Spring naar bijdragen

Roestplek


Recommended Posts

Ik heb de volgende roestplek op mijn auto, zie foto's:

p1020492r9ag.jpg

p10204933sm.jpg

Ik vermoed dat de auto daar ooit een klap heeft gehad gezien de sticker erboven die al half los hangt. Lijkt me een reparatiefolie of zoiets.

Maar mijn vraag: Is die plek erg? Is dat een dragend deel van de carroserie? Of maakt dit niet uit en is het slechts een schoonheidsfoutje waarmee hij door de APK komt?

Alvast bedankt, worshippy.gif

V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is dat sorry voor jou een doodsteek voor je apk keuring.

het rotte stuk eruit halen met de slijptol en een vers stuk ijzer erin lassen, daarna kun je het geheel bijwerken met lak.

ook kun je over de onderrand mits het achterbinnenscherm er netjes uit ziet een stuk traanplaat maken vanaf je voorscherm over de gehele zijkant. leg er dan wel een goede zwarte kit achter en pop die traanplaat mooi vast. Ziet er super gelikt uit voor het oog, en ja voor de apk wat er niet is kunnen ze ook niet afkeuren.

Maar als je het op die manier maakt is het wel zo dat na een paar jaar er een hele hoek uit je jeepie valt dus mijn echte advies is gewoon dit eruit en een nieuw stuk erin maken.

Voor de prijs hoef je het niet te laten ik heb bij onze voyager er ook een nieuw stuk in laten zetten met een lengte van 1 meter en een breedte van 30cm met heel veel hoekjes en bollingen en ik was inclusief het opnieuw spuiten 225 euro verder.

Dus dat viel wel mee vond ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal alles te maken hebben met de conservering... in die balken blijft wel eens water staan en als er dan een bepaalde plek is waar de conserveringswax onvoldoende is aangebracht...

In ieder geval heeft de XJ een zelfdragende carrosserie. Daarbij mogen de dorpelbalken maar tot een bepaald aantal procenten zijn weggerot. Deze zit daarboven, da's zeker! sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een "standaard"probleempje bij oudere Cherokees , maar niets ernstigs. Niet mee rommelen of camoufleren , maar meteen grondig aanpakken. Er uit snijden van wielkuip tot de middenstijl en vervangen door nieuw. Waarom zo veel? Om de een of andere reden - en dat zie je straks wel als je het eruit hebt - roesten ze tot de middenstijl en niet verder.

Kijk ook even naar de achterkant van de dorpel. Ongeveer recht naar binnen gezien vanaf je roestplek zit de achterasgeleiding aan de bodem. Tussen de dorpel en dat bevestigingspunt willen ze ook wel eens wat krokant worden. Als je de dorpel aanpakt kun je dat ook mooi even controleren en indien nodig aanpakken.

Maar don't worry , na reparatie , en die is eenvoudig , gaan ze weer jaren en jaren mee : biggrin.gif

PS:kijk ook meteen naar de andere kant , want die is vast niet veel beter. tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Heren bedankt, ik zal er een nieuw stuk in laten lassen.

Was nog niet van plan om afstand te doen van de XJ. Veel te veel plezier mee.

Groeten,

V.

ff in de COROLESS primer zetten, dan weet je zeker dat het de eerste xx jaar niet terugkomt!

had een oldtimer 7 jaar stil buitenstaan. geen plekje kwam er meer door.

succes

marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...