Spring naar bijdragen

4WD schakeling


sCARz
 Share

Recommended Posts

Heb een Cherokee LTD uit 1994. Als ik de 4wd inschakel kom ik alleen in Part Time 4wd en niet in Fulltime 4wd, ook niet als de handle in deze stand staat. Wil ik 4wd weer uitschakelen gaat dit niet meer. Slechts de motor uit en weer aanzetten lost dit op. Wat is hier aan de hand? sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohmy.gif

Wat wel eens wil helpen is de automaat vanuit D naar R te zetten(uiteraard bij stilstand)en omgekeerd.Dit diverse keren herhalen.

Ook wanneer je vanuit fulltime4wd naar 2wd wil gaan kan je dat op deze manier doen,het is best mogelijk dat de auto nog nooit het terrein in is geweest of dat het één en ander onder de auto is een smeerbeurtje kan gebruiken.Maar blijf NOOIT in parttime4wd op de weg rijden dat kost je onherroepelijk veel geld want daar kunnen je assen en je bak echt niet tegen.

Suc6

thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik weet niet hoe of bij de Cherokee dat lampje gestuurd wordt.... Maar bij de Wrangler (YJ) gebeurt dat middels vacuum. Hiervoor zit er op de tussenbak een vacuumschakelaar, welke tevens de vooras "lockt". Deze schakelaar was bij mijn YJ eens defect, met dezelfde storing als gevolg...... Wanneer ik de motor uitzette, ging het lampje uit (vacuum valt weg) en bleef uit, totdat ik weer een keer in 4wd had gereden. Dan was het weer precies hetzelfde!!!! De eigenlijke electrische schakelaar voor dit lampje zit bij de YJ tegen het schutbord, in de buurt van de accu.

Kijk maar eens of je wat met deze info kunt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Jul 14 2004, 23:05

Bij fulltime worden de aandrijfassen 'gelockt'. Op een verharde weg krijg je dan onherroepelijk problemen. Het is puur voor de grip off-road.

<div align="right">

Euuh.. net andersom.. part-time is niet voor op de weg... full-time wel... blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook dit probleem gehad. Ik ging voor 4WD-FT en eindigde dat ik de PT inschakelde zonder de mogelijkheid om daar uit te komen.

Het ligt mogelijk aan de procedure voor schakeling. De garage vertelde mij het volgende:

Rijd <80km.

Ga van D naar N (met de versnellingspook)

Zet dan in een vloeiende beweging van 2WD naar 4WD-FT.

Weer terug is exact dezelfde procedure alleen dan van 4WD-FT weer naar 2WD.

Ik heb dit zelf geprobeerd en het werkt nu zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...