Shark Geplaatst August 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 Zoals de meesten hier wel weten ben ik een CJ7 compleet aan het restaureren. Nu sta ik op het punt om de Tank weer te monteren in het chassis ik vraag me alleen af waar de rollover check valve en het liquid check valve voor dienen. Vanaf de rollover check valve loopt een leiding naar voren (volgens chilton naar een charcoal canister) deze leiding was halverwege afgedopt en een charcoal canister zit ook nergens meer. Kan ik deze hele tispel eraf laten en de gaten afdichten op de tank? Onluchting gaat mijns inziens via de filler en vent hose. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nitro71 Geplaatst August 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 Een rollover valve voorkomt benzine lekkage als je over de kop gaat. Hij schakelt meestal je benzinepomp uit (of iets dergelijks) als er benzine tegenaan klotst vanuit een 'verdachte' richting. Geen overbodig ding dus als het even kan zou ik het toch laten zitten of weer goed aansluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst August 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 Hoi Huub, Die rommel moet je er gewoon uithalen (of niet terug zetten) want daar heb je niets aan, kan alleen maar voor storingen zorgen. groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst August 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2006 Hoi Huub,Die rommel moet je er gewoon uithalen (of niet terug zetten) want daar heb je niets aan, kan alleen maar voor storingen zorgen. groeten Bas Dat was ik ook van plan, ik wist alleen niet of er voldoende ontluchting is via de vulslang + vent hose als de benzinedop erop zit. Maar weg ermee dus.....de charcoal canister (koolstoffilter) die de lucht op zou moeten vangen is trouwens ook allang weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 Mits er een "beluchte" tankdop gebruikt is, heb je geen ontluchting nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst August 16, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2006 Mits er een "beluchte" tankdop gebruikt is, heb je geen ontluchting nodig. Hoe herken ik die? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst August 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2006 Hoe herken ik die? Er zitten beluchtingsgaten in de dop naar de buitenkant toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst February 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 hallo, Ben wel een beetje laat maar toch een vraag. ik wil die (rommel) er ook niet meer in. dus als de tankdop belucht is heb ik alleen nog een aanvoer en retourleiding nodig ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst February 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 Yep, Zo zit 't bij mij nu ook. Met een stukje slang de twee aansluitingen aan elkaar doorverbonden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst February 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2007 bedankt voor de info, Dan doe ik het ook zo. groetjes marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst February 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2007 zorg wel voor een goede beluchting en ontluchting van de tank alleen van de dop kan te weinig zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.