zeehond Geplaatst June 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2006 Ik moet de schijven en blokken voor vervangen. Nu heb ik vandaag geprobeert alles los te krijgen en zowaar alles ging los. Twee bouten per remklauw los en dan voorzichtig de cilinder terug duwen en het remvloeistof niveau in de gaten houden. Dan kunnen betrekkelijk eenvoudig de blokken eruit gehaald worden. De schijven worden door twee borgringen op hun plaats gehouden maar als die verwijderd zijn dan kan de schijf er zo vanaf. Het geheel moet worden vervangen omdat het versleten is maar waarschijnlijk ook aangelopen heeft. Ik heb ik het werkboek gezien dat ik de twee boutjes moet invetten. Zijn er dingen die ik vergeet of waar ik wat extra aandacht moet schenken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2006 Voordat je je zuigers terug duwt maak de zuiger dan even schoon en roestvrij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst June 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2006 Er gaat op zeker even een doekje en een staalborstel over het geheel. Dit doe ik voor ik de nieuwe ga monteren. Zouden ze in utrecht dit spul op voorraad hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2006 Ik zou zelf ff naar B&S in Tiel gaan daar hebben ze het zeer zeker op voorraad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dino Geplaatst June 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2006 ...........of de rem-cylinder geheel uit de rem klauw duwen, aan de buiten kant heel licht opschuren met fijn schuurpapier. ik heb laatst remblokken vervangen en de cylinder ging wat stroef naar binnen, resultaat dat ie muurvast zit. Ik heb er toen een complete remklauw moeten vernieuwen. Alles op voorraad bij B&S in Tiel Succes ermee... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst June 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2006 Ik kan met wat druk uitoefenen de rem cilinder terug duwen. Zodra de blokken eruit zijn zal ik alles eens goed bekijken en daar waar nodig is schoonmaken. Thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2006 Best is ook de bouten waarmee de remklauw bevestigd worden op de ankerplaat vast te zetten met een middelsterke loctite. Je wil niet dat deze bouten loskomen bij het remmen.... Normaal hoef je niet te ontluchten maar even je ontluchtingsnippel losdraaien en effe ontluchten kan zeker geen kwaad. Heb het ooit voorgehad dat de nippel afbrak doordat hij nooit los was gezet. Heeft me dus een nieuwe klauw gekost voor een onnozel nippeltje dat afbrak. Denk er ook aan dat elke 2 jaar je remvloeistof ververst dient te worden. Veel sleutelplezier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst June 9, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2006 Wat zorgt er nu voor dat de remblokken weer van de schijf komen? Ik hoor verhalen dat ze altijd en beetje tegen de schijf lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst June 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2006 Ik hoor verhalen dat ze altijd en beetje tegen de schijf lopen. goed verhaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst June 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2006 Vanmiddag de schijven en blokken opgehaald in Tiel. Stonden nog te wachten op mij om 14.15, wist niet dat ze om 14.00 sloten. Daar vertelden ze me dat de schijf en heel klein beetje speling geeft waardoor de blokken los komen van de schijf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2006 Zo kun je het ook uitleggen Feit is echter dat ze altijd een héél klein beetje zullen blijven aanlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zeehond Geplaatst June 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2006 Nu heb ik zaterdag de jeep neer moeten zetten met gloeiende remmen. Allebei de voorremmen waren gloeiend heet. Vandaag zat alles weer los en heb voor de zekerheid maar meer remolie eruit gehaald, zit nu mooi halverwege het peilglaasje. Zou dit teveel aan remolie de oorzaak kunnen zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
siebster Geplaatst June 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2006 ...........of de rem-cylinder geheel uit de rem klauw duwen, aan de buiten kant heel licht opschuren met fijn schuurpapier. Controleer de remzuigers maar eens. Goede kan dat die nu vastzitten. Er zijn revisie setjes voor. Vergeet vooral het invetten met hittevast vet niet. Hoeveelheid olie maakt niets uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.