Spring naar bijdragen

Body Restauratie Cj7


jobevibe
 Share

Recommended Posts

ook ik (erwin) ben na een jaar rijden begonnen aan het restaureren van mijn cj7.

eerst vooraan beginnen met mijn verhaal.

zoekend op ebay.de naar iets moois, kwam ik een cj7 tegen uit osnabruck. Deze stond al ff stil vanwege een defecte bak en die duitser schreef "dat je er een ruilbak bij krijgt". de foto's laten een zwarte 79er zien met 35ers,verhoogd enz. dus ik een bod doen voor de grap (nog 1 week bieden was het).

Een week later, er niet meer naar gekeken, krijg ik mail; ebay: "u heeft gewonnen, jeep cj7". ik snel kijken,want ik wist dat ik niet veel geboden had,en ja voor 3duizend euro een cj gekocht! ;) via kennes verhuur een trailer(5tientjes)regelen en halen die wagen!

dsc00146wi8.jpg

nu na een jaar rijden begint het body verhaal, want deze body heeft wel wat roest en blaasjes. nu 1 jaar gelededen begonnen met demontage. de roest blijkt ongeveer 10x zo veel te zijn de buitenkant laat zien.

dsc00484mi4.jpg

dsc00537by3.jpg

zoals de foto's laten zien, alle bekende roestplekken heeft de mijne ook. spatborden onderaan, hoeken bij voetengedeelte, onder de rolbeugel, achter de achterlichten ga zo maar door!

dus ik eerst roest delen/platen weg slijpen en dan stralen bij mijn oude werkgever op de stoep.

dsc00552eh0.jpg

later meer roest/slijp story! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

the story continues:

Bij het stralen van de achterschermen kom ik een overzetstuk tegen tergroote van een halve zijkant en stralen tussen de platen gaat niet :whistle: dus eraf! weer een pferd 1mm genomen en weg zijplaat , wielbakken en achterzijde. alleen de bovenrand heb ik opnieuw gebruikt.

dsc00555ok6.jpg

dsc00564dg4.jpg

Wel fijn als je een werkplaats erbij heb voor de huurprijs van een doos worstenbroodjes. -nieuwe zijpanelen knippen, wielbakken,hoekstukken,achterzijde,voorruitonderstuk en nog een paar stukken toto een totaal van 4 m2 alles "amercan style"lomp 2mm zinc.!

(sjikita had gelijk, nieuwe body was niet verkeert geweest, maar nu wel 600 euro bespaard :thumbsup: en er is niks mooier om te zeggen"die body? helft van JEEP, helft van mij!)

Om het verhaal in te korten tot waar ik nu ben lassen,slijpen, EPOXY lak,veel, heel veel plamuren en schuren,weer EPOXY (om plamuur lucht en vochtdicht afsluiten)

spuitplamuur buitenzijde, bodyshutz van binnen en noxyde van rust-o leum van onderen. deze NOXYDE is echt een aanrader :whistle:

-anti oxidant

-waterdicht

-dikke zwarte lak ( bij mij met roller/kwast 1x is 0.8 mm dikke laag

-200% flex door een soort rubber die in de lak zit.

na een nieuw achterstuk sjassie lassen en Noxyde heb je dit,,,

dsc00510af7.jpg

dsc00514ih7.jpg

Nu zijn we aangekomen waar ik nu ben gebleven! feb 2007 klaar om te spuiten!

dsc00818ch7.jpg

De rest van het restauratie verhaal zal dus niet zo snel gaan, ik denk april klaar om te rijden,,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk hoor.

Inderdaad heel wat herkenbare plekken die vervangen zijn geworden.

Zo is er straks weer een mooie strakke CJ bij!!

Welke kleur krijgt ie?

Hee Shark,

Eigenlijk wilde ik bananen-geel :worshippy: maar die zijn er al genoeg,,, toch?

nu is het iets aparts geworden, in duitsland noemen ze het "flip-flop lack" in nederland effectlak!

hij oogt straks van zilvergrijs (ik noem het gun/magnum.44 zilver) bij lichtval tot carbonzwart verticaal of bij slecht weer. Vandaag via tnt binnengekomen van sti-disign.de

carbonxc4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...