Spring naar bijdragen

Flashlube Valve Saver-K


Jypy
 Share

Recommended Posts

Ik ben nieuw hier (heb net een GC aangeschaft) en ik wil geen allang bestaande discussie openen maar,

.... ik hoorde via via van het bestaan van Flashlube Valve Saver-K; deze simpele installatie voor het behoud van kleppen.

Hun verhaal:

1- Is in principe voor iedere auto nuttig sinds er geen lood meer in benzine zit

2- Erg nuttig voor oldtimers (in combinatie met punt 4 denk ik)

3- Erg nuttig voor LPG rijders

4- Erg nuttig voor auto's met kleppen in 'gewone' gietijzeren koppen

De laatste twee gelden dus voor m'n GC 4,0 met LPG G3

Het voorkomt het inslaan van de kleppen in de zetels. Nu moet iedereen het zelf verder weten maar ik heb het toch maar even gedaan. Een koprevisie is duur.

Het neemt bijna niets en het kost bijna niets.

Nog afgezien van de discussie of het wel of niet nuttig is voor een GC of alleen nuttig voor de fabrikant, toch even het volgende.

Ik stond bij onderstaand bedrijf te wachten terwijl zij dit spul even in mijn GC installeerden (10 minuten werk). Komen er twee mannen aan uit Verwegistan (en dan praat ik over 150 km++) die speciaal hier heen kwamen vanwege de prijs van dit spul. Weliswaar in de auto van de baas en omdat ze redelijk in de buurt waren, maar toch:

Pakket Flashlube Valve Saver-K (flesje met afregelbuisje en slangetje + vloeistof) kostte mij 41,60 euri's, ex btw.

Prijs losse vloeistof weet ik niet meer, maar het was niet veel.

Misschien toch handig om te weten.

Autogas Noord Nederland

Vogelkersstraat 1

8924EB Leeuwarden

Nee, ik heb geen aandelen.

Wel heel aardige mensen daar en ter zake kundig.

Misschien help ik iemand met een Jeep en daar is deze site toch voor ontworpen.

Brandt maar los..... .

JYPY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Heb er ook wel eens van gehoord, en het schijnt inderdaad te werken. Ik lees er ook nog wel eens wat over op oldtimer site's, ook daar wordt het vaak toegepast en kun je goede ervaringen lezen!

Overigens is het niet nodig om bij een Amerikaan na ± '75, die op benzine loopt, zoiets in te bouwen. In Amerika rijden ze n.l. al sinds die tijd loodvrij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
Gast IRONBITCH

Overigens is het niet nodig om bij een Amerikaan na ± '75, die op benzine loopt, zoiets in te bouwen. In Amerika rijden ze n.l. al sinds die tijd loodvrij!

dat klopt wel. maar de Americanen hebben er standaard geen harde kleppenzittingen in gezet. dus als je dan veel op L.P.G rijd dan gaan de klepzittingen verzakken. en dan krijg je compressie verlies. en L.P.G is zeer schraal dus het smeert de kleppengeleiders en de bovenste zuigerveren niet. en de kleppen zelf ook niet. want de loodvervanger die in de benzine zit zorgt er ook voor dat de kleppen koeling krijgen. dus als je er Flashlube aan toevoegd. dan heb je het zelfde effect wat benzine doet smeren die hap.

ik heb een V8 in mijn Jeep liggen. en ik heb in de koppen harde kleppenzittingen in laten zetten. dus het is eigenlijk niet nodig. maar ik heb het wel gedaan omdat gas zeer schraal is. en flashlube zit al bijna 1 jaar in mijn Jeep. en de motor is wel rustiger en mooier gaan lopen. en zuiniger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het probleem is niet zozeer de schraalheid, maar de temperatuur!

Bij gebruik op LPG worden de kleppen veel warmer, warmer nog dan bij loodvrije benzine.

Die lood in de benzine was ook niet zozeer vanwege smering, maar vanwege koeling! De extra smering is natuurlijk wel meegenomen!

Met een 4.0iHO blok kun je overigens probleemloos overstappen op LPG... gaat tonnen mee!

De 5.2 V8 in de GC is véél gevoeliger. Daarbij is het bijna noodzaak om de koppen te laten aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

als je flashlube in je jeep hebt zitten. dan moet je ook om de zoveel tijd ff checken hoeveel druppels per 10sec eruit komen. soms moet je de reduceer knop ietsje afstellen. is het knopje tever uitgedraaid. en er komt bijna geen druppel meer uit. dan moet je het potje bovenop de zijkant openmaken en het aanzuigsysteem eruit halen. want dan zit er een beetje dikke drap op de filtertje. je pakt dan een stukje keukenrolpapier wikkel het om het filtertje en veeg dan de drap ermee af. maak ook nog het potje vanbinnen schoon. en monteer daarna alles weer terug. dan zie bij het afstellen van reduceerventiel dat de afstelknop weer bijna dichtgedraaid is. zo heb ik het ook afgelopen weekend gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof niet zo in dat spul. De meeste klepslijtage treedt op boven de 3000 toeren. Veel oldtimers en Jeeps halen dat niet vaak, dus defect laat vaak lang op zich wachten. Gewoon kijken hoe lang het zonder kan. Bij revisie natuurlijk altijd geharde klepzetels laten zetten.

Overigens heb ik de indruk dat moderne auto's steeds slechter op lpg zijn te zetten. Sommige fabrikanten raden het alweer af. Is dat vooruitgang??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus mijn vraag, is het nodig of niet?

Goede vraag natuurlijk. Als je heel lang plezier aan je jeep wil hebben zou ik het doen. Kostprijs is echt niet zo duur in vergelijking met al de rest.

zonder gaat het ook natuurlijk, maar ik heb toch hier en daar al geruchten gehoord dat de V8 op gas wel 's durft schade oplopen.

de 4.0 inline six zou robuuster zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede vraag natuurlijk. Als je heel lang plezier aan je jeep wil hebben zou ik het doen. Kostprijs is echt niet zo duur in vergelijking met al de rest.

zonder gaat het ook natuurlijk, maar ik heb toch hier en daar al geruchten gehoord dat de V8 op gas wel 's durft schade oplopen.

de 4.0 inline six zou robuuster zijn...

bij mij in mijn V8 zitten harde kleppenzittingen in. dus in feite heb ik het niet nodig. maar sinds ik er flashlube in heb zitten loopt de motor wel beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
binnenkort leverbaar in Nederland. de electronic valve saver kit van Flashlube. dat is mooi dan kan ik het oude systeem (het potje) vervangen door het nieuwe systeem. voor meer info kijk op www.gms.nl

Zijn er op dit moment nog maar een paar die hier mee rijden.

Soort van test dus.....zou nog even wachten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...