Spring naar bijdragen

GPS Garmin Quest 2


Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een gps-systeem voor in m'n Wrangler TJ, op de fiets en te voet. De Quest 2 van Garmin lijkt hiervoor het best geschikt te zijn. Is zeer stevig gebouwd en waterdicht.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Quest 2 in zijn Wrangler ?

Ik vraag mij af of de antenneontvangst voldoende zal zijn, wegens redelijk verticaal staan van de voorruit. Bij onvoldoende bereik is een externe antenne noodzakelijk.

Tips & suggesties zijn welkom !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen idee.. maar wel een Garmin Nuvi in de TJ en die doet het best.

Wat ik bedoel is dat het niet uitmaakt hoe hij staat.. als je minder onvangst hebt heeft dat meer met ontoereikend signaal te maken als de hoek.

Dat wordt zeer waarschijnlijk met de eventuele externe antenne bedoeld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik 2 GPS ontvangers: Een Tom-Tom bluetooth muis, welke ik gewoon in de middenconsole leg. Zowel met hardtop als met softtop prima ontvangst!

De tweede is een Garmin E-trex, die klik ik in een GSM steun, welke met een zuignap aan de ruit plakt. Ook hier met alle tops prima resultaten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Ik heb intussen een Garmin Quest 2 gekocht, de ontvangst in m'n jeep is 100 %. Een externe antenne was dus niet nodig. Zeer handig toestel, kan ook tevoet, op de fiets of mountainbike worden gebruikt.

Is zeer gunstig geprijst op www.gpscenter.be ! Daar vind je tevens handige tips e.d.

Ik heb even gekeken.. en wat ik echt handig vind:

De Quest 2 is volledig waterdicht uitgevoerd..
smile.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb ook nooit problemen gehad. Eerst een TomTom, de muis op de motorkap (magnetisch) De zelf tomtom beviel niet zo en is in de vuilnisbak verdwenen. Daarna een Garmin GPSmap76CS. Werkt super, met hoogtemeter en kompassensor.

En niet alleen waterdicht...blijft ook drijven (als enige)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een MIO C 710 en ben er dik tevreden mee. KUn je aan je riem hangen of op stuur van je fiets

In de Jeep prima ontvangst in de raamzuignapklem ( 2 x woordwaarde) Met verkeersinfo,camera.s snelheidswaarschuwingen. Heeft me al om menige file heengeleid.

Kan er niet mee zwemmen staan wel standaard 27 landen in www.mio-tech.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een MIO C 710 en ben er dik tevreden mee. KUn je aan je riem hangen of op stuur van je fiets

In de Jeep prima ontvangst in de raamzuignapklem ( 2 x woordwaarde) Met verkeersinfo,camera.s snelheidswaarschuwingen. Heeft me al om menige file heengeleid.

Kan er niet mee zwemmen staan wel standaard 27 landen in www.mio-tech.be

Da's voor in de auto wel een heel erg mooie ja.

Ik gebruik hem echter ook bij het zeilen. Standaard staat er heel europa, afrika en een deel van azie in. Daarnaast heb ik de gedetailleerde wegenkaarten van heel europa en de gedetailleerde zeekaarten van de hele "westatlantique", inclusief midd.zee en ijsselmeer enz enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Garmin 2720 incl. verkeersinfo en een externe antenne indien nodig.

Ding is echt perfect.

Heeft ook een tripmaster functie en meer optie's.

Had hier voor een kees - kees....maar tom liet het vaak afweten...

Mazzel en geluk met de nieuwe aankoop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...