Spring naar bijdragen

Het Slepen Van Een Tj


 Share

Recommended Posts

Hallo,

even een vraagje aan de kenners.

In de owners manual van mijn TJ staat met veel nadruk dat de auto niet zomaar gesleepd mag worden.

Is dat Amerikaanse voorzichtigheid en kan het best voor een korte afstand (met zowel de automaat in zijn neutraal als de tussenbak in zijn vrij), of is het werkelijk uit den boze?

Groet

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

even een vraagje aan de kenners.

In de owners manual van mijn TJ staat met veel nadruk dat de auto niet zomaar gesleepd mag worden.

Is dat Amerikaanse voorzichtigheid en kan het best voor een korte afstand (met zowel de automaat in zijn neutraal als de tussenbak in zijn vrij), of is het werkelijk uit den boze?

Groet

Mark

Naar mijn inziens als deze alle twee in neutraal staan, dan kan er niets gebeuren.

Er kan niets draaien.....

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slepen met hoge snelheid is natuurlijk toch al niet verstandig.... :blink:

Maar als je bij de uitleg van de verschillende aandrijfsystemen op de Jeep site kijkt, lees ( en hoor) je dat die "N" stand op de transfercase het probleem- en limiet-loos slepen door een ander voertuig mogelijk maakt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de manual die ik bezit mag je een automaat alleen met de nodige voorzichtigheid slepen ,in neutraal en niet sneller dan 40 km per uur

Maar als je de tussenbak in "N" zet, staat je automaat stil! Sterker: Al zet je de automaat in de "P", dan nog kun je de auto slepen met de tussenbak in "N"!

Feitelijk is er dus geen verschil tussen automaat of handbak!

Een auto zonder tussenbak, daar gelden bij een automaat inderdaad andere voorschriften... dat heeft te maken met de oliepomp van de automaat, die natuurlijk niet werkt wanneer de motor niet loopt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...