Spring naar bijdragen

Vervanging Oliekeering


Calabria
 Share

Recommended Posts

Kan iemand mij info verschaffen over hoe het vervangen van de oliekeering (bourage) op de onderstaande foto.

Hij lekt dus olie aan de uitgang van de tussenbak naar de cardan. Ik weet dat je 2 bouten moet losvijzen aan de kruiskoppeling van de cardan met de achteras. Komt de cardan dan in zijn geheel uit de tussenbak ? En kan je zo dan bourage vervangen ?

Betreft een Jeep Wrangler YJ 2.5l '94.

HPIM0996.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet achteraan, aan de Yoke van de achteras, de cardanas afkoppelen.

Daarna kun je de compelte as uit de tussenbak schuiven ( kan wel wat olie meekomen), let er wel op dat de lagerkapjes van de achterste kruiskoppeling er niet afvallen!

Daarna demonteer je het staartstuk van de tussenbak. Op de werkbank kun je dan de kering en eventueel de geleidebus in het staartstuk vervangen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou....ik zou met dat staartstuk gelijk naar een (bevriend) garagebedrijf of iemand anders met een pers gaan, zeker als je ook die bus wilt gaan vervangen (zou ik wel doen trouwens).

Ik spreek uit ervaring dat je er anders niet echt vrolijk van gaat worden en de kans loopt dat je het staartstuk in 2-en slaat (al is het maar uit frustratie.. :thumbsup: ).

Bedenk daarbij overigens wel dat het vervangen van die kering maar zelden zal leiden tot 100% oliedicht.

Na 2x vervangen in 1 jaar tijd lekt ie bij mijn wagen nog steeds lichtjes....

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjaa.....ges/icon_open.gif

Mijn 1e min of meer technische klus(je) aan de Jeep; het vervangen van de oliekering aan de transfer case, inclusief de bus. Zou ik vanmiddag "effe" gaan doen.............

As demonteren; geen probleem (heb alle naaldlagers nog, ja-ja)

Behuizing er af; na 15 minuten rammen er ook af (zat een 1cm dikke laag siliconen tussen)

Oude oliekering eruit; een uur mee bezig geweest (mag bij meneer pastoor vast 1 jaar niet meer langskomen), maar is er ook uit

En toen.... de bus; bij een faq onderwerp op jeepforum.com (dank Pullie) stond de tip om deze bus er met een 30mm dop eruit te rammen. Nou ben ik vanaf een uur of 8 dat aan het doen, maar er komt niet veel beweging in. Daarbij ben ik "bang" dat ik de behuizing voor rot sla.

Heeft iemand een tip of suggestie? (de "naar B&S suggestie" had ik zelf al bedacht )

Heb ook foto's van deze martelgang, maar krijg ze (nog) niet op dit forum geplaatst.

Dank alvast voor reacties!!!!

Hé Kollee, heb je inmiddels ergens die beloofde foto's staan? Ik ben binnenkort ook aan de beurt en dus zeer nieuws(leer)gierig.

Bedankt en Calabria, succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb dit klusje 3maal gedaan, maar ik liet zelfs het staartstuk gewoon zitten? de keering eruit halen was het probleem niet, alleen het erin krijgen kan wel eens tot frustratie lijden.

Als je die bus die in dat staartstuk zit, ook wilt vervangen, moet ie er wel af Menno. Alléén oliekering klopt helemaal, lekker laten zitten en maar prudsen... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Kollee, heb je inmiddels ergens die beloofde foto's staan? Ik ben binnenkort ook aan de beurt en dus zeer nieuws(leer)gierig.

Bedankt en Calabria, succes.

Hé Kollee heeft even de link op jeepforum.com opgezocht..... :whistle:

Op deze pagina naar beneden scrollen tot je T-case leak, fix it! ziet staan.

Is aardig eindje naar beneden. Daar staat alles keurig om/beschreven met foto's

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...