Spring naar bijdragen

banden


Recommended Posts

ik heb de bfg mt liggen, en ze bevallen prima. niet teveel kabaal op de weg. redelijk slijtvast. en op terrein is het een goede allrounder. overal presteerd hij redelijk, maar echt ergens uitblinken doet hij ook niet. prima band voor de jeeper die wat vanalles wil doen. slechte keuze als je altijd in de modder wil, of tegen de rotsen wil rijden, of als je steeds in de duinen wil gaan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik rij met coopers....als ik rij dan... dry.gif

bevallen best,schijnen iets meer herrie te maken dan bfgoodrich,vind het zelf wel te doen en of het idd erger is weet ik niet.

ook zou cooper zachter zijn en minder lang mee gaan dan bfg maar vind dit zelf gelul..mijn banden zijn in prima staat alleen lopen ze langzaam leeg,eens in de 2 maand moet ik ze echt bijpompen maar ja...ze zijn dan ook van bouwjaar 92 dus mag het?

en trouwens,waarschijnlijk komt dit door de ventielen maar goed daar ging dit niet over.. biggrin.gif

persoonlijk denk ik dat alleen het prijskaartje anders is,ten gunste van coopers...

let wel op!!!! er zijn vaak aanbiedingen bij b&S,off road centre en d van dam dus kijk goed rond!!

succes,ben erg benieuwd hoe het er straks uit zal gaan zien..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albert,

Mijn XJ staat op Coopers (Discoverer AST, 225/75 R15T) en ik vind ze tamelijk veel geluid maken op het asfalt -en daar rij ik toch het meeste op, nietwaar? Ze zingen ietwat, zogezegd.....vooral boven de 110 km/h.

Mijn volgende banden zullen -denk ik- toch maar weer de GoodYear Wrangler zijn, of misschien de nieuwe Michelins 4x4.

Greetz,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's inderdaad waar....de GoodYears zijn zeker niet de goedkoopste.

Net terug van een ritje Oosterhout NB - Geldrop vice versa, heb ik mij weer mateloos zitten ergeren aan de herrie van die Coopers.....en die waren trouwens óók niet echt goedkoop. Ik denk er toch sterk aan om voor eind juli die banden er maar af te laten halen, want helemaal naar Italië zie ik -en trouwens mij eega óók-niet zitten; zelfs de twee meiden achterin klagen...('pa, rij niet zo hard' en -meer van dat soort fraais!). Ik denk dus dat er binnen afzienbare tijd dan maar weer bijna 550 eurootjes richting bandenboer gaan!!! Slik: ruim 6 keer een volle tank euro-95...(!).

Maar nog even over die Coopers: onder de 110 op de cruise is het geluid enigszins dragelijk...dus dat scheelt ook weer in de benzinehonger van het beest cool.gif

Greetz,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nog een opmerking voor Darkwolf.

Lees ik het goed dat jij nog banden gebruikt van 1992????!!!!

Lijkt mij ietwat link in verband met de veroudering: droogtescheuren en zo. Door de invloed van -onder andere- zonlicht (UV-straling) worden banden 'oud' en kunnen zich miniscule scheurtjes gaan vormen.

Als deze scheurvorming plotsklaps groter wordt, laten de gevolgen zich raden....auto in de prak en misschien nog wel erger.

Als het er financiëel eventjes in zit, zou ik toch willen adviseren om ze te vervangen!

De Bovag en de bandenbranche adviseert dan ook om elke 6 jaren de banden te vervangen om het bovenstaande risico in alle redelijkheid uit te sluiten. Jouw banden hebben het nu echter al 12 jaren -overigens chapeau!- uitgehouden.....(het is mij met al mijn voertuigen nog nóóit gelukt wink.gif )

Greetz,

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by mikev@Apr 28 2004, 13:51

6 jaar ??? 6 maanden lijkt er meer op bij mij.

biggrin.gif

Het is niet verplicht overal met slippende wielen in 4wd weg te rijden hoor. wink.gif

Zal er ook eens overheen plassen.

Onze TJ rijdt op BFG A/T's en voldoen uitstekend. Goeie prijs/kwaliteit verhouding en houden zich prima op het asfalt. Goeie regenband en goeie snelwegband. Ietwat zoemen bij hogere snelheden, maar in vergelijking met Mudjes te verwaarlozen.

In het terrein perfect voor zand/steen en wat minder voor modder uiteraard. Maar da's maar goed ook. wink.gif

In mijn optiek zijn de AT's het best als je ze voor op èn naast de weg gebruikt.

Koop je MT's dan zou ik er een extra set wegbanden bijkopen.

Tis maar een mening...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kameel,

Aangezien onze Wrangler ook aan nieuw rubber toe is ( vind ik, vrouwtje denkt daar nog anders over rolleyes.gif ) heb ik een vraag:

Hoeveel km's rijden jullie per jaar op de weg met de AT's?

Ik zit n.l. te twijfelen tussen AT's en MT's, wij rijden een 5000 km per jaar op de weg en ongeveer een zondag in de maand in het terrein. Verder vind ik de "looks" ook belangrijk.... dry.gif

ik had graag je mening / advies....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by JanW@Apr 27 2004, 23:49

Even nog een opmerking voor Darkwolf.

Lees ik het goed dat jij nog banden gebruikt van 1992????!!!!

Als het er financiëel eventjes in zit, zou ik toch willen adviseren om ze te vervangen!

ben het zeker met je eens....

echter wil het geval dat de banden (echt waar) niet uitgedroogd zijn en niet scheuren.. smile.gifsmile.gif

hoe het komt weet ik ook niet maar ik denk dat de vorige eigenaar weinig km. reed of alleen in het terrein deze banden gebruikte...

however heb ik er ook niet veel km. mee gereden en had ik eerst ff andere dingen te doen.

ergens dit jaar komen er modderbanden onder met zo'n profiel dat doorloopt over de wangen...

weet nog niet welke precies,maar tot die tijd rij ik er nog ff mee... thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Apr 28 2004, 18:49

Hey Kameel,

Aangezien onze Wrangler ook aan nieuw rubber toe is ( vind ik, vrouwtje denkt daar nog anders over rolleyes.gif ) heb ik een vraag:

Hoeveel km's rijden jullie per jaar op de weg met de AT's?

Ik zit n.l. te twijfelen tussen AT's en MT's, wij rijden een 5000 km per jaar op de weg en ongeveer een zondag in de maand in het terrein. Verder vind ik de "looks" ook belangrijk.... dry.gif

ik had graag je mening / advies....

8000 tot 10000 per jaar ongeveer.

M'n mening over het rijden op MT's en AT's stond hierboven al. Bij ons is het ook ongeveer 1 à 2 x per maand dat we off-road gaan en AT's hebben dus mijn voorkeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stil toch Dark!!! ohmy.gif

Banden ouder dan 6 jaar MOETEN eraf!!! yes.gif

(Heb ik eindelijk een argument om de banden te vervangen, zaag je de poten er onder uit!!! Moet ik weer een ander verhaal aan mijn vrouwtje gaan vertellen!!! tongue.giftongue.gif )

edit:

Duidelijk Kameel! Dan ga ik ook maar voor AT's denk ik! Moet ik alleen een beetje "stoere" zien te vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Apr 28 2004, 19:51

Stil toch Dark!!! ohmy.gif

Banden ouder dan 6 jaar MOETEN eraf!!! yes.gif

(Heb ik eindelijk een argument om de banden te vervangen, zaag je de poten er onder uit!!! Moet ik weer een ander verhaal aan mijn vrouwtje gaan vertellen!!! tongue.gif   tongue.gif )

oops.... blink.gif

het is ab-so-luut beter om ze na 6 maand te vervangen...zei je nou 6 jaar?

LEVENSGEVAARLIJK!!!!

hoe durf je je vrouwtje aan dergelijke gevaren bloot te stellen!!! mad.gifno.gifno.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

BFG ATs gaan tot 80.000 kms mee... Altijd onder mijn terreinwagens gehad (Daihatsu Rocky, Isuzu Trooper en Nissan Patrol GR). BFG MTs zijn nogal luidruchtig en minder slijtvast, doch net iets beter in terrein dan ATs. Keuze hangt ervan van of je veel terrein of niet doet. Sporadisch eens "greenlanden": ga voor BFG ATs. Regelmatig modderploeteren: ga voor BFG MTs. Voor het zéér zware modderploegen: Simex!

Just my cent,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...