Spring naar bijdragen

Beurt Interval: 12.500 Of 20.000 Km?


Recommended Posts

Wederom een verzoek van mij om jullie advies:

Mijn GC 2.7 CRD van 2003 staat nu op 160.000 km.

Volgens het boekje moet deze auto om de 20.000 km een beurt hebben, de boordcomputer/serviceintervalindicatie geeft echter een interval aan van 12.500 km.

Ik rijd zelf voornamelijk korte afstanden en de huidige olie zit er nu ca 10.000 kilometer in, service volgens indicator over 2.200 km.

Over drie weken ga ik op wintersport en ik rij voor die tijd geen 2200km meer.

Moet ik nou de beurt voor de vakantie doen, na de vakantie doen of gewoon volgens het boekje 20.000km aanhouden?

Voorts: als ik hem nu zou uitvoeren, zijn er dan bij 160.000km speciale handelingen te verichten of zijn er specifieke aandachtspunten bij deze km stand?

En wat zouden jullie beslist wel/niet doen bij deze stand en een wintersportvakantie voor de boeg?

Alle tips en adviezen zijn uiteraard van harte welkom!

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Als het veel korte stukje zijn, 12.500 motor olie eruit en filter.

Diffs, tussenbak en autotrans+filter ergens tussen 50.000 en 100.000, maar dit staat toch in je boekje?

Ik zelf heb de 3.1 TD weet niet of die de zelfde intervals heeft.

Verse olie vindt hij altijd lekker, maar het is volgens mij niet echt noodzakelijk om het te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De intervallen in het boekje zijn waarschijnlijk "vast"... Bijv. 20.000 km of 1x per jaar.

Maar zo'n service indikator kan met meer zaken rekening houden... lengte van ritten, tijdsinterval, enz.

Dus: Indikator aanhouden! :whistle:

In de Haynes zal wel omschreven staan wat er bij welke kilometerstand/tijdsinterval moet gebeuren. ( In die van mij (YJ) wel tenminste).

Let in ieder geval ff extra op remmen (dikte voeringen), koelvloeistof ( vriespunt), rubbers ( deuren, ramen en ruitenwissers rondom) en verlichting (afstelling en werking)

Natuurlijk vergeet je ALLE vloeistofniveau's niet te controleren en ververs je de remvloeistof indien die ouder is dan 2 jaar!

Oja... ALS je auto een pollenfilter in het verwarmings/ventilatiesysteem heeft: vervangen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...