BULL Geplaatst May 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2006 Na zeker 2 jaar erover gesproken te hebben ben ik gisteren dan eens begonnen. Ja, waarmee hoor ik jullie denken? Het volgende: 1" bodylift Quick Disconnects Borla einddemper + dubbele uitlaat Voor de rest nog wat kleine aanpassingen Ja, afgelopen zaterdag was het dan zover. Ik na Apeldoorn met de Wrangler naar Ogdak Daar wij vermoede dat het allemaal niet in een dag zou lukken en ik een deel van het gereedschap niet tot mijn beschikking had (compressor) mocht ik deze klus samen/bij Ogdak doen. Eerst een bak koffie en bouten (die ook al eerder met kruipolie had ingespoten) nogmaals met kruip olie ingespoten. Toen eerst de kunststof kap bij de losgemaakt daar deze anders in de knel komt als wij de body omhoog gaan liften. De eerste bout gaat aardig los de 2de breekt. Dus hadden wij besloten er de tijd voor te nemen (want om nu alles uit te boren is ook weer zo wat) Dus alle bouten werden met liefde ingemasseerd met olie en kregen een klap voor hun kop en een tril massage van compressor. Daarna werden zij met beleid losgedraaid. Deze methode bleek te werken. Stuk voor stuk, de een sneller dan de ander. Komen ze los en zonder dat er nog maar een breekt Maar uiteindelijk rond 16:30 is dan alles los. Ondertussen heeft Ogdak de Disconnects al bevestigd dit ging ook niet al te makkelijk maar beter dan de bouten van de body. Wij waren toch wel erg benieuwd of de body nu los was en hebben hem aan een kant rustig op getild en er even 2 klosjes hout tussen gedaan. En ja kijk wat een verschil en leuk hè zo scheven Jeep. Verhaal wordt vervolgd en de foto`s worden verzorgd door Ogdak. Ogdak bedankt zover en we gaan as zaterdag weer lekker verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eelco Geplaatst May 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2006 mooi projectje Bull! ben benieuwd naar het resultaat en de foto's! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst May 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2006 In JP magazine van deze maand staat uitgelegd hoe je best de bouten van de body lost wanneer ze vastgeroest zijn. Voor jullie niet meer nodig maar wel interessant voor toekomstige boddy-lifters! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst May 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2006 mooi projectje, ben benieuwd naar het vervolg met foto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2006 In JP magazine van deze maand staat uitgelegd hoe je best de bouten van de body lost wanneer ze vastgeroest zijn.Voor jullie niet meer nodig maar wel interessant voor toekomstige boddy-lifters! kan het postje over bodylift niet vinden in JP staat het in het forum ?? svp linkje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2006 Na zeker 2 jaar erover gesproken te hebben ben ik gisteren dan eens begonnen. Ja, waarmee hoor ik jullie denken? Het volgende: 1" bodylift Quick Disconnects Borla einddemper + dubbele uitlaat Voor de rest nog wat kleine aanpassingen Ja, afgelopen zaterdag was het dan zover. Ik na Apeldoorn met de Wrangler naar Ogdak Daar wij vermoede dat het allemaal niet in een dag zou lukken en ik een deel van het gereedschap niet tot mijn beschikking had (compressor) mocht ik deze klus samen/bij Ogdak doen. Eerst een bak koffie en bouten (die ook al eerder met kruipolie had ingespoten) nogmaals met kruip olie ingespoten. Toen eerst de kunststof kap bij de losgemaakt daar deze anders in de knel komt als wij de body omhoog gaan liften. De eerste bout gaat aardig los de 2de breekt. Dus hadden wij besloten er de tijd voor te nemen (want om nu alles uit te boren is ook weer zo wat) Dus alle bouten werden met liefde ingemasseerd met olie en kregen een klap voor hun kop en een tril massage van compressor. Daarna werden zij met beleid losgedraaid. Deze methode bleek te werken. Stuk voor stuk, de een sneller dan de ander. Komen ze los en zonder dat er nog maar een breekt Maar uiteindelijk rond 16:30 is dan alles los. Ondertussen heeft Ogdak de Disconnects al bevestigd dit ging ook niet al te makkelijk maar beter dan de bouten van de body. Wij waren toch wel erg benieuwd of de body nu los was en hebben hem aan een kant rustig op getild en er even 2 klosjes hout tussen gedaan. En ja kijk wat een verschil en leuk hè zo scheven Jeep. Verhaal wordt vervolgd en de foto`s worden verzorgd door Ogdak. Ogdak bedankt zover en we gaan as zaterdag weer lekker verder. Bij deze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 16, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2006 Toppie. De rest volgt. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2006 nais........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2006 Ziet er goed uit....! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst May 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2006 Zo'n één inch bodyliftkit is dat uit één stuk of krijg je dan rubbers en een verhoging van een inch ........... (hoop dat ik het een beetje duidelijk vraag) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2006 Zo'n één inch bodyliftkit is dat uit één stuk of krijg je dan rubbers en een verhoging van een inch ........... (hoop dat ik het een beetje duidelijk vraag) Als ik zo vrij mag zijn Jep is in dit geval uit 1 stuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2006 Aanstaande zaterdag maken wij wel een foto. Kun je het zien. In dit geval is het een 2"bodylift maar ik haal mijn oude eruit BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2006 Na dat wij de Jeep afgelopen zaterdag hadden laten staan op houtenblokjes was het tijd om de klus verder af te maken. Zaterdag de 20 was het weer zover. Daar de Jeep in Apeldoorn stond kreeg ik een lift van mijn vrouw. Toen wij arriveerden trof ik Beest en Ogdak al onder de Jeep aan. Beest was de Disco`s aan het vast zetten op het juiste moment en Ogdak was begonnen met het boren van de afgebroken bout. Na een bak lekkere koffie en een gevulde koek kon het werk weer opgepakt worden. Het verwijderen van de rubbers bij de radiator ging niet van zelf de bout was een beetje vergaan. Dus Beest met de tang stukje voor stukje losgedaaid en toen meteen maar een andere bout erin. Helaas bleek na het verder opkrikken dat de Mooie NEW YORKER toch deels lost moest daar er een plaat onder liep van de remleiding. Alles los en wij konden weer verder om hoog. de meeste blokken pasten perfect allen die naast de tank waren een probleem. De natuur Roest had de 2 a 3 delen staal uit elkaar gedreven en zodanig dat het scheef was komen te zitten. Eerst even gekeken of wij de roest tussen de delen weg konden schrapen maar helaas dit was niet genoeg om alles weer een beetje horizontaal te krijgen. Ach dan maar eerst verder kijken. Na dat wij een kan hadden gedaan en Beest weer huis waards moest (zijn familie had honger) hebben Ogdak en ik de andere kant gedaan. Beest nog bedankt voor je hulp. De andere kant ging een stukje sneller (learnings van de andere kant meegenomen) na dat ik de bout van het rubber van de radiator deze kant had afgebroken. Hebben wij een nieuwe popmoer in het gat gebracht (mooi spul man) en vast zat dit rubber. Ook hier bleek de natuur zijn werk te hebben gedaan naast de tank (scheef). En toen een ingeving. We zagen een stuk af van de rubbers en plaatsen zo het geheel weer Horizontaal. Het bleek te werken. Alles vast zet en toen was de dag al weer om. Vanavond maken wij alles af. Nog te doen: Ringen plaatsen tussen de body en de rubbers achter de tank (dachten dat dit niet kon maar het kan zeker daar alles weer recht is) anders trek je de bussen gewoon door de body heen als je hem vast gaat zetten op moment. De nummerplaten weer bevestigen incl. Nw verlichting. Het hele uitlaat systeem schuiven wij nog even door. Foto`s komen weer uit Apeldoorn. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 Ja ja, Gisteren avond rond 22:00 uur was het zover. Nadat Ogdak zijn zondag nuttig had besteed (het sleuten aan mij Jeep) Konden wij gisteren nog even de puntjes op de I zetten. De verlichting van de nr plaat moet zeggen erg mooi geworden En allen banden op spanning en nieuwe moeren op de wielen Bling Bling Kon ik dus rond 22:00 uur richting het Bemmel rijden en ben er nog gekomen ook. De body bleef mooi zitten op het frame dus goed werk geleverd allemaal. Nogmaals bedankt Beest en Ogdak voor de hulp. Next project is de uitlaat. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 Mooi dat je heel thuis bent gekomen. Zal vanaaf nog even wat foto's uppen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 Thanks ogdak Neem zelf nog een foto van de brandende achterlichtje van de nummer plaat BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2006 geen probleem met schakelen naar zn 2 e versnelling of hebben jullie al een hoekje weg gevijld.??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst May 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 Hé , jongens waar blijven die foto's? Wil graag weten hoe het staat zo'n bodyliftje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 He Dez, Nee geen problemen en niets weg gehaald. Alleen nog even een check op de aandrijving voor as zondag en of de disco`s mijn banden niet te veel ruimte geven en mijn wielkasten in drukken. de foto`s komen uit Apeldoorn. Ogdak ze willen de foto`s zien Ik ook wel eiegenlijk BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst May 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 ook al zie ik geen fotoos, ik vind het prachtig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2006 ook al zie ik geen fotoos, ik vind het prachtig Idd. Alleen jammer dat het zo lang duurde................... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2006 Alleen jammer dat het zo lang duurde................... Heb maar 1 relevante en vertoonbare foto gevonden die iets van toegevoegde waarde biedt. Dus hier het verschil tussen standaard en 1" BL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst May 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2006 Zoek het verschil Ik maak as zondag wel wat foto`s in het terrein dan zie je meteen wat hij kan BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2006 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst July 2, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2006 Ja wij gaan weer verder. As zaterdag gaan wij de nieuwe uitlaat er onder zetten en ben zeer benieuwd naar de sound. Jullie gaan dus van ons horen. BULL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.