Spring naar bijdragen

Een Jeep kopen...


Trapicheiro
 Share

Recommended Posts

wat wil ik met een Jeep....

in eerste plaats als ik dan toch een auto moet, dan maar een stoere... :P

verder zou ik het leuk vinden wat meer terein te leren rijden en een het is natuurlijk een geweldige auto om naar eigen smaak te blijven pimpen.

budget blijft het groote probleem denk dat ik met lenen en verkopen van m'n motor zo'n €7000,- moet kunnen regelen..... :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep aanpassen naar eigen smaak.. erg leuk, zo hoort het.

Maar om meteen met de deur in huis te vallen, dat budget probleem hou je.

:blink:

Voor dat geld kun je eigenlijk alle kanten op, maar als ik eerlijk ben en ik lees 'lenen' zou ik toch nog ff sparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben zelf ook niet zo'n leen-type, maar durf nu wel een keer de verantwoordelijkheid aan....

iets langere termijn planning en een beetje zuinig zijn op m'n spulletjes.

:thumbsup:

Eens moeten we toch een beetje volwassen worden...:thumbsup:

(misschien is juist de aanschaf van een Jeep dan weer geen goed idee....)

maar,... gestel dat ik me nu al een beetje wil oriënteren, waar zou ik dan op moeten letten.

-wielen/banden?

-verhoogd? (hoe duur is dat om evt. later te laten doen?)

-moter inhoud?

-km stand? (of is dat met dit soort wagens niet belangrijk?)

-etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan natuurlijk een al aangepaste kopen, of zelf beginnen vanaf een standaard Jeep. (zoals het hoort :thumbsup:)

Verhogen kan best duur zijn, dus als dat goed gebeurd is kan het een voorsprong zijn. Alleen zijn die vaak weer wat duurder.

De vraagprijzen voor tweedehands Wranglers/CJ's zijn eigenlijk niet normaal meer, dus gewoon geduld hebben en goed zoeken tot je er 1 vind voor weinig.

Over de technische min-/pluspunten kun je al wat postjes vinden in het technische deel van het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga naar verschillende evenementen , kijk goed rond en maak met

verschilende Jeepers praatjes

Zowel met de "extreme" rijders als met de wat rustiger,behoudener rijders

Want de 1 heeft hem puur voor in het terrein en de ander heeft hem ook

dagelijks nodig voor woon/werk vervoer

Succes Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

budget blijft het groote probleem denk dat ik met lenen en verkopen van m'n motor zo'n €7000,- moet kunnen regelen..... :thumbsup:

Niet gaan lenen voor een Jeep :lol: :lol: :lol: !!!!!,...dit gezien de altijd bijkomende extra kosten ( of de extra`s die niet nodig zijn maar die je wel wilt gaan kopen...)

Zorg dat je voor een leuk bedrag wat koopt :P ( bij jouw bedrag denk ik dan aan een YJ ..) en koop daar wat extra`s bij in de loop van de tijd. Heb zelf wel recent een zwaarder exemplaar gekocht qua motor dus denk daar eerst over na ( zou nu zelf voor een zwaardere motor gaan bij de eerste aanschaf hoewel dit iets duurder is...)

Veel plezier met zoeken ( de voorpret is zeker zo leuk ) Join the club !!:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep-evenementen lijkt me een goed plan! Ga vanaf nu in de gaten houden wanneer die zijn.

wat jullie tot nu toe zeggen is:

-doorsparen tot een comfortabel bedrag (weet niet of ik zolang kan (en wil) wachten.)

-beter meteen beginnen met een wat zwaardere moter (hoorde dat de 4.0 erg sterk is, ook in terrein)

-zoeken naar een verhoogd model om latere kosten te besparen.

Voorpret is idd wel leuk, soms wel lastig....

thx so far, meer tips altijd welkom!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu voor een wrangler zou kijken zou ik zowiezo voor de yj 4.0l ho gaan. Deze moteren kunnen goed op gas. Want ik schat dat een wrangler zo 1/7 rijd? Dus dan is het nog een beetje betaalbaar op gas:)

Verder bezit ik geen wrangler dus kan hier eigenlijk niet veel op zeggen:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een YJ (wrangler '87 t/m '96), met 4.2 of 4.0 motor, verbruikt gemiddeld inderdaad ongeveer 1:7. En da's op standaard banden!!

De 2.5 liter modellen gebruiken maar heel weinig minder... te weinig om als argument tegen een 6 cilinder te gebruiken.

Alle motoren hebben zo hun voordelen... de injectiemotoren ( 4.0HO en 2.5 MPI ná '90) genieten wat mij betreft de voorkeur.

de andere motoren zijn echter zeker geen verkeerde keuze en als je er één ziet die verder ook aan je wensen voldoet zou ik 'm niet vanwege de 2.5 of 4.2 laten staan!

Wel ff opletten dat er echt een 4.0 inzit als ermee geadverteerd wordt. Wranglers voor '91 hadden de 4.2, herkenbaar aan het luchtfilter bovenop de motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeep-evenementen lijkt me een goed plan! Ga vanaf nu in de gaten houden wanneer die zijn.

wat jullie tot nu toe zeggen is:

-doorsparen tot een comfortabel bedrag (weet niet of ik zolang kan (en wil) wachten.)

-beter meteen beginnen met een wat zwaardere moter (hoorde dat de 4.0 erg sterk is, ook in terrein)

-zoeken naar een verhoogd model om latere kosten te besparen.

Voorpret is idd wel leuk, soms wel lastig....

thx so far, meer tips altijd welkom!!!

kzou hem toch zo standaard mogelijk proberen te kopen hoor.. meestal als er verhoogd geweest is, is dat ook voor een reden.. zware terreinen doen enzovoort, nja die zullen wss al meer afgezien hebben.

verder zorgen dat ie nog niet teveel km's heeft.. wat de 2.5 betreft er rijden er hier een paar rond en de regel is ongeveer 200000 km en vervangen die motor :no:

goed rondkijken en mss de technische forums is lezen als je zijn zwakke puntjes wilt leren kennen..

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...