Spring naar bijdragen

Xenon Ingebouwd In Mijn Zj


Recommended Posts

Op jouw foto zit er nog beschermfolie om de lampen, zo kan ik niet zien of de lampjes hetzelfde zijn.

Ik kreeg exact dezelfde doos + een aparte doos met relais schakelaar en snoeren.

Ah, ok. Ik heb even gezocht maar helaas geen foto van de lampen apart :)

Maar klik hier even op, dan zie je een foto van hoe hij er ongeveer uit hoort te zien : http://www.carlight.nl/style/bi-xenon_halogeen.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ziet er nogal 'knullig' uit namelijk, zo'n glimmend plastic standaard met plastick witte dop.

Had m er bijna afgeschroefd en weggegooid......

Ben toch benieuwd wat je moet doen als je lamp kapot gaat over een jaar of zo.

Je ziet ze toch regelmatig rijden, met 1 kapotte xenonlamp.

Volgens de leverancier moet je dan de hele complete lamp vervangen, incl. bedrading die er aan vast zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjit, dat wil ik ook..... Laat ik nou van die amerikaanse plastic koplampen in m'n ZJ hebben (H9)....

Iemand een oplossing? (behalve nieuwe koplampen kopen)

Charon

H9 8000k Pearl Xenonkit

Bestel nu !

van ? 199.-

VOOR ? 145.-

kenmerken van Pearl Xenon :

- tot 3x meer zicht (ong 250 mtr. Halogeen is 90 mtr)

- topkwaliteit voor weinig geld

- waterdicht

- dubbel afgeschermde bekabeling

- minder stroomverbruik ,35 watt (halogeen 55 watt)

- 1 jaar fabrieks garantie

- 3800 lumen lichtopbrengst

- langere levensduur dan halogeen (bij normaal gebruik ca. 8 jaar)

- minder snel vermoeide ogen

- EEC, E11, ISO 9001:2000 goedkeuring

- luxe toevoeging aan uw auto

- zeer eenvoudig te monteren(plug and play

systeem)

www.xenonstore.nl

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjit, dat wil ik ook..... Laat ik nou van die amerikaanse plastic koplampen in m'n ZJ hebben (H9)....

Iemand een oplossing? (behalve nieuwe koplampen kopen)

Charon

Ik had ze dus al bijna besteld, toch even op de lamp gekeken.. Kleine vergissing: heb geen H9, maar H6 !! :)

En zoals ik al vaker heb gezien: hier zijn geen xenon lampen voor...

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net ingebouwd, niet moeilijk inderdaad, uurtje werk.

Wel valt op dat de lampen niet altijd tegelijk uit gaan, vind de set van Pearl wel een beetje goedkoop aandoen en vraag me af of je hier over 3 jaar nog mee rondrijdt.....

Zou niet gauw voor hoger dan 6000 K lichtkleur gaan, dan blijft het nog een beetje beschaafd.

6000 K is perfect, de rest heeft gauw een zgn. 'Halfords' look, kijk maar naar alle 'civic-tuners'.

Ik ga wel even langs de garage om mijn lichtbeeld te controleren en evt. bij te stellen, dit om te voorkomen dat ik anderen verblind.

Heb de stadslampen eruit gehaald, deze zijn nog te 'geel'.

Even een led-setje met wit licht bestellen ergens.

Ciao !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net ingebouwd, niet moeilijk inderdaad, uurtje werk.

TTIUWP : This Thread Is Useless Without Pictures! B)

Wel valt op dat de lampen niet altijd tegelijk uit gaan, vind de set van Pearl wel een beetje goedkoop aandoen en vraag me af of je hier over 3 jaar nog mee rondrijdt.....

Niet tegelijk uit gaan? Bij mij gaan ze direkt uit! Heb je de beide massa's wel goed geaard? Kun je aangeven wat je goedkoop vindt aan het Pearl-set? Ik vond persoonlijk dat het netjes was uitgerust; mooie waterdichte stekkerverbindingen, de juiste dikte (en lengte) kabels, ballast-resistors netjes afgewerkt en met Philips IC's / elektronica en ook het grootlicht/dimlicht-relay-kastje was netjes afgewerkt en voorzien van een dubbele zekering. De lampen zelf worden door meerdere fabrikanten gebruikt (heb ik mij laten vertellen). Ik ben toch wel benieuwd naar jouw ervaring.

Zou niet gauw voor hoger dan 6000 K lichtkleur gaan, dan blijft het nog een beetje beschaafd. 6000 K is perfect, de rest heeft gauw een zgn. 'Halfords' look, kijk maar naar alle 'civic-tuners'.

En bedankt ... ik heb 8000k B)

Maar laat eens wat foto's van het eindresultaat zien, dan kan men zelf beoordelen wat ze ervan vinden. Persoonlijk ga ik juist voor de 8000k, deels vanuit een eigen voorkeur natuurlijk. Ik heb echter een collega met 6000k en heb in een vergelijking reeds gezien dat mijn 8000k de verkeersborden, paaltjes langs de weg en de wegmarkering zelf beduidend beter doet oplichten dan zijn 6000k. Maar om 8000k-bezitters (en ik dus) te vergelijken met 'Civic-tuners' ... brrrrrr ...

Heb de stadslampen eruit gehaald, deze zijn nog te 'geel'. Even een led-setje met wit licht bestellen ergens.

Daar ben ik ook wel in geinteresseerd B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha, sorry voor de kritiek op de 8000 K, maar ik vind het echt veel te blauw voor een sjieke Cherokee, maar bij een Grand kan het natuurlijk wel :-)

Heb jij ook dat als je ze aan zet, ze eerst fel flitsen en daarna terugvallen om vervolgens langzaam weer terug te komen op temp ?

Check Conrad.nl, daar staan witte of blauwe (in jouw geval) led lampen met bajonetfitting.

Kijk bij Autostyling, verlichting.

Ook op marktplaats worden ze veel aangeboden.

Hoe kreeg jij zo snel die foto's geplaatst, ben niet zo van de computerzaken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij ook dat als je ze aan zet, ze eerst fel flitsen en daarna terugvallen om vervolgens langzaam weer terug te komen op temp ?

Haha; die kritiek maakt mij niet uit hoor; ieder heeft een eigen mening en het is een vrij land B) Maar om mij nou te vergelijken met een 'Civic-tuner' ...... B)

Het flitsen waar je het over hebt is normaal bij Xenon-lampen. Ze worden onder hoogspanning 'gestart' waarbij het Xenon-gas even fel ontsteekt en daarna geleidelijk op temperatuur komt en zodoende de juiste felheid/kleur aanneemt. Dat duurt een paar seconden voor ze helemaal helder zijn. Let maar eens op auto's waar het af fabriek in zit; die doen dat ook en daarbij zie je vaak ook even de hoogte van het licht veranderen; dat is de automatische hoogteverstelling die in werking treedt. Zoek anders eens op google naar de uitleg over HID- of Xenon-lampen; daar kun je een hoop informatie over terugvinden.

Wat betreft de foto's, er is een topic op het forum over hoe je foto's kunt toevoegen : http://www.jeepforum.nl/index.php?showtopic=4506

Zelf heb ik de foto's op een stukje eigen webspace gezet.

Groetjes,

'Civic' Mike

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Btw, links heb ik de zwarte draad aan de accu gemonteerd, en rechts op het schutbord.

Heb veel gegoogled, maar toch is er op de verschillende forums sprake dat de blauwe en paarse kleur niet toegestaan is.

Weet me ook te herinneren dat je bij Halfords nl. van die blauwe halogeenlampen hebt, die wel een goed "lichtbeeld" geven maar toch niet toegestaan zijn vanwege de kleur...

Overigens zijn de led-stadslichten niet toegestaan officieel....dus dat wordt iig vervangen bij apk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag de Pilotset H4 bi-xenon binnen gekregen. Ziet er zo uit:

afbeelding015oi3.jpg

afbeelding017gb0.jpg

Op de pilotsite kun je de lampen ook los bestellen. Zie deze link: http://www.pilothid.com/

In de set zitten in ieder geval dezelfde lampen als hiervoor bij de Pearlkit te zien is. De ballastkastjes zijn in ieder degelijk. En de bekabeling ziet er ook netjes afgewerkt uit. Aansluiting kan niet missen.

Het valt me op dat er op de lampen Hi/Low staat. Ik dacht dat dat was voor XENON bij dimlicht en Halogeen bij grootlicht. Kennelijk geen aparte bi-xenon aanduiding.

Ik zal ook nog wat foto's maken bij het inbouwen.

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met dit verhaal en die lampen???

Aanpassing regels voor Xenon-verlichting

Nieuwsbericht | 21-07-2005

Vanaf 1 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.

Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen, moeten auto's met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen. Dit om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden.

De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.

Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.

De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto's die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar even wat actuele informatie gezocht. Daarom hieronder de stand van zaken. Er is dus geen enkele belemmering om Xenon achteraf in te bouwen!

http://www.raivereniging.nl/

Aanvullende eisen Xenonverlichting 2007

4 januari 2006 hebben wij u geïnformeerd over de voornemens van de overheid voor aanvullende eisen voor voertuigen met Xenon-verlichting, met name gericht op aftermarket gemonteerde Xenon-lampen.

In even wijziging van het Voertuigreglement (in 2005) was gepubliceerd dat er aanvullende eisen gingen komen voor voertuigen die na 1 januari 2006 nieuw op de weg gekomen zijn (datum kenteken dus van na 1 januari 2006) en voorzien zijn van gasontladingslampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen.

1 januari bleek niet haalbaar, daarom werd in tweede instantie 1 juli 2006 genoemd als ingangsdatum.

Ingangsdatum

Ook 1 juli 2006 is niet gehaald; de huidige planning is nu 1 januari 2007.

Eisenpakket

De bepaling omtrent meer dan 2000 lumen komt te vervallen. De politie is in staat om op eenvoudige wijze vast te stellen of het gaat om gasontladingslampen.

Het pakket aan voorschriften luidt op dit moment als volgt:

? Voor personenauto?s en bedrijfsauto?s die in gebruik genomen zijn na 31 december 2006 en zijn voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen, geldt dat de dimlichten met gasontladingslampen:

o moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd.

o ingeschakeld moeten blijven wanneer het grootlicht brandt.

o moeten zijn voorzien van een niveauregeling, welke de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale helling van de lichtbundel op andere wijze wordt aangepast aan de belading van het voertuig.

Voor auto?s die in gebruik zijn genomen vóór 1 januari 2007 (en die voorzien zijn van gasontladingslampen) gelden deze eisen dus niet. De bestaande eisen blijven echter gewoon van kracht (lichtbeeld: licht/donker-scheiding).

Er komt dus geen verkoopverbod, sowieso dus niet voor Xenon aftermarket-sets voor auto?s van voor 1 januari 2007, maar ook niet voor Xenon aftermarket-sets voor auto?s van na 31 december 2006. De eigenaar van een voertuig (personenauto/bestelauto/truck) van na 31 december 2006 dat dimlichten heeft met gasontladingslichtbronnen die niet aan de eisen voldoen, is in overtreding.

APK

Vooralsnog wordt dit niet getoetst bij de APK, wat betekent dat alleen de politie in voorkomende gevallen hierop handhaaft.

Wijziging regelgeving

De nieuwe eisen moeten nog worden gepubliceerd, dat gebeurt met de wijziging van twee stukken regelgeving:

1. opnieuw een wijziging van het Voertuigreglement waarmee 1 januari 2006 wordt gewijzigd in 1 januari 2007, en de bepaling van 2000 lumen komt te vervallen

2. een wijziging van de Regeling permanente eisen waarmee de aanvullende eisen voor dimlichten met gasontladingslampen gepubliceerd worden.

Wij zullen u op de hoogte houden van de publicaties van de wijziging van de regelgeving.

http://www.hella.nl/produktion/HellaNL/Web...g/Wetgeving.jsp

Nieuwe regels voor gasontladingskoplampen (26 juni 2006)

Voor nieuwe auto?s die vanaf 1 januari 2007 op kenteken worden gezet, gelden strengere eisen voor het achteraf inbouwen van extra sterke koplampen, zogeheten xenonlampen. Kabinet is hiermee akkoord gegaan. Het inbouwen van deze lampen is alleen toegestaan als ze aan bepaalde eisen voldoen.

De belangrijkste eisen zijn automatische niveauregeling en een koplampreinigingsinstallatie. Wanneer een auto door een zware belading achterover hangt, kan een tegenligger verblind raken door de koplampen. Een niveauregelaar gaat dit tegen. Verder moet een sproeier de lampen schoonhouden. Een vuile koplamp kan namelijk voor verblindend ?strooilicht? zorgen. Door de hoge lichtopbrengst is bij xenonlampen het voorkomen van verblinding erg belangrijk.

Vorig jaar is de invoering van de eisen al bekendgemaakt. Om te voorkomen dat automobilisten die te goeder trouw al xenonlampen hebben ingebouwd hun voertuigen moeten aanpassen, is nu besloten dat de regels alleen gelden voor nieuwe auto?s.

Oorspronkelijk zouden de eisen behalve voor xenonlampen ook gelden voor andere lampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen. Omdat de lichtsterkte in verband met de handhaving niet te controleren is met de beschikbare meetmiddelen, vervallen de eisen voor de laatste categorie.

En wat vinden wij er van?

Het ziet er naar uit dat er eindelijk duidelijkheid is gekomen in de regelgeving omtrent gasontladingskoplampen.Men gaat met deze nieuwe regelgeving echter compleet voorbij aan het feit dat er gasontladings-of xenonlampen worden gemonteerd in koplampen die zijn gemaakt voor halogeenlampen. Om het licht van xenonlampen "in toom te houden" wijkt de constructie van xenonkoplampen af van die van halogeenkoplampen. Xenonkoplampen zijn voorzien van het keurmerk D, waar bij halogeenkoplampen het keurmerk H is aangebracht. Hoewel het lichtbeeld weliswaar op het oog aan de eisen voldoet, is het licht boven de licht-donkergrens bij halogeenkoplampen die zijn voorzien van gasontladingslichtbronnen vaak meer dan het tienvoudige van het volgens de Europese regelgeving toelaatbare. En dat is nu net het licht wat in de ogen van de tegenliggers en in de spiegel van de voorligger schijnt.

Is het nu gasontlading of xenon?

De één heeft het over gasontladingslampen, de ander spreekt over xenon. Wie heeft er nu gelijk? Welnu, de eerste helemaal en de ander een beetje! Het grote onderscheid bij deze verlichting is het werkingsprincipe. Tussen twee elektroden wordt een hoge spanning opgebouwd, die in het in de lamp aanwezige xenongas tot ontlading komt. Daar dankt de lamp zijn naam aan. Er zit dus weliswaar xenongas in de lamp, maar dat zegt eigenlijk weinig want dit edelgas komt in meerdere typen lampen voor. Maar ja, ?xenon? klinkt nu eenmaal beter en vooral moderner dan ?gasontlading?, dus ?

http://www.xenonset.nl/

NIEUWS

09-03-2006

Nieuwe wetgeving xenon alleen voor nieuwe auto's vanaf 2006.

Indien een XENONVISION conversie systeem achteraf word inbouwt bij een auto van na 1 juli 2006, dient deze aan de zelfde eisen te voldoen als een affabriek systeem. Dat betekend dat deze dient te zijn voorzien van een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling.

Auto's voor 1 juli 2006 waarbij al XENONVISION is aangebracht, of als nog wordt aangebracht, zijn nog vrij van deze wetswijziging.

Er is besloten dat de aanvullende eisen alleen zullen gaan gelden voor voertuigen die ná 1 juli 2006 nieuw op de weg gekomen zijn (datum kenteken dus van na 1 juli 2006) en voorzien zijn van gasontladingslampen.

De aanvullende eisen worden opgenomen in de zogenoemde ?permanente eisen' van het Voertuigreglement; de eisen die gehanteerd worden bij de APK en door de politie bij controles langs de weg. Personenauto's met gasontladingslampen zullen dus voor het eerst in 2009 bij de APK op de aanvullende eisen worden gecontroleerd. Voor trucks is dat in 2007. De politie zal de aanvullende eisen wel al in 2006 gaan hanteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

img37210jz.th.jpg

img37259nm.th.jpg

6000 K is al redelijk blauw, superlicht, vreemd dat wel de lampen na elkaar uit gaan.

Met de knop gaat de eerste ene lamp uit, met de contactsleutel gaat als laatste de lamp bij de accu uit.

Dit alleen als je meer dan een paar minuten rijdt, anders gaan ze wel tegelijk uit.

Ook met de 'follow me home' functie gaan ze wel tegelijk uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...