Spring naar bijdragen

ChryslerJeep Apeldoorn nieuwe eigenaar?


DUC
 Share

Recommended Posts

Voor mij als particulier heeft de slurptax haar gewenste effect. Het prijsverschil tussen mijn in 2006 nieuw bij Selles Apeldoorn gekochte Wrangler TJ en vergelijkbare nieuwe 2011 Wrangler JK is meer dan 15000 euro. Naast gebruikelijke afschrijving wordt dit als hobby mij te duur om hierop in te ruilen.

Ik heb de Patriot overwogen, maar valt af in vergelijking met concurrentie op kwaliteit en te ouderwetse motorisering, en uiteindelijk de TJ ingeruild bij Selles Zwolle op een nieuwe Nissan. Totdat...deze dinsdag bleek failliet gegaan te zijn.

Heb gelukkig mijn Jeep terug (stond op verzoek van Selles al in showroom, reed er zelf toch niet meer in), maar het blijft triest voor de ontslagen medewerkers. Ik hoop dat ze 2010 mogen deelnemen in een doorstart of nieuwe job elders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter illustratie: t/m augustus dit jaar zijn er evenveel Wranglers (8), Cherokees(9) en Commanders(10) verkocht als Ferrari California's(27).

Patriot(141), Grand Cherokee(35) en Compass(16) maken het totaal aantal verkochte Jeeps t/m augustus dit jaar 219. Maar net een fractie meer dan Mercedes GLK's(216).

Lambo's zijn er dit jaar in NL nog niet verkocht....

Met een gemiddelde aanschafprijs van + 100k voor de Mececedes en +200k voor de Ferrari vs. 50-80k voor de Jeep. Met de minimale marges kan daar geen showroom op draaien natuurlijk. Gelukkig komen Jeep's nog wel eens in de werkplaats...

@hendrikbrookman: dan heb je echt mazzel gehad; alles wat in een pand staat van een failliet bedrijf is in principe van de curator. Aan jou om het tegendeel te bewijzen (naamstelling op kenteken is vaak niet voldoende).

bewerkt door nkijkuit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Selles maakt doorstart !

Een faillissement is altijd een domper, maar Auto Palace heeft een doorstart weten te bewerkstelligen. Er is besloten de After salesactiviteiten (werkplaats en magazijn) in het netwerk van Auto Palace op te nemen. Vanaf nu kunt u weer een afspraak maken met uw Willys Jeep voor onderhoud, reparatie, APK, winterbanden, etc. en heeft u een waarborging van een optimale dienstverlening.

Auto Palace bestaat dit jaar 60 jaar en heeft als familiebedrijf de afgelopen jaren een goede reputatie opgebouwd. Wij staan bij onze klanten dan ook bekend als klantvriendelijk, persoonlijk en betrouwbaar.

Voor u als klant/relatie zal er niet veel veranderen. De vertrouwde gezichten bij de receptie, in de werkplaats en in het magazijn staan voor u klaar. Mede daardoor zie ik de voortzetting van de met u opgebouwde klantrelatie met veel vertrouwen tegemoet.

Over het aantal en welke merken wij als dealer voor deze vestiging zullen gaan voeren, daarover zijn wij nog in gesprek met verschillende importeurs. Zodra dit bekend is, zult u dit uiteraard van ons vernemen.

Bovenstaand bericht via mail ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, over paar jaar gaat het netzo als met DAF, zijn ze weer niet aan te slepen :) moet er weer van alles nieuw bij, als de ''gewone man'' er eindelijk achter is dat zo'n prius of ''correct millieu autootje''eigenlijk waardeloos is, en hebben de dealers het ook niet een beetje aan hun zelf te danken, mijn ervaring, slechte service en te duur....

En inderdaad hogere kwaliteit en weg met de nepjeepies (sorry patriot, compass bezitters).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje kort door de bocht. Gezien de verkoopaantallen zouden de 'nepjeepies' samen met de Dodges wel eens de kurk (het kurkje?) kunnen zijn waar Jeep(dealer) op drijft.

Dus liever geen kwaliteit, op dit soort modellen wordt Jeep ook afgerekend, maar misschien een kwestie van niet begrijpen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn genoeg voorbeelden van producten of bedrijven met topkwaliteit die niet meer bestaan... Als je wilt overleven dan moet je wel eens kniebuigingen maken. Maar ehh in z'n soort zijn die Patriots natuurlijk zo slecht nog niet.

En de kwaliteit van alle nieuwe Jeeps is natuurlijk niet super vergeleken met wat we hier in Europa gewend zijn. Maar aan de andere kant; als je even de bezopen belastingregeling buiten beschouwing laat (er zit al slurptax genoeg op benzine) dan is een JK Rubicon natuurlijk niet veel duurder (in de VS) dan een gemiddeld golfje hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prijzen in NL zijn inderdaad exorbitant.

Vergelijk:

Wrangler Unlimited 2.8 CRD Sahara automaat (benzineversie wordt hier niet aangeboden, Rubicon ook niet)

Nieuwprijs in Frankrijk: €35.600

In Nederland: €64.300

Verschil: €28.700, dus in NL is deze Jeep 80% duurder dan in FR....

Bovendien: wegenbelastig in NL €2.000+ per jaar, hier €0,00 (maar wel tolwegen).

Wrangler 2.8 CRD Sport handbak kost hier €28.000.

In Fr dus twee nieuwe JK's voor de prijs van één in NL.

Helaas (op dat punt) ben ik NL-belastingplichtig en mag ik in NL van de fiscus dus niet met een FR kenteken rijden. Het is wel duidelijk waarom...

Terug naar het onderwerp:

Onder zulke marktcondities is Jeep een merk geworden van liefhebbers voor liefhebbers. Voor het geld kun je het beter niet doen, ook als dealer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar wat ik heb begrepen dat ze in zwolle niet met jeep doorgaan,,,,,,het magazijn de onderdelendaarvan worden/ zijn verkocht,,

tenminste een groot deel ervan dat heb ik ,,,een zee container vol ,de ander nog meer technishe onderdelen ,,slijtage pakkiningen lagers enz ben ik nog over in onderhandeling grtz jarno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus liever geen kwaliteit, op dit soort modellen wordt Jeep ook afgerekend, maar misschien een kwestie van niet begrijpen :blink:

Bedoel je hiermee te zeggen dat de Patriot geen kwaliteit heeft ????? Ik lees anders op dit forum massa`s storingen en problemen van "echte" jeeps en bar weinig Patriot. En zelfs op het jeeppatriot.com staat meer over hoe tevreden men is en hoe laag het aantal voorkomende storingen.

Mijn Patriot is mijn derde jeep en ik zie het als een ECHTE Jeep, maar in een andere klasse voor een ander publiek.

Misschien voor mensen die niet wekelijks meer in de modder vertoeven, maar een betrouwbare Jeep willen met een eigenzinnige uitstraling.

En ja, natuurlijk zijn verschillen tussen een Jeep van 30 mille of een GC van pakweg 60 mille. Maar dat is bij een A-klasse Mercedes ook tov een E-klasse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik denk dat datzz5.9 zegt, wat velen denken!, en zeker patriot of compass bezitters hebben daar een andere opvatting over,logisch, maar we kunnen ook niet ontkennen dat deze modellen toch meerdere malen de grond zijn ingeboord door toonaangevende bladen, en ja ook inderdaad had het merk Jeep al een achterstand kwa kwaliteit zeker op interieurgebied gezien op de Europese merken.

En dat de kleinere modellen de Jeep dealers levensvatbaar zouden houden, dat is echt onzin als je ziet wat ertegen over staat op Japans gebied e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...