Spring naar bijdragen

Body verhooging 2" bij TJ


Black Moose
 Share

Recommended Posts

Eindelijk ben ik begonnen met de body verhooging.

Nu staat er ook in de gebruikspapieren dat de stang van de tussenbak onder de TJ los gemaakt worden, maar is dit ook echt nodig, of hoef ik hem alleen te verstellen?

Ook de versnellingspook heb ik laten zitten, enkele zeggen dat het niet nodig is. maar andere wel.

wie heeft ervaring met verhooging body voor de wrangler TJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben bezig om de bodylift voor onze YJ voor te bereiden (3") aankomend weekend. Op het web zijn behoorlijk wat "how to" te vinden met een behoorlijke berg aan info en foto's bijvoorbeeld hier : http://www.4x4xplor.com/bl.html

Wat betreft de stang van de tussenbak kan ik je geen advies geven maar de versnellingspook zou ik gewoon laten zitten. Haal de knoppen van de poken en verwijder de stofhoes. Het zou kunnen zijn dat door de bodylift de poken aan de randen van de sparing tegen de bodem komen en dan zou je wat moeten wegslijpen. Maar wie weet is dat bij een 2"-lift niet nodig en kun je doe stofhoes en de knoppen zo terugzetten.

Nog even een vraagje van mijn kant. De 11 bouten waarmee de body op het chassis vastgebout zijn, zitten moer- en moervast. Ik ben al dagen bezig met kruipolie maar heb nachtmerries van afgebroken bouten, boren en tappen.

Volgens mij lukt het nooit met een normale ringsleutel of ratel en moet je wel gebruik maken van een pijp om meer kracht te kunnen zetten. Bovendien is het volgens mij (bij de YJ althans) een engelse maat : 5/8. Klopt dat?!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?!

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een vraagje van mijn kant. De 11 bouten waarmee de body op het chassis vastgebout zijn, zitten moer- en moervast. Ik ben al dagen bezig met kruipolie maar heb nachtmerries van afgebroken bouten, boren en tappen.

Volgens mij lukt het nooit met een normale ringsleutel of ratel en moet je wel gebruik maken van een pijp om meer kracht te kunnen zetten. Bovendien is het volgens mij (bij de YJ althans) een engelse maat : 5/8. Klopt dat?!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?!

Ronald

Na zeker 2 jaar erover gesproken te hebben ben ik gisteren dan eens begonnen. blink.gif

Ja, waarmee hoor ik jullie denken?

Het volgende:

1" bodylift

Quick Disconnects

Borla einddemper + dubbele uitlaat

Voor de rest nog wat kleine aanpassingen

Ja, afgelopen zaterdag was het dan zover.

Ik na Apeldoorn met de Wrangler naar Ogdak %7Boption%7D

Daar wij vermoede dat het allemaal niet in een dag zou lukken en ik een deel van het gereedschap niet tot mijn beschikking had (compressor) mocht ik deze klus samen/bij Ogdak doen.

Eerst een bak koffie en bouten (die ook al eerder met kruipolie had ingespoten) nogmaals met kruip olie ingespoten.

Toen eerst de kunststof kap bij de losgemaakt daar deze anders in de knel komt als wij de body omhoog gaan liften.

De eerste bout gaat aardig los de 2de breekt.

Dus hadden wij besloten er de tijd voor te nemen (want om nu alles uit te boren is ook weer zo wat)

Dus alle bouten werden met liefde ingemasseerd met olie en kregen een klap voor hun kop en een tril massage van compressor.

Daarna werden zij met beleid losgedraaid.

Deze methode bleek te werken.

Stuk voor stuk, de een sneller dan de ander.

Komen ze los en zonder dat er nog maar een breekt

Maar uiteindelijk rond 16:30 is dan alles los.

Ondertussen heeft Ogdak de Disconnects al bevestigd dit ging ook niet al te makkelijk maar beter dan de bouten van de body.

Wij waren toch wel erg benieuwd of de body nu los was en hebben hem aan een kant rustig op getild en er even 2 klosjes hout tussen gedaan.

En ja kijk wat een verschil en leuk hè zo scheven Jeep.

Verhaal wordt vervolgd en de foto`s worden verzorgd door Ogdak.

Ogdak bedankt zover en we gaan as zaterdag weer lekker verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het antwoord Beest. Kwestie van voorbereiding en beleid dus.

Ga vanavond (zoals de afgelopen avonden ook) alle bouten weer zwaar in de kruipolie zetten. Moet ook de gereedschapskist maar eens doorzoeken want juist bij deze aktie is goed gereedschap meer dan het halve werk.

Zal er tzt een apart draadje voor openen in "How To" als ik tenminste niet vergeet veel foto's te maken.

groeten

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En maar weer terug naar het oorspronkelijke topic.... :whistle:

Eindelijk ben ik begonnen met de body verhooging.

Nu staat er ook in de gebruikspapieren dat de stang van de tussenbak onder de TJ los gemaakt worden, maar is dit ook echt nodig, of hoef ik hem alleen te verstellen?

Ook de versnellingspook heb ik laten zitten, enkele zeggen dat het niet nodig is. maar andere wel.

wie heeft ervaring met verhooging body voor de wrangler TJ.

Voor zover ik weet zit het mechanisme voor de keuzehandle bij de TJ aan de body vast. (Bij een YJ aan de bak)

Dus de stang naar de tussenbak moet dan wel los en nadien gesteld/aangepast worden, ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En maar weer terug naar het oorspronkelijke topic.... :D

Voor zover ik weet zit het mechanisme voor de keuzehandle bij de TJ aan de body vast. (Bij een YJ aan de bak)

Dus de stang naar de tussenbak moet dan wel los en nadien gesteld/aangepast worden, ja...

Vaak zit er bij zo'n kit een 'relocation bracket' voor de tussenbak stangetjes.

Zoiets:

BL-12.jpg

...ik had m ooit. (ff opmeten) Maar kan 'm niet vinden.

Maar het is een logisch geval van verplaatsen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een vraagje van mijn kant. De 11 bouten waarmee de body op het chassis vastgebout zijn, zitten moer- en moervast. Ik ben al dagen bezig met kruipolie maar heb nachtmerries van afgebroken bouten, boren en tappen.

Is een brander een optie (met beleid natuurlijk) eigenlijk of niet mogelijk i.v.m. rubber,lak of coating?

Heb goede ervaringen met vastgeroeste (draad)delen maar weet niet of 't op die locaties mogelijk is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, da's geen optie. De moeren zitten nl "in" de body, en daaronder zitten meteen de rubbers!

Overigens is dit een reactie op het "sub-topic" van Venezia. Dit topic is oorspronkelijk gestart door Back Moose, dus vanaf nu graag alleen reactie's daarop. Thanx!

Nog ff het openingspostje, ter herinnering:

Eindelijk ben ik begonnen met de body verhooging.

Nu staat er ook in de gebruikspapieren dat de stang van de tussenbak onder de TJ los gemaakt worden, maar is dit ook echt nodig, of hoef ik hem alleen te verstellen?

Ook de versnellingspook heb ik laten zitten, enkele zeggen dat het niet nodig is. maar andere wel.

wie heeft ervaring met verhooging body voor de wrangler TJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In middels alees gemonteerd.De bouten van de body had ik geen probleem mee. De radiator verlaagd.

De versnellingpook heb ik niks aan gedaan.Alleen de console (de grijse bak ja..) weg gehaald.Minder rommel, en meer ruimte.

Het schakelen met de tussenbak gaat, maar 4 laag wil er wel eens uitspringen.Dus zal die nog iets langer moeten.Ik vimdt dat hij niet zo strak schakelt als voor de verhooging.Naar misschien veranderd dat, wanneer ik hem iets verleng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In middels alees gemonteerd.De bouten van de body had ik geen probleem mee. De radiator verlaagd.

De versnellingpook heb ik niks aan gedaan.Alleen de console (de grijse bak ja..) weg gehaald.Minder rommel, en meer ruimte.

Het schakelen met de tussenbak gaat, maar 4 laag wil er wel eens uitspringen.Dus zal die nog iets langer moeten.Ik vimdt dat hij niet zo strak schakelt als voor de verhooging.Naar misschien veranderd dat, wanneer ik hem iets verleng.

Yup, dan gaat ie vast weer een stuk beter.

Ik kreeg 'm vorig jaar niet meer in 4-laag, zoals je misschien kan herinneren.

Toen had ik de bak teruggezet (SYE) maar was 'vergeten' die verlenging er tussenuit te halen.

Dus het klinkt logisch dat hij nu juist eruit schiet.

Al moet ik zeggen dat de tussenbak beter schakeld met de stangetjes in originele positie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup, dan gaat ie vast weer een stuk beter.

Ik kreeg 'm vorig jaar niet meer in 4-laag, zoals je misschien kan herinneren.

Toen had ik de bak teruggezet (SYE) maar was 'vergeten' die verlenging er tussenuit te halen.

Dus het klinkt logisch dat hij nu juist eruit schiet.

Al moet ik zeggen dat de tussenbak beter schakeld met de stangetjes in originele positie.

heb jij dan geen body lift?

Ik heb er geen stang tussen gezet, maar enkel verschoven.(staat wel op zijn eind.)

Wel heb ik dat plaatje gebruikt, zoals op de foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb jij dan geen body lift?

Ik heb er geen stang tussen gezet, maar enkel verschoven.(staat wel op zijn eind.)

Wel heb ik dat plaatje gebruikt, zoals op de foto.

Ik denk dat kameel bedoeld dat ie z'n versnellings bak verlaging verwijderd heeft en nu dus z'n 4x4 handle weer op de orginele plaats heeft gezet. Volgens mij heeft kameel geen bodylift.

Klopt dat Kameel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...