Spring naar bijdragen

Grand Cherokee Wk Niet Waterdicht!


Recommended Posts

Ongelooflijk maar waar, de nieuwe Grand Cherokee blijkt niet waterdicht te zijn. Bij een beetje regenval lekt het water binnen via de handvaten vanvoor naast het raam.

Nu heeft de wagen voor het bewuste lek al 4 keer in herstelling geweest bij de dealer (heb in totaal al een dikke 3 maanden met een vervangwagen gereden). Enkele maanden heb ik nu droog gezeten echter gisteren was het weerom van dat, even door de carwash en het water stroomt weer binnen! Op de duitse forums blijkt dat vele Grand Cherokee's gezegend zijn met dit probleem.

Iemand van jullie dezelfde nare ervaringen gehad?

Zie het echt niet zitten om de wagen nogmaals naar de dealer te doen, als de wagen na 4 pogingen nog steeds niet hersteld is zal er ook nu niet veel verbetering in komen vrees ik. Begin nu toch wel gerechterlijke stappen in overweging te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelooflijk maar waar, de nieuwe Grand Cherokee blijkt niet waterdicht te zijn. Bij een beetje regenval lekt het water binnen via de handvaten vanvoor naast het raam.

Nu heeft de wagen voor het bewuste lek al 4 keer in herstelling geweest bij de dealer (heb in totaal al een dikke 3 maanden met een vervangwagen gereden). Enkele maanden heb ik nu droog gezeten echter gisteren was het weerom van dat, even door de carwash en het water stroomt weer binnen! Op de duitse forums blijkt dat vele Grand Cherokee's gezegend zijn met dit probleem.

Iemand van jullie dezelfde nare ervaringen gehad?

Zie het echt niet zitten om de wagen nogmaals naar de dealer te doen, als de wagen na 4 pogingen nog steeds niet hersteld is zal er ook nu niet veel verbetering in komen vrees ik. Begin nu toch wel gerechterlijke stappen in overweging te nemen.

Hoi,

Op Jeepforum.com sttan drie postings van de XK met lekproblemen (daken m.n.) en een van de WK (waarschijnlijk voorruitdichting, ook suggereert men aircocondenswater). Het is dus niet uniek. Zelf heb ik dat nog niet mogen ervaren, hoewel er eergisterochtend een plasje water op de rubberbestuurdersmat lag, ik ging ervan uit dat dat een restant was van de dag ervoor toen het behoorlijk regende.

Succes ermee!

Vla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet tevreden over je dealer?? Dan nu allereerst kontakt met de importeur opnemen!! ( Dat had de dealer overigens ook al lang moeten doen, maar dat terzijde...)

Zo'n GC moet gewoon waterdicht zijn!

Over mijn dealer ben ik wel tevreden hoor, die doen hun uiterste best. De importeur daarintegen..

Heb vanaf de eerste keer contact opgenomen met DaimlerChrysler zelf om het probleem uit te leggen. Nooit koop ik nog een wagen van dit merk! De manier waarop men bij DaimlerChrysler reageerde tart alle verbeelding.

Ze vonden dat ik geen reden had tot klagen, ook al was het na de 3de keer nog steeds niet hersteld. Toen ik vroeg om mijn garantie te verlengen (wagen had toen al meer bij de dealer gestaan als bij me thuis) en me van een gelijkwaardige vervangwagen te voorzien vonden ze dat ik geen recht op spreken had..

Vervolgens ben ik een procedure gestart via test aankoop en dan plots kwam men aan al mijn eisen tegemoed. Toen ik dus via de media ging waren mijn (volgens hun onmogelijke) eisen plots geen enkel probleem meer. Wanneer ik echter mijn wagen terug ging halen (heeft naar hoofdzetel in Brussel geweest) bleek echter dat men met mijn wagen meer dan 700 km heeft gereden en dat er blikschade aan was. De 700 km was volgens hun van een testrit?! Gewoon even met de lans over spuiten om te zien of er nog een lek is was blijkbaar niet genoeg?? Je begrijpt dat ik dus echt niet te spreken ben over de service van DaimlerChrysler.. Heb trouwens nog steeds geen antwoord gehad op de vraag wat men ondertussen nu van werk verricht heeft bij mijn wagen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... lekker verhaal dan... wacko.gif

Ik zou nu een klacht, inclusief copieën van correspondentie, naar DC hoofdkantoor mailen!! Met daarbij de verzekering dat dit, bij louwe of geen reactie, naar diverse media (autobladen en foru'm's wereldwijd) gestuurd wordt!

2 kansen: Of ze doen het af als "dreigen". Of ze worden wakker!

Je kunt hetzelfde natuurlijk eerst nog ff naar de importeur proberen.... Maar dan met de mededeling dat je het naar DC in de USA gaat ventileren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... lekker verhaal dan... wacko.gif

Ik zou nu een klacht, inclusief copieën van correspondentie, naar DC hoofdkantoor mailen!! Met daarbij de verzekering dat dit, bij louwe of geen reactie, naar diverse media (autobladen en foru'm's wereldwijd) gestuurd wordt!

2 kansen: Of ze doen het af als "dreigen". Of ze worden wakker!

Je kunt hetzelfde natuurlijk eerst nog ff naar de importeur proberen.... Maar dan met de mededeling dat je het naar DC in de USA gaat ventileren...

Thanx 4 the advice, momenteel heb ik het nogal druk met men nieuwe job en de gezinsuitbreiding dus heb niet zoveel tijd om me nog eens goed te verdiepen in mijn rechten als koper. Deze week ben ik niet meer nat geworden in de wagen dus morgen ga ik er nog eens mee naar de carwash om hem te testen (zal wel weer hetzelfde liedje worden maar wil zeker spelen). Als ik dan bevestiging heb ga ik echt wel eens tijd moeten maken om de nodige instanties aan te spreken.. (waarschijnlijk ga ik dan al beginnnen met het lek laten vast te stellen door een officiele instantie) ..anders geef ik DC gelijk in hun praktijken en dat is het laatste wat ik wil!

pfffff......en dan koop je een auto van duizenden euro's

zal je vast al wel hebben.

klik email en fax en telefoon

ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar zou hun ook eens bellen of ze wat voor je kunnen betekenen

Thanx 4 de gegevens maar al mijn correspondentie is reeds met DaimlerChrysler Benelux gebeurd, hoger in Benelux kan ik niet meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Bij mij dus ook een spontane waterval onder onder het handvat in de A-stijl.

Natuurlijk net 3 dagen voor de vakantie. De Dealer houdt zich op de vlakte (nog NOOIT van gehoord, meneer) maar mij lijkt het evident dat dit onder de fabrieksgarantie valt. Het lijkt me zelfs een algemen klacht of constructiefout.

Mobius, ik ben erg benieuwd hoe het nou is verholpen bij jou.

Vla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hohoho, is dit weer een straf verhaal ja !

Toch ongelooflijk hoe men de klant behandelt.

En van die testrit van 700 km, daar zou ik toch niet zomaar licht over gaan hoor.

Blijkbaar heeft er zich iemand een weekendje met je Grand geamuseerd...

Van waar ben je ergens ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb een verfrommeld, vuistgroot, grijs zacht kunststof (3D gevormde) "trekdropachtige" afdichting in de uiterst rechtse goot onder de motorkap (bijna in het midden van het voorspatbord) opnieuw in vorm gebracht en HOPPA sindsdien lekt het niet meer binnen. Ik denk dat dat het is.

Groeten,

Vla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...