sirius48e Geplaatst June 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2004 Na vele omzwervingen heb ik dan een Jeep gekocht. Eigenlijk ben ik al jaren niet merktrouw. Maar goed, een USA auto.........., dat was wel het laatste dat ik van plan was. Eigenlijk een complete impuls aankoop. Ik had een VW Passat en het verveelde mij bijzonder dat ie het altijd deed. Nu heb ik altijd oude auto's gehad, en miste de spanning. Blijft ie het wel doen??? Wordt hij niet te heet etc. etc. Ik denk dat met mijn Jeep ik weer een deel van de spanning terug krijg :-) Gekocht van een particulier via marktplaats.nl. De reden: Hij zag er nog zo goed uit. Van binnen heel en van buiten weinig zichtbare roest. Kilkometer stand: 120.000. Althans, de afgelezen km stand. Maar goed. Hij is al bij de Jeep garage in Hsum geweest. de eerste 2000 euro is reeds stuk geslagen. Nieuwe remschrijven en blokken, nieuw uitlaatspruitstuk (was gescheurd), nieuwe uitlaat (was vast gelast op chassis) en nog wat kleinere spullen. Maar goed. Het rijd nu prima. En op enkele kleine irritaties na, is het een plezier om hoger dan de rest te zitten. De Jeep is blijkbaar een Duiste import. Bouwjaar 1992 en van het bijzondere; Performance ras. gr Alexander Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barry32 Geplaatst June 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2004 hey veel rijplezier met je nieuwe aanwinst alleen als je op spanning zit te wachten, waarom laat je dan de dealer je auto maken zelf repareren is toch veel mooier en het geeft een goed gevoel als iets weer naar behoren werkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirius48e Geplaatst June 23, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2004 Ik heb de Jeep naar de garage gebracht voor een nul-standje. Dus, de mannen hadden van mij de opdracht om alle vloeistoffen en olieen te vervangen. Alle rubbers, slangen en filters ook. Dus een primio-grote beurt zeg maar. De reden van niet zelf prusten is simpel. Ik weet helemaal NIETS van Jeeps. Maar, er verscheen op misterieuze wijze een email in mijn Outlook. Daarin een link naar zo beetje alle PDFs van de Jeep. Nu heb ik iig wat houvast met het prutsen en knutselen. Met name het electrische schema. Daar ben ik heel blij mee. Heb vroeger een Citroen Sm en een jaguar XJ-12 gehad. Daar had ik die schema's ook voor. Het is opvallend hoe ver je er mee komt bij het oplossen van problemen. Mijn ervaring is dat dat 80% van alle shit veroorzaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2004 Naar mijn idee een goeie impuls, we horen maar weinig èchte klachten van de XJ-ers hier. Op de normale electrieke en self-made problemen na dan. (of zouden ze zich groot houden en 'm thuis vervloeken? ) ...Jeepie ziet er strak uit. Heb je nog plannen met hem/haar of wil je 'm origineel houden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 23, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2004 Mooi ding!!!! Nog wel errug schoon.... Maar: Heel veel rijplezier! ( ach, is een Jeep, dus dat gaat lukken!!!!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirius48e Geplaatst June 25, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2004 Ik heb de Jeep gekocht omdat ie er idd erg netjes uitzag. Het interieur is mooi en het bodywork ook. Waarschijnlijk van oud vrouwtje en altijd binnen gestaan. God zij dank heeft de Jeep garage geen echte rare dingen gevonden zoals een krom chassis oid. De plannen zijn simpel. Voor mij is de Jeep dagelijks/zakelijk vervoer. Een kilometer vreter dus. Geen plannen voor Parijs-Dakar of spannende off-the-road activiteiten. Ik heb hem één keer in de 4-wiel modus gezet. OOPS. Foutje. Dat had ik niet moeten doen. Hij stond in de Part-Time 4x. En daar wilde ie niet meer uit. Wist ik veel dat je dat niet mag doen op verharde wegen. De hele boel dus vast in die PT modus. En hij wilde er niet meer uit. Toen ben ik maar weer naar de garage gereden. En zij hebben, nadat ze klaar waren met ROTFLOL, de situatie weer hersteld. Oftewel, terug in de 2x modus. Niet echt een image-boost van mijn persoon bij de werkmannen aldaar. Maar goed. We zien wel. Voorlopig vind ik het leuk. Tis wel opvallend hoeveel van die dingen hier rond rijden. En allemaal in een andere uitvoering. Niet 2 zijn hetzelfde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst June 25, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2004 Originally posted by sirius48e@Jun 25 2004, 09:30 Ik heb hem één keer in de 4-wiel modus gezet. OOPS. Foutje. Dat had ik niet moeten doen. Hij stond in de Part-Time 4x. En daar wilde ie niet meer uit. Wist ik veel dat je dat niet mag doen op verharde wegen. De hele boel dus vast in die PT modus. En hij wilde er niet meer uit. Als je dat nog eens overkomt: even wat achtjes maken op een stuk los zand of nat gras of iets anders met weinig grip. Eventueel ook een stukje achteruit. Is meestal wel genoeg om de tussenbak weer 'los' te krijgen. En inderdaad, in Part-Time modus moet je van het asfalt afblijven... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flex1974 Geplaatst June 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2004 Eén tip voor wat betreft een Jeep Cherokee Performance....kijk uit dat je geen schade rijdt...onderdelen zijn niet of nauwelijks verkrijgbaar.....ben al maanden op zoek naar een voorspoiler... Vele fun km's gewenst! Floor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2004 Jeep Cherokee Performance Wat is dat dan toch? ...heb er hier al vaker over gelezen, maar geen idee wat er 'anders' aan is. Pics? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst June 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2004 Pics staan in de openingspost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2004 Originally posted by DutchPowerCow@Jun 28 2004, 16:33 Pics staan in de openingspost Ok, màààr... is het verschil alleen cosmetisch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst June 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2004 Bij mijn weten: voorspoilertje met mistlampjes, bbs velgen, dubbel uitlaat systeem, ander interieur (stuurtje?), misschien nog wat, maar dit was het belangrijkste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirius48e Geplaatst June 29, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2004 @Flex1974 Ik vertel dan maar NIET waar ik woon :-) En ja. Het verschil is alleen maar cosmetisch. Helaas is het niet geval dat (iig die van mij) is uitgerust met dubbele turbo en compressor. Misschien maar goed ook.... Bij aanschaf zaten er wel idioot brede banden onder. 275s. Mijn vrouw begin te klagen over het wibbelen. Dus heb ik die dingen er maar af gehaald en er 225 onder laten zetten. Op marktplaats kreeg ik nog 80 euro voor die brede sloffen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tony Geplaatst June 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2004 is uitgerust met dubbele turbo en compressor RACE JEEP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst June 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2004 van harte en welkom bij de club. wij zien elkaar zeker bij de evenmenten. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.