Spring naar bijdragen

Homemade Offroad Vouwwagen


Recommended Posts

ik loop al langer met dit idee, dus toch maar eens een topic maken

wat is de bedoeling en waarom.

ik heb nu een normale vouwwagen, waneer ik die achter de Jeep hang komt de achterkant erg dicht bij de grond. (10cm) :thumbsup:

nu zou je dat natuurlijk simpel kunnen oplossen, door verlaagde trekhaak of trekboom verhogen,

maar het oog wil ook wat, nou zijn er verschilende merken die dat leveren, het is alleen zo verschrikkelijk duur

dus zelf maken. niet dat dat goedkoop is

de opties...

  • bestaande vouwwagen aanpassen
  • een polynorm aanpassen
  • van de grond af 1 opbouwen

nu heb ik al gekozen voor de laaste optie,

een vouwwagen aanpassen kom je te zitten met tentstokken en tentdoek wat niet meer aan de grond komt,

kan ook verlengt worden, maar is de minst mooie oplossing.

een polynorm aanpassen, kan heel goed, maar je bent gebonden aan de maten van de polynorm.

wat is de bedoeling ermee.

Jeepweekenden, dus alleen slaapplek en vakanties dus dan meer leefruimte nodig (voortent)

links tot nu toe.

http://vegasauto.net/m416.html

http://www.campertrailers.org/tech_tips.htm

http://go.jeep-xj.info/HowtoTrailerPlans1.htm

http://www.tenhoope.nl/frames.html?http%3A...Dtentreparaties

niet dat ik er direct mee aan de slag kan

ideeen en linkjes zijn welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Beest, Waarom doe je niet gewoon de originele vouwwagen pakken, as er onder vandaan halen en een sterkere as ( ivm grotere banden ) monteren met daarop een grotere banden maat ?

Dan heb je een superleuk ding dat ook nog eens bij je auto past en bovendien door de sterkere as opok nog eens geschikt is om off-road mee te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beest, Waarom doe je niet gewoon de originele vouwwagen pakken, as er onder vandaan halen en een sterkere as ( ivm grotere banden ) monteren met daarop een grotere banden maat ?

Dan heb je een superleuk ding dat ook nog eens bij je auto past en bovendien door de sterkere as opok nog eens geschikt is om off-road mee te nemen.

Probleem wat je dan gaat krijgen dat de wind onder je tent door waait.Met andere woorden de tent is tekort en dus ook de stokken.Het stokken probleem is makkelijk op te lossen door gewoon bij de kampeerwinkel langere stokken te halen.

Daarnaast zal de orginele bak van de vouwwagen aangepast moeten worden zodat de grotere banden wel plek hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de animatie in een ander topic bedacht ik me dat je de oplossing van Darkwolf aan zou kunnen vullen met een soort podium waar je dan de tent op zet.

Al moet je dan wel weer een handige oplossing verzinnen om dat podium mee te nemen, in hoogte verstelbaar te maken, etc. :thumbsup: Wel echt Jeep natuurlijk, om oplossingen te verzinnen die het probleem weliswaar veranderen, maar niet echt verkleinen.

Bovendien gaf je al aan dat je van de grond af aan zelf wilde gaan bouwen. Op www.go.jeep-xj had je dan vast ook deze al wel gezien:

XJwithTrailer.jpg

Is zoiets een optie?

Maar dan zonder ski-koffer a.u.b :rolleyes:

En uiteraard een ZJ :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem wat je dan gaat krijgen dat de wind onder je tent door waait.Met andere woorden de tent is tekort en dus ook de stokken.Het stokken probleem is makkelijk op te lossen door gewoon bij de kampeerwinkel langere stokken te halen.

Daarnaast zal de orginele bak van de vouwwagen aangepast moeten worden zodat de grotere banden wel plek hebben.

Dit hangt af van het soort vouwtent dat je gebruikt.

Er zijn zat soorten waarbij je het dak openvouwt en het dak van de aanhanger dienst doet als vloer van bv. het slaapgedeelte.

Ook het grotere banden verhaal is geen probleem want je gaat hem immers ophogen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit hangt af van het soort vouwtent dat je gebruikt.

Er zijn zat soorten waarbij je het dak openvouwt en het dak van de aanhanger dienst doet als vloer van bv. het slaapgedeelte.

Ook het grotere banden verhaal is geen probleem want je gaat hem immers ophogen ?

ik heb nu de voorloper van deze,

irisplat20202.jpgflores_1_ER02.gif

waar je slaapt is de aanhanger, dat is voldoende voor weekenden.

maar wil je langer dan kan je de tenstokken verlengen tent doek laten verlengen

de bak aanpassen voor grotere banden, nu heb ik er al tig keer langs gelopen, er onder gelegen

ik zie het niet echt zitten.

de optie die ik nu wil is ook niet de makelijkste weg ook niet de goedkoopste maar denk ik wel de mooiste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er ook niet aan beginnen om het doek te verlengen en de bak aan te passen.

Doek verlengen is denk ik erg duur en de bak aanpassen zal tegen onmogelijk aan zitten omdat iedere cm ruimte in zo'n bak benut wordt.

Dus ruimte maken voor de banden moet je echt via de as doen.

ben benieuwd naar hoe je het nu gaat doen..hou ons op de hoogte met foto's !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nou jouw of een bestaande vouwwagen neemt,

En je verhoogt hem door een andere as en wielen er onder te doen, dan moeten natuurlijk ook de wielkasten groter gemaakt worden.

En dan verlaag je de scharnierenpunten van de bedden zodat je weer op de originele (bed)hoogte zit.

Of je haalt van de bovenkant van de bak evenveel af, als je aan de onderkant verhoogt hebt.

Dan kan volgens mij het originele tentdoek gewoon gebruikt worden.

Of is dit te simpel gedacht. :blush:

Succes!

Grtzzz

Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet éénvoudiger om een bestaande vouwwagen en dan één zonder oplooprem met als dissel een buis en deze dan veranderen in een deelbare dissel. Ik heb ze wel ééns gezien waar de dissel voorzien was van 2 karteldelen in het midden van de buis die met een bout aanelkaar verbonden waren en je zodoende elke gewenste hoogte kunt krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de bestaande klapkar zo'n brede as onderzetten zodat de banden buiten de hele bak vallen.

Dan nog alleen nog ff extra spatborden er op schroeven. :blush:

Maar dan wordt de ruimte voor de ondertentjes wel een stuk smaller.

En met 3 kinderen heb je minimaal 1 slaapplek in een ondertentje nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan wordt de ruimte voor de ondertentjes wel een stuk smaller.

En met 3 kinderen heb je minimaal 1 slaapplek in een ondertentje nodig.

of je neemt nog een klein slaap tentje mee

zo`n tunnel tentje past er dan wel onder de vouwwagen

of zelf wat maken kan natuurlijk ook.

http://www.holtkamper.nl/offroad

misschien gewoon eens ideeen op doen bij een vouwwagen handelaar/dealer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook eens nagedacht over een mogelijke oplossing.

Ik ben tot het volgende ontwerp gekomen:

jeeptrailercustomuitleg.jpg

http://i25.photobucket.com/albums/c91/ob15...pg?t=1171409813

Het is geen proffesionele tekening met maten ed.. maar ik heb mijn hersenspinsels proberen uit te tekenen.

Ik ben van een bestaande vouwwagen uit gegaan, waarvan het tentsysteem + doek opnieuw gebruikt worden.

Het enige nadeel is dat het looppad/banken in de trailer verdwijnen, maar de opslagruimte die hierdoor verloren gaan is weer te compenseren met het bagagerek, een disselkist ed..

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of iemand er misschien wat aan heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sow Olivier...

dat is zeker geen gek idee, top zelfs, rek voor bagage is het grote nadeel (met weer)

en het looppad wat weg is en de banken word normaal gebruikt als opslag; voortent haringen, koffers enz..

dus voor een weekend is die prima, langere vakantie wor moeilijker, voor ons dan. 5 personen en hond = veel zooi

maar hier heeft iemand anders vast wel wat aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...