Spring naar bijdragen

throttle position sensor (TPS)


Remcog
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Kan iemand mij vertellen waar de throttle position sensor (TPS) zit. Na aanleiding van een vorig toppic van mij over de sputterende motor and advies van enige jeepers (vervang de benzine pomp) heb ik een aanwijzing gehad van iemand anders die mij vertelde de throttle position sensor (TPS) na te kijken. Tevens melde hij dat ik een fuel injector cleaner door een aantal volle tanks moet laten lopen alvorens een nieuwe benzine pomp aan te schaffen.

Help ik ben u dankbaar.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je TPS zit op de "bell-housing" van je versnellingsbak.

Dit is de verbindingsplaat tussen motor en versnellingsbak, waarin de eigenlijke koppeling inzit.

Je ziet hem gemakkelijk zitten en je kan hem simpel testen met een Voltmeter.

Je hebt normaal 2 contacten waarop je je Voltmeter zet en het voltage zal oplopen naarmate het toerental stijgt.

Voila, succes ermee. We horen het wel mocht je problemen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Je TPS zit op de "bell-housing" van je versnellingsbak.

Dit is de verbindingsplaat tussen motor en versnellingsbak, waarin de eigenlijke koppeling inzit.

Je ziet hem gemakkelijk zitten en je kan hem simpel testen met een Voltmeter.

Je hebt normaal 2 contacten waarop je je Voltmeter zet en het voltage zal oplopen naarmate het toerental stijgt.

Voila, succes ermee. We horen het wel mocht je problemen hebben.

Dat klopt niet!

De TPS (Throttle Position Sensor ofwel gasklepsensor) zit op het gasklephuis naast de stappenmotor van het stationair toerental...onder de motorkap dus.

Als je voor de auto staat zie je 'm tegen het gasklephuis geschroefd zitten. er komen 3 (of 6 bij een automaat) draden uit welke voorzien zijn van 1 resp. 2 3-polige connectors.

Tussen de draden van die connectors meet je een spanning van ongeveer 5 Volt en de geregelde uitgang varieert tussen 0.8 en 4.2 Volt wanneer je de gasklep bedient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Dat klopt niet!

De TPS (Throttle Position Sensor ofwel gasklepsensor) zit op het gasklephuis naast de stappenmotor van het stationair toerental...onder de motorkap dus.

Als je voor de auto staat zie je 'm tegen het gasklephuis geschroefd zitten. er komen 3 (of 6 bij een automaat) draden uit welke voorzien zijn van 1 resp. 2 3-polige connectors.

Tussen de draden van die connectors meet je een spanning van ongeveer 5 Volt en de geregelde uitgang varieert tussen 0.8 en 5 Volt wanneer je de gasklep bedient.

INDERDAAD

DEZE ZAL AAN VERVANGING TOE ZIJN DEZE GAAN MAKELIJK STUK wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ik ben blond blauwe ogen ehh b&s was daat. BS autoparts waarschijnlijk he smile.gif

Dank

Remco

B&S=BS autoparts (in Tiel)

Daar hebben ze ze op voorraad...

Je kunt natuurlijk een gokje wagen en er een gebruikt exemplaar opzetten, deze onderdelen gaan wel regelmatig kapot dus is het de vraag hoelang je er dan plezier van hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B&S=BS autoparts (in Tiel)

Daar hebben ze ze op voorraad...

Je kunt natuurlijk een gokje wagen en er een gebruikt exemplaar opzetten, deze onderdelen gaan wel regelmatig kapot dus is het de vraag hoelang je er dan plezier van hebt.

Hi Folks,

Ik heb hem besteld bij bs. Even op het internet gezocht of er montage problemen zijn maar niks gevonden. Moet ik nog iets afstellen als ik hem monteer of is het gewoon plug en play.

Bedankt.

rEMCO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Dat klopt niet!

De TPS (Throttle Position Sensor ofwel gasklepsensor) zit op het gasklephuis naast de stappenmotor van het stationair toerental...onder de motorkap dus.

Als je voor de auto staat zie je 'm tegen het gasklephuis geschroefd zitten. er komen 3 (of 6 bij een automaat) draden uit welke voorzien zijn van 1 resp. 2 3-polige connectors.

Tussen de draden van die connectors meet je een spanning van ongeveer 5 Volt en de geregelde uitgang varieert tussen 0.8 en 4.2 Volt wanneer je de gasklep bedient.

dry.gif zou iemand een fotootje kunnen droppen hoe zo'n ding eruit ziet? (TPS) ik krijg sterk een vermoeden....

bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Okayyy ik heb de tps sensor gevonden smile.gif Een schroef los kunnen krijgen...en de andere schroef waarmee ie vast zit is dol (schroefdraad).

Toen (stom stom stom)met een hamer en een schroevendraaier een tik op de oude tps gegeven en die brak toen. TPS sensor er af, een schroef er uit, een schroef er nog in.

Zo leuk nu worden de moeilijkheden interesanter smile.gif Mijn vraag is kan ik de throttle body er afhalen of staat die onder druk ?

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...