Spring naar bijdragen

2,5l Olie Verbruikt Op Ca 10000 Km


Recommended Posts

Het olieverbruik van een motor is altijd afhankelijk van zaken als rijstijl, korte/lange ritten, soort en viscositeit van de olie, temperaturen enz. enz.

Mijn 2.7 met inmiddels 159.000 km op de teller verbruikt ca 1 liter op 6000km, aanzienlijk minder dus, zeker gezien het feit dat ik veel korte stukken rijd.

Van de andere kant ben ik zeker met een diesel wel erg terughoudend wat mijn rijstijl aangaat, zolang als de motor niet op temp is rijd ik echt als een oude L..

Wat er in het instructieboekje van een Jeep staat over olieverbruik weet ik zo niet, wel weet ik dat volgens Mercedes het olieverbruik tot 1 liter per 1000km toelaatbaar is, aangezien "onze" motoren Mercedes motoren zijn zal dit ook hiervoor gelden.

Wellicht is het de moeite waard om een keer een andere viscositeit of merk olie te proberen, ik gebruik een mobil 5W30 vol syntheet en ben tevreden over het olieverbruik voor een auto met ruin 1,5 ton op de klok.

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zwager heeft een KIA en die is druk bezig met een advocaat.

Reden en ook de Bovag zeg dat.

Ach je moet je pas zorgen maken als de auto meer als een liter op de 100 kilometer maakt.

Ik vindt het niet normaal.

Maar ook andere merken zeggen dat.

Wij hebben het ook mee gemaakt met een Opel Combo...

Maar wat zegt de dealer ervan....

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

worshippy.gif 1 liter per 4000 kilometer thumbsup.gif

No bad........ zoals boven al staat, mercedes bij verbruik 1 op 1000 km, dan pas erg.....

Ik rij zelf de 3.1 TD, verbruikt minder, maar zelfs met 1 op 4000 KM zal ik me absoluut geen zorgen maken!

Rij nu veel korte stukken en merk wel dat hij meer aan het gebruiken is dan als we alleen maar lange stukken rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...