Spring naar bijdragen

Robster

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Robster's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Robster

    RDW frustratie

    De gehele afloop bevreemd mij ook behoorlijk. Klaarblijkelijk gelden er voor het op een grijs kenteken zetten andere voorwaarden, dan voor het op een geel kenteken zetten. Ik heb er momenteel nog geen idee van welk type cj7 men destijds tijdens het importeren genomen heeft, om de auto op grijs kenteken te kunnen zetten. Ik heb de importeur inmiddels gebeld, en ben erg positief over de ontvangst van mijn verzoek aldaar. Komende week zal duidelijk worden wat men daar kan vinden. Duidelijk is in ieder geval dat de eisen tav een geel kenteken scherper zijn tav het remsysteem: klaarblijkelijk heeft mijn remsysteem geen goedkeuring als systeem in een voertuig voor personenvervoer. Mijn hemel, nog effe en ik begin al net zo te lullen als het RDW zelf. Hoofdvraag blijft: wie heeft er wel een CJ7 6 cilinder van 1977 met 3.8 L moter op GEEL? Robster
  2. Mooie plannen Eddy, Ik heb een paar maanden geleden gesproken met Gerrit, die je per email kunt bereiken op info@carhandlingnederland.nl Hij heeft veel ervaring met een route via de TüV in Duitsland, en verzorgt de complete invoer voor je tot aan de nederlandse papieren. Alhoewel dit toch een flinke som duiten kost, is dit een interessante route in de tijd, het kan snel, en de meeste kosten zou je zelf toch ook moeten maken. Dit geeft in ieder geval een stuk minder stress, wel beter voor je relaties. Je bericht is trouwens al wel weer van een tijdje geleden, ga je er nog steeds voor? Robster
  3. Robster

    RDW frustratie

    Vanmorgen was het dan zover: de inmiddels al weken geleden geplande omkeuring van grijs naar geel voor mijn CJ7. Ik zal jullie een boel frustratie besparen: daarom direct maar wat harde feiten. Het gaat om mijn CJ7 uit 1977, op kenteken gekomen in 1979, geimporteerd in 1993 vanuit Amerika, vervolgens in Nederland op grijs kenteken gekomen. Doel: omkeuren van grijs naar geel op het moment van belastingvrij worden. Omkeuren bleek geheel geen optie, mijn 77-er CJ7 met 3 bak en 3.8 liter 6-cilinder motor kwam niet voor op de lijst van het RDW. Conclusie: betalen, wegen, een stapeltje papieren in de hand gedrukt krijgen, volgende klant..........5 minuten werk, verder is er naar niets gekeken dan alleen naar die lijst. Er blijkt geen 'remcertificaat' of ook wel een VVO formulier afgegeven te zijn voor een CJ7 met bovenstaande specificaties. Uiteraard ben ik rete-gefrustreerd, te meer omdat ik weken geleden al langs gereden ben om in een gesprek met het RDW vast te stellen of er nog beren op de rails waren voor deze keuring. Alles was toen in orde, er was een lijst met voertuigen en het bleek mogelijk mijn auto in ieder geval aan 1 type te kunnen koppelen, wat eventjes later aan de computer door de RDW medewerker nogmaals bevestigd werd. En vandaag blijkt het niet te kunnen, omdat er niets te vinden is. Wie helpt? Wie heeft eenzelfde auto wel omgekeurd gekregen? Wat is er hier nu misgegaan? Ik kijk uit naar reacties, Robster
  4. Banaan, gezien de huidige regelgeving lijkt me dit de enige direct fun/no worry (ok, minder worry) route. 6 wheeler: 3 stuks??...tell me more!!
  5. Dank jullie voor de reacties! B&S raadplegen kan nooit kwaad denk ik. Ik had liever ook gehad dat het om een Duitse originele V8 ging, met de Tüv brief erbij, maar helaas. Waar de motor vandaan komt ed. lijkt me niet meer te achterhalen, dus een directe goedkeur bij het RDW, of beter gezegd het kunnen conformeren zonder dat het testcentrum Lelystad eraan te pas komt lijkt me daarom een utopie. Het gaat om een 5 liter V8 van een Chevrolet. Ik ben van de week al bij het RDW Veldhoven geweest, en heb daar de nodige papieren gekregen. Indien er bij de keuring bij het RDW geen match is met een bestaande typegoedkeuring, dan is er nog maar one way: the highway naar Lelystad (op een auto-ambulance waarschijnlijk). Een geluidstest aldaar kost 341 euro, een weggedragtest (verplicht bij een toename van het motorvermogen met meer dan 40%) kost 273,50 euro. Heeft iemand ervaring met deze route: ombouwen van een 4 naar 8 cilinder in een model na 1981? Hoe ging dit, en wat zijn de ervaringen, aandachtspunten, en andere bijkomende ellende? 6wheeler, wat bedoel je precies met die 1050 en 1060, zijn dit nummers van bepaalde typegoedkeuringen? Het adres in Didam ontvang ik graag.
  6. Is iemand in het bezit van papieren waarmee het mogelijk is een CJ7 te conformeren, van 4 naar 8 cilinders op kenteken? Het RDW stelt deze papieren (de zogenaamde conformiteitsverklaring) als voorwaarde voor het kunnen wijzigen van de specificaties op het kenteken. Situatie: Ik probeer vast te stellen hoe ik een CJ7 uit '84, met origineel Nederlands kenteken met 4 cilinders, naar 8 cilinders omgekeurd krijg. Omdat de CJ7 ook standaard een V8 had, moet dit een niet al te groot probleem zijn, lijkt me (maar is deze aanname terecht?). Indien geen conformiteitsverklaring voorhanden: - is iemand in het bezit van de originele specificaties voor een CJ7 met V8? - welke zijn de verschillen tussen de 4- cilinder uitvoering en de V8, vwb bijvoorbeel remmen, versterkt chassis, aandrijflijn, etc.? Ik kijk erg uit naar een reactie!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...