! ( koppelomvormer kan bijv half vol blijven staan) Dat beetje olie onderin is dan ook eigenlijk te verwaarlozen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
bij een olieverversing blijft er toch al een beste plons olie in de transmissie achter... soms liters! ( koppelomvormer kan bijv half vol blijven staan)

Dus uit dit relaas begrijp ik dat de koppel omvormer wordt gevoed met olie van uit de transmissie. is dit juist??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...