Spring naar bijdragen

Eindelijk begonnen


BULL
 Share

Recommended Posts

Na zeker 2 jaar erover gesproken te hebben ben ik gisteren dan eens begonnen. blink.gif

Ja, waarmee hoor ik jullie denken?

Het volgende:

1" bodylift

Quick Disconnects

Borla einddemper + dubbele uitlaat

Voor de rest nog wat kleine aanpassingen

Ja, afgelopen zaterdag was het dan zover.

Ik na Apeldoorn met de Wrangler naar Ogdak wink.gif

Daar wij vermoede dat het allemaal niet in een dag zou lukken en ik een deel van het gereedschap niet tot mijn beschikking had (compressor) mocht ik deze klus samen/bij Ogdak doen.

Eerst een bak koffie en bouten (die ook al eerder met kruipolie had ingespoten) nogmaals met kruip olie ingespoten.

Toen eerst de kunststof kap bij de losgemaakt daar deze anders in de knel komt als wij de body omhoog gaan liften.

De eerste bout gaat aardig los de 2de breekt. mad.gif

Dus hadden wij besloten er de tijd voor te nemen (want om nu alles uit te boren is ook weer zo wat)

Dus alle bouten werden met liefde ingemasseerd met olie en kregen een klap voor hun kop en een tril massage van compressor.

Daarna werden zij met beleid losgedraaid.

Deze methode bleek te werken.

Stuk voor stuk, de een sneller dan de ander. dry.gif

Komen ze los en zonder dat er nog maar een breekt smile.gifworshippy.gif

Maar uiteindelijk rond 16:30 is dan alles los.

Ondertussen heeft Ogdak de Disconnects al bevestigd dit ging ook niet al te makkelijk maar beter dan de bouten van de body.

Wij waren toch wel erg benieuwd of de body nu los was en hebben hem aan een kant rustig op getild en er even 2 klosjes hout tussen gedaan.

En ja kijk wat een verschil en leuk hè zo scheven Jeep.

Verhaal wordt vervolgd en de foto`s worden verzorgd door Ogdak.

Ogdak bedankt zover en we gaan as zaterdag weer lekker verder. thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In JP magazine van deze maand staat uitgelegd hoe je best de bouten van de body lost wanneer ze vastgeroest zijn.

Voor jullie niet meer nodig maar wel interessant voor toekomstige boddy-lifters!

kan het postje over bodylift niet vinden in JP staat het in het forum ??

svp linkje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na zeker 2 jaar erover gesproken te hebben ben ik gisteren dan eens begonnen. blink.gif

Ja, waarmee hoor ik jullie denken?

Het volgende:

1" bodylift

Quick Disconnects

Borla einddemper + dubbele uitlaat

Voor de rest nog wat kleine aanpassingen

Ja, afgelopen zaterdag was het dan zover.

Ik na Apeldoorn met de Wrangler naar Ogdak wink.gif

Daar wij vermoede dat het allemaal niet in een dag zou lukken en ik een deel van het gereedschap niet tot mijn beschikking had (compressor) mocht ik deze klus samen/bij Ogdak doen.

Eerst een bak koffie en bouten (die ook al eerder met kruipolie had ingespoten) nogmaals met kruip olie ingespoten.

Toen eerst de kunststof kap bij de losgemaakt daar deze anders in de knel komt als wij de body omhoog gaan liften.

DSCF2303.JPG

De eerste bout gaat aardig los de 2de breekt. mad.gif

Dus hadden wij besloten er de tijd voor te nemen (want om nu alles uit te boren is ook weer zo wat)

Dus alle bouten werden met liefde ingemasseerd met olie en kregen een klap voor hun kop en een tril massage van compressor.

Daarna werden zij met beleid losgedraaid.

Deze methode bleek te werken.

Stuk voor stuk, de een sneller dan de ander. dry.gif

Komen ze los en zonder dat er nog maar een breekt smile.gifworshippy.gif

Maar uiteindelijk rond 16:30 is dan alles los.

Ondertussen heeft Ogdak de Disconnects al bevestigd dit ging ook niet al te makkelijk maar beter dan de bouten van de body.

DSCF2327.JPG

Wij waren toch wel erg benieuwd of de body nu los was en hebben hem aan een kant rustig op getild en er even 2 klosjes hout tussen gedaan.

DSCF2325.JPG

DSCF2328.JPG

En ja kijk wat een verschil en leuk hè zo scheven Jeep.

DSCF2304.JPG

Verhaal wordt vervolgd en de foto`s worden verzorgd door Ogdak.

Ogdak bedankt zover en we gaan as zaterdag weer lekker verder. thumbsup.gif

Bij deze cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na dat wij de Jeep afgelopen zaterdag hadden laten staan op houtenblokjes was het tijd om de klus verder af te maken.

Zaterdag de 20 was het weer zover.

Daar de Jeep in Apeldoorn stond kreeg ik een lift van mijn vrouw.

Toen wij arriveerden trof ik Beest en Ogdak al onder de Jeep aan.

Beest was de Disco`s aan het vast zetten op het juiste moment en Ogdak was begonnen met het boren van de afgebroken bout.

Na een bak lekkere koffie en een gevulde koek kon het werk weer opgepakt worden.

Het verwijderen van de rubbers bij de radiator ging niet van zelf de bout was een beetje vergaan.

Dus Beest met de tang stukje voor stukje losgedaaid en toen meteen maar een andere bout erin.

Helaas bleek na het verder opkrikken dat de Mooie NEW YORKER toch deels lost moest daar er een plaat onder liep van de remleiding.

Alles los en wij konden weer verder om hoog.

de meeste blokken pasten perfect allen die naast de tank waren een probleem.

De natuur Roest had de 2 a 3 delen staal uit elkaar gedreven en zodanig dat het scheef was komen te zitten.

Eerst even gekeken of wij de roest tussen de delen weg konden schrapen maar helaas dit was niet genoeg om alles weer een beetje horizontaal te krijgen.

Ach dan maar eerst verder kijken.

Na dat wij een kan hadden gedaan en Beest weer huis waards moest (zijn familie had honger) hebben Ogdak en ik de andere kant gedaan.

Beest nog bedankt voor je hulp.

De andere kant ging een stukje sneller (learnings van de andere kant meegenomen) na dat ik de bout van het rubber van de radiator deze kant had afgebroken.

Hebben wij een nieuwe popmoer in het gat gebracht (mooi spul man) en vast zat dit rubber.

Ook hier bleek de natuur zijn werk te hebben gedaan naast de tank (scheef).

En toen een ingeving.

We zagen een stuk af van de rubbers en plaatsen zo het geheel weer Horizontaal.

Het bleek te werken.

Alles vast zet en toen was de dag al weer om.

Vanavond maken wij alles af.

Nog te doen:

Ringen plaatsen tussen de body en de rubbers achter de tank (dachten dat dit niet kon maar het kan zeker daar alles weer recht is) anders trek je de bussen gewoon door de body heen als je hem vast gaat zetten op moment.

De nummerplaten weer bevestigen incl. Nw verlichting.

Het hele uitlaat systeem schuiven wij nog even door.

Foto`s komen weer uit Apeldoorn.

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja,

Gisteren avond rond 22:00 uur was het zover.

Nadat Ogdak zijn zondag nuttig had besteed (het sleuten aan mij Jeep) biggrin.gif

Konden wij gisteren nog even de puntjes op de I zetten.

De verlichting van de nr plaat moet zeggen erg mooi geworden rolleyes.gif

En allen banden op spanning en nieuwe moeren op de wielen Bling Bling smile.gif

Kon ik dus rond 22:00 uur richting het Bemmel rijden en ben er nog gekomen ook.

De body bleef mooi zitten op het frame dus goed werk geleverd allemaal.

Nogmaals bedankt Beest en Ogdak voor de hulp.

Next project is de uitlaat. wink.gif

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Dez,

Nee geen problemen en niets weg gehaald.

Alleen nog even een check op de aandrijving voor as zondag en of de disco`s mijn banden niet te veel ruimte geven en mijn wielkasten in drukken.

de foto`s komen uit Apeldoorn.

Ogdak ze willen de foto`s zien wink.gif

Ik ook wel eiegenlijk laugh.gif

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...