Spring naar bijdragen

Jeep invoeren vanuit Amerika


eddy
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik weet niet of er al een forum over dit onderwerp is ik kon het niet vinden in iedergeval.

Ik heb een Jeep GC uit 2001 in Amerika zien staan. Als ik deze in nederland wil invoeren zal er het een en ander moeten gebeuren denk ik.

Ik kan hem voor de deur af laten leveren door DHL de kosten tot aan de deur zitten in de aankoopprijs.

Ik wil hem ombouwen naar grijs kenteken.

Heeft iemand ervaring met het invoeren vanuit Amerika? Of weet iemand wat er allemaal bij komt kijken? Van het ombouwen naar grijs kenteken heb ik al informatie.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat ik er zo van weet kan dat een behoorlijke "hel" zijn om je auto van buiten de E.G. in te voeren.

Je auto wordt via de douane ingevoerd die invoerrechten gaat heffen (BTW niet van toepassing als de motor meer dan 6000 km heeft gelopen of aantoonbaar is dat de wagen langer dan 6 maanden op kenteken staat).

Daarna moet je auto naar de RDW voor een Europese type goedkeuring (die zwaar is)

Je auto moet daarvoor aangepast worden aan de Europese eisen (denk aan europees goedgekeurde koplampen, knipperlichten e.d.)

Met dit hele verhaal moet je de wagen dus op kenteken zien te krijgen. Valt niet mee, lees o.a. ook info op de site van RDW -->

Klikkerdeklik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Mooie plannen Eddy,

Ik heb een paar maanden geleden gesproken met Gerrit, die je per email kunt bereiken op info@carhandlingnederland.nl

Hij heeft veel ervaring met een route via de TüV in Duitsland, en verzorgt de complete invoer voor je tot aan de nederlandse papieren.

Alhoewel dit toch een flinke som duiten kost, is dit een interessante route in de tijd, het kan snel, en de meeste kosten zou je zelf toch ook moeten maken.

Dit geeft in ieder geval een stuk minder stress, wel beter voor je relaties.

Je bericht is trouwens al wel weer van een tijdje geleden, ga je er nog steeds voor?

Robster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van dit plan af gestapt omdat het toch te duur was sad.gif . Ik wilde de Jeep op grijs kenteken. Maar kwam er achter dat als je een nieuw type zj om wil bouwen je het dak moet verhogen en dat wilde ik niet. Als ik hem op geel kenteken moest zetten kost hij even veel als eentje uit duitsland. Dus ben ik maar weer in duitsland op zoek gegaan, is ook makkelijker om in te voeren smile.gif .

Uiteindelijk heb ik er toch een gevonden in nederland, dat was nog makkelijker biggrin.gif

Gr eddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik verwacht weinig anders dan de 'normale' bureaucratische zooi.

Je bent eigenaar van een voertuig en wil 'm importeren in Nederland. Dus BPM, invoerbelasting en misschien als sausje de BTW nog.... En idd, dan krijg je nog met de RDW te maken voor een geldig kentekenbewijs. Je hebt één voordeel, bij de RDW doen ze ook meteen APK, dus dat hebben ze al goed voor elkaar. huh.gif

Maar, de RDW doet wel veel aan info: KliK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hier bent uitgeschreven en woonachtig in USA en de auto langer dan 6 maanden in bezit hebt en in gebruik in usa en je wilt je hier weer laten inschrijven dan kunnen wij .... of jijzelf een vrijstelling aanvragen en wordt je auto ingevoerd als verhuisgoed en betaal je niks geen bpm geen btw niente,nada.

Dan alleen even de koplampen aanpassen en evt de remmen en langs de rdw en het is voorelkaar.

groeten en welkom terug

hans wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hier bent uitgeschreven en woonachtig in USA en de auto langer dan 6 maanden in bezit hebt en in gebruik in usa en je wilt je hier weer laten inschrijven dan kunnen wij .... of jijzelf een vrijstelling aanvragen en wordt je auto ingevoerd als verhuisgoed en betaal je niks geen bpm geen btw niente,nada.

Dan alleen even de koplampen aanpassen en evt de remmen en langs de rdw en het is voorelkaar.

groeten en welkom terug

hans

Fijne info Hans... altijd goed om te weten. thumbsup.gif

Maar volgens mij schreef Eddy iets van "heb gezien", oftewel nog niet in zijn bezit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil dit onderwerp toch weer openen - maar dan van de andere kant bekeken..

Ik woon in de VS en ga binnenkort weer terug naar NL en wil mijn Wrangler "meenemen". Ik ben wat over wat me te wachten staat. (Voornamelijk APK...). Wie heeft hier al ervaring mee opgedaan?

dit was van BIGDUTCH niet voor iemand die daar wat gaat kopen en hier woont

wake up laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha proost.

ter info Ik werk bij een transport en expeditiebedrijf in Rotterdam

Wij voeren dus ook van alles in (o.a. alle Makro/Metro goederen) en doen ook wel eens autos en boten uit USA ( kun je beter via Antwerpen doen)

Wij handelen hier ongeveer 30.000 containers af meest uit Azie.

Ik heb een Harley en weet dan ook dat er haast niks van een Harley uit usa komt.

Bakken uit Korea Spiegels uit Taiwan Schakelaars uit Japan etc.

Denk dat ook weinig mensen weten dat de spatborden en motorkappen van mercedes en bmw hier uit Bunschoten komen. Dus....

Ik doe liever geen autos of boten uit usa maar wil je er wel mee helpen.

Boten= beste roll on roll off schepen dan betaal je per kubieke voet vanaf Charleston naar Amsterdam. maar genoeg gelult.... doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk eens op www.allshoreforwarders.com je kan ze bellen en naar Brian vragen.

Heb op deze manier mijn Wrangler vanuit Michigan naar Nederland laten komen.

Heb dus eigenlijk vorig jaar gedaan wat jij nu wil doen. Als je vragen hebt over het hele proces hier in NL dan hoor ik het wel.

Veel succes!

Groeten

JWS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans schreef:

Originally posted by dezperado@Sep 28 2004, 13:38

Als je hier bent uitgeschreven en woonachtig in USA en de auto langer dan 6 maanden in bezit hebt en in gebruik in usa en je wilt je hier weer laten inschrijven dan kunnen wij .... of jijzelf een vrijstelling aanvragen  en wordt je auto ingevoerd als verhuisgoed en betaal je niks  geen bpm geen btw  niente,nada.

Dan alleen even de koplampen aanpassen en evt de remmen en langs de rdw en het is voorelkaar.

Over de BPM nog even dit: in principe ben je óók bij invoer van een verhuisgoed BPM verschuldigd bij de afgifte van het (Nederlandse) kenteken (deel 1). Echter: onder bepaalde voorwaarden kan er door de Douane een voorwaardelijke vrijstelling verleend worden voor de BPM. Denk hierbij aan een bepaalde minimum tijd dat de auto nà de invoer nog in eigendom moet blijven.

Neem a.u.b. van te voren contact op met de Douane, want de BPM kan er aardig inhakken (de 1% per maand-regel en de 'bodem-BPM)!

In het algemeen kan gesteld worden dat invoer als verhuisboedel erg interessant is bij jonge auto's (6 maanden tot maximaal 2,5 jaar oud), want dan is de "BPM-winst" een mooie winstpost -zeker als je het voertuig na (ruim) een half jaar weer verkoopt.

Ten slotte: ga voordat je Jeep de oceaan oversteekt eerst eens goed shoppen bij wat cargadoors/forwarders, want de kosten van de overtocht kunnen aanzienlijk verschillen.... Probeer daarbij wèl uit te gaan van overeenkomstige vervoerswijzen en overeenkomstige verladingsvoorwaarden, want je bent al gauw appels met peren aan het vergelijken.....

Succes!

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als verhuisgoed onder genoemde voorwaarden geen BPM

Maar je moet hem dan niet direct verkopen. Dat bedoelt Jan met de voorwaarden. Maar als je meer dan 6 maanden in usa hebt gebruik gemaakt van de auto en hij stond op jou naam kost niks als je hem mee neemt hierheen. Mits je hem een bepaalde tijd op je naam houd.

Na die tijd mag je hem voor weinig aan mij verkopen. maar alleen als het een wrangler is.Het dak moet er af kunnen. smile**

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je terug bent en ingeschreven hier in Nederland vraag dan een vrijstelling aan bij de belastingdienst in de regio waar je onder valt.

Die geef je aan de expediteur die je verhuisgoed en transport van je auto hebben verzorgd en krijgen zo ontheffing bij invoer.

sukses mail me maar als je meer vragen hebt

hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

wat ik nu niet begrijp: ik sneup wat van die duitse sites af, vind een GC voor

10.500 euro waarvan ik denk: die wil ik hebben.

Als ik op de website van de RDW kijk en de nieuwwaarde van deze wagen

(55.700) invoer, moet ik BPM betalen van 13000!!. Dan wordt zo'n Jeepje

toch snel 23000 euro, en dat is duurder dan dit type gewoon via een dealer

in nederland kopen op geel kenteken. Volgens mij is het alleen interessant

om een wagen uit Duitsland te halen als er in Nederland een grijs kenteken

van gemaakt gaat worden en er dus geen BPM betaald hoeft te worden,

klopt dit?

Paz

Remko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...