Spring naar bijdragen

CJ7 VELGEN


Recommended Posts

Hallo

Ik ben nieuw hier, volg het forum al wel een tijdje. Heb al veel info van het forum af kunnen halen.

Ik ben bezig om een cj7 van 79 van de gond af aan op te bouwen. Met een 6 cil 258 erin.

Nu is mijn vraag , passen wielen van een suzuki vitara en sj op een cj7 ?

De maat is 10x15 . De steek maat 5 x139,7 = 5x 5,5.

Moet passen zou je zeggen, maar deze wielen hebben een ET van 38. Normaal wordt toch een ET van 42 gebruikt bij een Jeep cj7 ?

Er komen bfgoodrich 33x12.5 banden op.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Riddick

SORRY HAD HEM EERST IN EEN VERKEERD FORUM GEPLAATST.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom!

Velgen van een suzuki vitara passen wel, net als velgen van een daihatsu feroza.

Velgen van een SJ passen wel maar lopen voor aan tegen de remklauw, dit omdat deze trommelremmen voor heeft. Niet doen dus.. uit eigen ervaring achter gekomen ph34r.gif

Heb zelf voor de keuring velgen van een daihatsu feroza en dat past perfect.

Denk alleen dat de velgen in 10J wel erg ver naar buiten komen.

Heb je ook foto's van je CJ7 project?

Groeten,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

standaard velgen van een SJ of Samurai passen alleen op een CJ vanaf bwj 1980 met brede assen. reden de remklauwen zijn smaller en kleiner even als de remtrommels. en bij een smalle assen zijn de remklauwen en remtrommels groter. en ikzelf kan het weten ik heb een CJ7 van bwj 78 met smalle assen. en een Suzuki SJ413. en mijn standaard velgen van mijn Suzuki passen niet op de vooras van mijn CJ7 v/w de grotere remklauw want die komt tegen de binnenkant van mijn velg aan. een vriend van mij heeft een CJ7 bwj 83 en daar passen wel de standaard velgen van een Suzuki SJ-Samurai erop. is handig met apk keuring als je normaal bredere banden op je Jeep hebt. en buiten de spatborden uitsteken. mijn Jeepmaatje komt ze elk jaar voor de apk ff een paar dagen lenen mijn suzuki velgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...