Spring naar bijdragen

Div. Technische Vraagen....


Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Ik heb diverse vraagen, misschien kan iemand ze uitleggen:

1. (52099499AG) Tussenas. Zit deze tussen de bak en voorkant of is het degene naar achter?

2. Voorste Proppelor schaft.....(is vervangen ivm defecte kruiskoppeling) wat is dit?

Tevens ben ik op zoek naar een paar of 1 goed adres voor onderdellen voor:

Remblokken en schijven (komt eraan....)

Gloeikoppen (1 of 2 werken er niet meer)

Multi riem en spanner (begint te verdrogen, dus wordt tijd om te vervangen)

Tevens blijkt het dat de airco lekt, deze heb ik in augustus laten vullen en werk nu niet meer, waarschijnlijk leeg, iemand een idee?

En de laatste de stoel verwarming werkt niet....iemand een goed adres voor vervangende matje.....

Nou een hele lijst met vragen....... Maar dan is hij ook weer in top conditie......... :blush:;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij een Diesel, of een v8 uitvoering van de WJ?

De voorste aandrijfas is bij de diesel WJ namelijk een vaker terugkomend probleem, de v8 hoor je er eigenlijk niet vaak iets over.

Voor Remmen is Autopartsonline inderdaad een prima adres.

Voor het airco lek zou ik airco af laten vullen met gekleurde vloeistof erdoor, dan kan met een UV lamp gevonden worden waar hij lekt. ik heb ondertussen met mijn WJ al lekkage op 3 plekke gehad :whistle:

Is van stoelverwarming inderdaad de mat defect, en niet de schakelaar die niet meer inkomt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een Diesel.....

Betreft de stoelverwarming heb ik nog niks gecontroleerd.

Kunnen de schakelaars dan stuk? Dat had ikniet verwacht.... of begrijp ik je niet goed?

Waar kan ik het beste beginnen met meten?

Betreft de arco, ga ik maar een afspraak maken! Helemaal mee eens.... Is dit eigenlijk een eveltje bij de WJ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou beginnen met zekeringen nakijken

dan de schakelaars waneer de schakelaars goed zijn de stoelen.....geen flauw idee welke waarden je hoort te meten

maar zal daar wel te vinden zijn http://www.wjjeeps.com/jmenu.htm

TSB #0800401B - HEATED SEAT INOPERATIVE

Date: 12/20/01 (supersedes 0800401A dated 03/01)

Model Year(s): 1999-2004

Description: Heated seat inoperative. On some vehicles the heated seat may be inoperative due to an open circuit in the seat cushion heating element.

Details: This bulletin involves installing a kit to repair an open circuit in the heated seat heating element circuit. Using a digital ohmmeter, check the resistance across the four way heated seat feed connector under the seat. The resistance between terminals “A” and “B” should be 0.90 ohms to 1.90 ohms. If the resistance value falls outside of this range, perform the Repair Procedure.

NOTE: SOME VEHICLES USE CARBON FIBER HEATING ELEMENTS. CARBON FIBER HEATING ELEMENTS HAVE A RESISTANCE OF 10 TO 14 OHMS IN THE BOLSTER ELEMENT. SEATS WITH CARBON FIBER ELEMENTS HAVE TWO CONNECTORS AT THE BACK OF THE SEAT. A TWO WAY CONNECTOR AND A FOUR WAY CONNECTOR. CARBON FIBER HEATING ELEMENTS ARE NOT SERVICEABLE AND REQUIRE REPLACEMENT OF THE SEAT COVER.

Parts required:

P/N 5019769AA - Heated Seat Repair Kit (For cushion only, one kit per heating element, two per cushion)

P/N 5072485AA - "Peel & stick" Heating Element - Seat back (2001-up Vehicles, see Notes below. MSRP: $30.85)

P/N 5072486AB - "Peel & stick" Heating Element - Seat cushion (2001-up Vehicles, see Notes below. MSRP $46.50)

P/N 5000032AA - "Peel & stick" Heating Element - Seat back, (2003-2004 vehicles built after September 10, 2002. MSRP $97.00)

P/N 5000031AA - "Peel & stick" Heating Element - Seat cushion, (2003-2004 vehicles built after September 10, 2002. MSRP $97.00)

The heated seat repair kit, 05019769AA contains detailed installation instructions. Follow the instructions provided in the kit for installation. Refer to the 2002 Grand Cherokee service manual, publication number 81–370–02064, page 8G-14, for instructions on the replaceable heating elements, P/N 5072485AA and 5072486AA).

NOTES:

1999 Trim code DL: Use 5019769AA on vehicles built before Nov. 17, 1998. For 1999 model year vehicles built after Nov. 17, 1998 - replace seat cover.

2000 Trim code DL: Replace seat cover

2001 Trim code EL: Use 5019769AA for vehicles built before Sept. 18, 2000. Vehicles built after Sept. 18, 2000 - use replaceable heating elements - 5072485AA (seat back), 5072486AB (seat cushion).

2001 Trim code FL: Replace seat cushion for vehicles built before Sept. 18, 2000.

2001-2003: For vehicles built after Sept. 18, 2000 and up to September 10, 2002 use replaceable ("peel and stick") heating elements 5072485AA (seat back, MSRP $30.85) or 5072486AA (seat cushion, MSRP $46.50).

2003-2004: Vehicles built after September 10, 2002 use replaceable ("peel and stick") heating elements 5000032AA (seat back, MSRP $97.00) and 5000031AA (seat cushion, MSRP $138.00).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beest,

Weet je ook welke zekering of is het een zwevende zekering....Want de zekeringen zijn mijn inziens goed......

Ik blijf ook een dummy..... vraag me over alfa of bmw en ik help je uit de brand...maar bij Jeep? Ben ik kompleet lost...... Zelfs de zekeringen had ik nog nooit gezien......allemaal anders... :ph34r::whistle:;)

De beschrijving van jjeep ga ik later even op me gemaak lezen! Bedankt! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of airco een euvel van de WJ is durf ik niet te zeggen, feit is alleen dat ik al 3 lekages heb gehad waarvan er een mij de aircopomp heeft gekost :whistle:

Die aandrijfas is in ieder geval wel een euvel wat vaker voorkomt bij de diesel versie van de WJ, ik heb nu de 4e in 2 jaar tijd eronder liggen en deze begint ook alweer te kraken bij hogere (lees 100 km/h) snelheden.

Hier heb je een overzicht van de zekeringen in de WJ, ik zou denken C2 zekering als het al een zekering is. Op de schakelaar zit een lampje, gaat deze wel aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nieuwe gloeipluggen nodig heb ,ga ik naar een dieselservicebedrijf.

Je kan bij een vrachtwagenbedrijf of trekkerdealer informeren waar er een bij jou in de buurt zit.

Je kan ze uiteraard ook gewoon bij de dealer kopen,als je daar toch bent voor de multiriem.

Overigens zou ik ze gelijk allemaal vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Een kleine aanvulling op de stoelverwarming. Dat deze niet meer functioneert is oorzaak dat de termostatische terugkoppeling naar de control module onder de stoel niet meer functioneert. Het heeft niets met de schakelaar in het dashboard te maken. Als daarvan het lichtje brandt, dan wordt er via de bus een commando verstuurd naar de BCM.

zie Seats

Heated seat operation

There are three positions that can be selected with each of the heated seat switches: Off, Low, or High. When the top of the switch rocker is fully depressed, the High position is selected and the high position LED indicator illuminates. When the bottom of the switch rocker is fully depressed, the Low position is selected and the low position LED indicator illuminates. When the switch rocker is moved to its neutral position, Off is selected and both LED indicators are extinguished.

Both switches provide separate resistor multiplexed hard wire inputs to the BCM to indicate the selected switch position. The BCM monitors the switch inputs and sends heated seat switch status messages to the Heated Seat Module (HSM) or the Memory Heated Seat Module (MHSM) over the Programmable Communications Interface (PCI) data bus. The HSM or MHSM responds to the heated seat switch status messages by controlling the output to the seat heater elements of the selected seat. The Low heat position set point is about 97° F (36° C), and the High heat position set point is about 105° F (41° C).

Door een draadbreuk wordt de temperatuur niet goed teruggekoppeld.

Meten aan de connectoren heeft weinig zin omdat de continue spanning aanwezig is, maar de HSM de elementen niet meer aanstuurt.

Er zijn vervangingssets verkrijgbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...