leontien Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Geeft wel meer herrie en zal meer verbruiken, maar kan het ook kwaad ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 persoonlijk zou ik het alleen maar gebruiken bij minimaal een nat wegdek. maar ben geen xj-rijder...dus,,,,,,,,,waar bemoei ik me ook mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Ja hoor, je kunt het gewoon gebruiken onder alle omstandigheden. Als je "flink wat meer herrie" krijgt zal er iets mis zitten in de voor-aandrijving, die van mij maakt niet echt meer lawaai. Het verbruik zal iets stijgen. Bij All-time 4W ingeschakeld wordt alleen het tussendifferentieel gespert. De differentieels op de aangedreven assen soen gewoon hun werk. Die worden pas gespert als je de part-time stand inschakelt. Daarom mag je daar niet mee op de verharde weg rijden (nou ja, mogen), want dan help je minstens, maar wel absoluut, de kruisjes om zeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 ff een kleine wijziging op de post van newbe.. Bij fulltime 4x4 wordt de tussenbak niet gespert, dat gebeurd pas bij parttime 4x4. Wel worden de voor- en achter as aangedreven, alleen kunnen die verschillende snelheden aan en is de aandrijving niet 50/50. De diffrentieelen worden standaard nooit gespert. Verder inderdaad niet op verharde weg rijden met parttime ingeschakeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Heb zelf altijd 4wd fultime gereden; geen probleem ook niet meer herrie , verbruik ook niet te merken , wel eens geprobeerd op 2 wd maar merkte geen verschil, vind fultime wel iets lekkerder ,zeg maar , rijden Indien herrie groter zal zijn is er naar mijn idee toch iets niet helemaal in orde ?? Maar is misschien per type ofzo wel anders Mijne was/is een GC 4.0 van 93 Gr .JG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Ook al schakel je full-time uit.. dan nog draait alles mee. Verschil in verbruik zal het dus niet opleveren... wél tractie. Geluid kan wel iets veranderen: doordat er andere krachten door de aandrijflijn lopen worden er op sommige plaatsen andere tandflanken van de tandwielen gebruikt e.d. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mariellemarcel Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 je merkt wel dat je meer aan het aandrijfen bent moter moet iets meer kracht leveren het het rijgedrag wordt wel beter ook kwa, veren hij rijdt wat stabieler. maar het kan geen kwaat persoonlijk denk ik dat je iets meer gaat gebruiken,succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Als er geen echte nadelen zijn, waarom zit die 2WD stand er dan op? Of liever: waarom zou je dan in 2WD rijden? Wat is het addertje onder het gras? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Zuiniger in verbruik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2007 Als er een adder onder zit, rij je dus op gras... en daar ben je met 4x4 absoluut beter af dan met alleen achterwielaandrijving... On topic: Lijkt me geen adder onder te zitten... slijtage is in 4x4 groter (denk alleen al aan de banden). Verder is er niets. Behalve: in achterwielaandrijving heb je geen aandrijving op de gestuurde wielen, waardoor de auto net wat makkelijker stuurt. Het bochtgedrag ( onder/overstuur) veranderd ook behoorlijk. De auto zal in 2wd nét wat lekkerder sturen ( geen aandrijfreactie's in het stuur ). Verder is het zo, dat je met één wiel van de 4 in de modder niet meer wegkomt... Dat komt door het extra diff in de tussenbak. In principe kun je één voorwiel van de grond tillen en de auto gaat dus nergens meer heen. Zet 'm dan in 2wd en het lukt wél weer, omdat alle kracht dan naar de achterkant gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien Geplaatst February 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2007 Die van ons maakt wel degelijk meer geluid bij 4 x 4. Vooral bij optrekken voel/hoor je 't. Hoge snelheden merk je niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2007 Iets meer geluid in fulltime is best normaal bij gas geven en optrekken... zolang je niks hoort 'ploppen' (of hoe omschrijf je dat ) zou ik me geen zorgen maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2007 Als er een adder onder zit, rij je dus op gras... en daar ben je met 4x4 absoluut beter af dan met alleen achterwielaandrijving... On topic: Lijkt me geen adder onder te zitten... slijtage is in 4x4 groter (denk alleen al aan de banden). Verder is er niets. Behalve: in achterwielaandrijving heb je geen aandrijving op de gestuurde wielen, waardoor de auto net wat makkelijker stuurt. Het bochtgedrag ( onder/overstuur) veranderd ook behoorlijk. De auto zal in 2wd n?wat lekkerder sturen ( geen aandrijfreactie's in het stuur ). Verder is het zo, dat je met ? wiel van de 4 in de modder niet meer wegkomt... Dat komt door het extra diff in de tussenbak. In principe kun je ? voorwiel van de grond tillen en de auto gaat dus nergens meer heen. Zet 'm dan in 2wd en het lukt w?weer, omdat alle kracht dan naar de achterkant gaat. Is het dan ook mogelijk (beter) om in 4wd parttime te zetten ?? Bedoel in modder dan .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2007 Om even weg te rijden: Ja! Daarna meteen weer terug in full-time.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 3, 2007 Om even weg te rijden: Ja! Daarna meteen weer terug in full-time.... Allright;;; 87 TNX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.