Boxman Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Sinds 1,5 maand lekt mijn cherokee. Het komt echt met druppels onder de auto vandaag (onderzijde schetsplaat versnellingsbak). Dus voortvarend aan de gang om nieuwe krukaskering te plaatsen. Na deze ingreep: nog steeds lekkage. Dus voortvarend aan de gang om dan maar de krukaslager (glijlagers) te vervangen (misschien dat deze wat versleten waren) en weer nieuwe carterpakking + krukaskering nagekeken en teruggeplaatst. Resultaat: De olielekkage is nog erger geworden..... Het is niet de kleppendekselpakking en het is zeker motorolie wat eruit loopt. Heeft iemand een ideetje wat nu te doen ? alvast bedankt voor de tips. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Kan het niet vanaf de oliefilter komen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 De onderkant van het blok (carterpan) ziet er gewoon droog uit, dus ik denk niet dat het het oliefilter is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Heb je de kering wel, en op de juiste plekken, van RTF voorzien??? En de carterpanpakking ( 3x woordwaarde ), heb je ook daar wat RTF op de overgangen rubber/kurk gedaan? Verder kan de oude kering een "loopring" in de krukas geslepen hebben... Een nieuwe kering zal dan lastiger afdichten ( lees: niet afdichten) Als laatste kan het zijn dat je carterventilatie dichtzit... controleer even de 2 aansluitingen op de kleppendeksel. Eventueel reinigen of, beter, vervangen. ( in 1 van de twee zit een " klepje", de PCV klep, die moet je duidelijk horen als je het hele ding schud) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst April 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Dank voor je reactie, Vraagje: wat is RTF ? Als dit vloeibare pakking is, dan heb ik dit op zowel de carterpanpakking (mooi woord hé) gedaan en ook op de 'einden' van beide (halve) krukaskeringen. Indien het een 'loopring' is, heb je idee hoe dit verholpen kan worden ? Mijn carterventilatie heb ik ook nagekeken. Deze is volledig open. Ik laat de ventilatie 'lekker' in de buitenlucht ontsnappen omdat ik wat problemen had met CO gehalte bij APK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 Even alles goed schoonmaken levert waarschijnlijk een helderder blik op over de afkomst van de olie. Uiteindelijk zul je eerst moeten traceren waar de lekkage begint. Het is lang niet gezegd dat er lekkage is waar de olie tevoorschijn lijkt te komen nl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2007 RTF is inderdaad vloeibare pakking. Maar dan wel een soepele! Een klein beetje op de uiteinden van de keering is prima. Maar ook de lagerschaal moet op de naad afdichten! Het gedeelte van de onderste helft van de keering dat in de lagerkap valt. moet dus ook dunnetjes in de RTF gezet zijn. Datzelfde geldt voor het uiteinde van de keering wat op de carterpakking aansluit! Tegen zo'n "loopring" is weinig te doen... da's ingesleten en alleen opnieuw slijpen kan dat verhelpen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.