Spring naar bijdragen

siebster

Forum member
  • Aantal bijdragen

    19
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over siebster

  • Verjaardag 15/03/1961

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.4x4hetnoorden.nl
  • ICQ
    0

siebster's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. ...........of de rem-cylinder geheel uit de rem klauw duwen, aan de buiten kant heel licht opschuren met fijn schuurpapier. Controleer de remzuigers maar eens. Goede kan dat die nu vastzitten. Er zijn revisie setjes voor. Vergeet vooral het invetten met hittevast vet niet. Hoeveelheid olie maakt niets uit.
  2. Monteer een andere waterpomp, deze draaid de verkeerde kant op. Er zijn 2 soorten in de handel. Gr Siebo.
  3. No problem, past zondermeer.
  4. Ik zit even te lezen en herken een aantal dingen. Ik heb hetzelfde gehad. Lambdasonde vervangen en het probleem is over. Hij schijnt wel eens te willen vervuilen. Ik heb toen de oude roodgloeiend gestookt, even laten koelen en toen er weer in, en tot mijn verbazing werkte hij toen weer. Het probleem was bij mij voornamelijk in de opwarmfase. Suc6
  5. Hallo mede Jeepers, na het uitlezen van de computer krijg ik de volgende melding: 33 An open or shorted condition detected in the duty cycle purge solenoid circuit. Weet iemand wat dit betekend? Daarnaast heb ik code 21 wat inhoud dat de Lambda sonde niet goed werkt. Hulp met vertalen is zeker gewenst hier. Groeten Siebo.
  6. Moet je even kijken naar je water, blader, afvoer. Deze zit onderin het ventielatie rooster bij je voorraam. Waarschijnlijk zit deze vol met troep.
  7. Simpel, omdat je hem niet hebt geeft hij de foutmelding. Standaard!
  8. Hallo mede jeepers, ik krijg de melding met code 21 , 21 O2S stays at center or O2S shorted to voltage . Heeft iemand een idee wat hier bedoeld wordt en hoe het op te lossen is?
  9. Niets aan doen, is normaal voor een C-clip constructie. Gewoon doorijden, hij wordt er 100 jaar mee.
  10. He meneer Moderator, leuk dat je er naar vraagt. Er is niet zoveel meer gebeurt, het is een beetje te koud en de feestdagen zijn eigelijk zoals ze genoemd worden. Nu is knutselen ook wel een feestje maar....... Ondertussen loopt alles automatisch, alleen heb ik nog ruzie met de lock-up. Er staat stroom op, ik hoor het relais schakelen maar iets doen ho maar! Als nog iemand een iedee heeft dan hoor ik dat natuurlijk graag. Ondertussen rijd ik maar door. Ik zie wel wat er gebeurt. De bak moet er toch nog weer achter weg. Ik ben vergeten er een nieuwe ontluchting in te maken. Ik kon hem niet vinden maar iemand in de USA had een mooi plaatje voor mij, nu weet ik waar hij zit. Als ik nu in het water kom wordt de ATF veranderd in wiskey saus. Ook de header van de TJ zit er onder. Niet verkeerd. Die van een TJ is dikker en heeft geen 'knik'. Samen met Plop ( kennis met CJ en las apparaat, super combinatie trouwens) heb ik, wel hij iets meer, de uitlaat weer fatsoenlijk gekregen. Alleen heb ik nu weer verzonnen dat ik een dubbele pijp, aan elke kant een, wil. Gaat weer wat nachtrust kosten. Nee het wachten is op iets warmer weer, dan kunnen we weer iets doen. Groetjes Siebo.
  11. Ik vond het al te mooi om waar te zijn, maar de douane vind het niet goed om de ramen doorzichtig te hebben. Maakt niet uit of je geel of grijs betaald. Voor een grijskenteken is geen Bpm betaald. De rechterkant mag wel open maar als de douane je ziet met de linker kant open mag je BPM en een boete gaan betalen. een belletje naar 0800-0143 en men veteld je alles. Sorry maar het is niet anders. Groeten Siebo.
  12. Ik ben inmiddels al weer wat verder. Volgens een Americaan moet het een relais zijn voor de inschakeling van de lockup. Gewoon stroom op zetten en dan moet de lockup inschakelen. Ik ga het morgen proberen. Eerst weer even het stekkertje leasen......
  13. Op de achterkant van de automaat TF999 zit een klein stekkertje. Heeft iemand een idee waar deze voor dient? Wat ik er mee moet?
  14. Met mijn twee vingers en de shifter van een TJ. Zit er inmiddels in. moest wel weer e.e.a. aanpassen maar de flex en de zaag zijn goede medewerkers. Ze doen alles wat ik voorstel. Ik moet nog even stoeien met de bediening van de tussenbak. Gelijk ook meegenomen van de TJ. Geen probleem meer met uitstromende olie als de as er uit gaat. En Rubicon expres in de US heeft een mooi setje om er een flens aan te zetten. De hendel, inschakel, constructie is een beetje anders. Een extra bonus is dat ik ook nog een bodylift heb. Dit stuurt die bediening aardig in de war. Weer even een paar nachtjes slapen om iedeetjes te krijgen. Tot nu toe heb ik alles kunnen oplossen. De juiste sensor in de bak en lopen als een tiet............ ( wie die kreet bedacht heeft!) Wat betreft de foto's, ik ben van de generatie eerst doen dan denken. Dus geen foto's. Sorry. Iets anders, heb je ook ervaring met het plaatsen van een header van een TJ op een YJ? Je ziet het ik wil die vierkante lampen houden koste wat het kost. Real Jeeps have square headlights. Maar ook de neanderthalers zijn inmiddels verdwenen. We moeten wel mee met de tijd..................
  15. Luitjes, het gaat goed. Torqueflite 999 van een TJ gevonden. Deze zit er nu onder. Met hulp van Nico, Nico's Jeepparts, is de strijd bijna gestreden. We hadden een beetje ruzie met het toplager. Het blijkt dat de bus en het lager beide uit de krukas moeten. Vrijwillig ging dit niet. Nu nog even de motor weer aan de praat zien te krijgen. De YJ is voorzien van een compie welke signaal moet hebben van de TDP sensor die in de bak zit. De TJ automaat is natuurlijk weer anders. B&S stuurt zo'n ding op, dus ik heb nog vertrouwen dat e.e.a. gaat rijden. wordt vervolgt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...