Spring naar bijdragen

stuiterende voorkant


Recommended Posts

Hallo allemaal,ben sinds een half jaar de trotse eigenaar van een jeep wrangler 4 L HO uit 1991 tongue.gif .Gisteren ben ik een stuk gaan rijden,ik reed ongeveer 95 km p/u over de snelweg

over een hobbeltje,mijn voorkant begon ineens ongelovelijk te stuiteren en kwam er ook niet meer uit ohmy.gif ,ik reed de vluchtstrook op en pas toen ik afremde was het weg,heb alles na gechekt maar niets te zien,ik ben voorzichtig doorgereden met ongeveer 75 km p/u dry.gif ,ik heb het idee dat er een schokbrekker kapot is en de wagen door de bladveren gaat stuiteren, ik rijd dagelijks met de mijn Jeep,dus het is echt een probleem dat ineens op is komen zetten huh.gif ,is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt,of weet wat er aan de hand is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sander als het in en uitveren betreft zou het een schokbreker kunnen zijn, maar als het een soort forse trilling was; auto schud dan ook behoorlijk en lijkt onbestuurbaar dan kan het Deathwobble zijn. Een bekend fenomeen komt voornamelijk voor bij verhoogde auto's. Oorzaak ergens in de ophanging of stuurinrichting zit speling.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een enorme trilling die het gevoel gaf of de hele voorkant los zat en tot in mijn stuur flink voelbaar was,ik heb geen stuurspeling en mijn Jeep is standaard dus niet verhoogt

bedankt alvast voor jullie reactie.

Het was een enorme trilling die het gevoel gaf of de hele voorkant los zat en tot in mijn stuur flink voelbaar was,ik heb geen stuurspeling en mijn Jeep is standaard dus niet verhoogt

bedankt alvast voor jullie reactie.

En hoe herken ik een kapotte stuur demper?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice Jeep!

En om op je probleem terug te komen:

Je stuurdemper is zeker niet de oorzaak van je probleem! 't Is een demper, geen "haalallefoutenuitjevoortrein" apparaat! wink.gif

Mogelijk dat je met een nieuwe demper e.e.a. onderdrukt, maar de oorzaak moet je toch in de spoorstangen, stuurkogels, fusee's, veerschommelrubbers zoeken. Panhardstang/trackbar kan ook, maar daarvan zal de auto niet meteen gaan schudden, eerder vaag gaan sturen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice Jeep!

En om op je probleem terug te komen:

Je stuurdemper is zeker niet de oorzaak van je probleem! 't Is een demper, geen "haalallefoutenuitjevoortrein" apparaat! wink.gif

Mogelijk dat je met een nieuwe demper e.e.a. onderdrukt, maar de oorzaak moet je toch in de spoorstangen, stuurkogels, fusee's, veerschommelrubbers zoeken. Panhardstang/trackbar kan ook, maar daarvan zal de auto niet meteen gaan schudden, eerder vaag gaan sturen.

Succes!

Ik heb het vermoeden dat een kruiskoppeling de oorzaak is,idd de stuurdemper heb ik los gehaald maar die is goed,mijn schokbrekkers idemdito,als ik 85 rijd niks aan de hand als ik 95 rijd over een hobbeltje dan begint het,het lijkt dan wel of de hele voorkant stuitert, vaag sturen doet hij niet stuurd echt heel strak,ook als dit gebeurd,hoewel je het heel erg op je stuur voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem gevonden de U beugels van mijn bladveren zaten aan allebijde kanten los,gekke is dat je een rammel verwacht,maar niets van dit aangedraaid hobbelweg genomen,snelweg op en gas gegeven geen problemen meer,hard top er af gehaald,niet te tillen dat ding,soft top er op en weer helemaal blij.

afbeelding2096cr.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...