Jos-Jeep Geplaatst April 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 Wat begon als de ombouw van 4.2 naar 4.0 begint inmiddels een aardig project te worden waar we steeds verder gaan met andere dingen. Een van de dingen die ook al een tijdje op het wensenlijstje staan is een lier. Na een aantal keren al flink vastgezeten te hebben toch wel erg handig Nu lopen we al een tijdje te zoeken en hebben nu een gebruikte WARN lier gevonden. Enig nadeel is dat we niet weten welk type het is. Heeft iemand enig idee? Naar het schijnt is het een 9000Lbs. Plaatje 1: En plaatje 2, moet er trouwens bij het rode cirkeltje niet nog een onderdeel zitten of hoort dit zo? : Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt en groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ninja Geplaatst April 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 <div align="left">bij dat cirkeltje hoort een draaihendel te zitten die de lier vrij zet, [ kun je de kabel met de hand uitlopen ] </div> Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 Hmm, als dat handeltje eraf is, is de lier dan wel te gebruiken? Is dat makkelijk te vervangen? Wel een paar keer een lier gebruikt maar nog nooit zelf een op de auto gehad. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ninja Geplaatst April 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 Dealer Name: Wiegel BV Phone: +31-252-24-0060 Fax: +31-252-24-0066 Address: S Gravendam Seweg 53 2215 TC Voorhout, NL Email: info@wiegel.nl hier misschien meer info..... p.s. de lier is ook zonder hendeltje te gebruiken, maar 't duurt ff voor je bij een boom bent 20meter verder....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 Hmm, toch raar dat zo'n handeltje eraf is. lijkt me niet dat je deze zomaar afbreekt. Bedankt voor de bedrijfsinformatie! Iemand nog enig idee welk type dit is? Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutch Rebel Geplaatst April 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 Als deze lier 9000 lbs heeft ofwel 4080 kg dan zou dit de voorloper moeten zijn van de Warn XD 9000, een lier die zij al zeer lang in hun assortiment voeren. Echter vanaf +/- 1988 zitten de voedingskabels op de motor (zie foto in vorige reactie) en niet op de kopse kant, dus het is in ieder geval een oud beestje. Wat mij opvalt is de aansluiting van de rode kabel, zie ik dat goed dat die vast zit op de lierplaat ????, dus zou die gebruikt worden als massa??? Misschien dat iemand met meer verstand van aanluitingen je daar nader over zou kunnen informeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 Tja, die rode massa... Creatief met kleuren, zullen we maar zeggen De lier lijkt, qwa type, veel op mijn lier: Een 5000 uit '87. De motor is bij deze echter veel groter. Bij die oude type's is de vrijloophandle nog een plastic "draaiknop". Werkt ook prima, maar ziet er wat fragieler uit en is dat waarschijnlijk ook B&S kon verleden jaar nog goed aan onderdelen voor mijn lier komen, al duurde het wel een paar weken. Serienummer van de lier is het sleutelwoord.... Edit: ff plaatjes geschoten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst April 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 Heb inderdaad het idee dat er wat geknutseld is aan de bedrading. Vind ik niet zo erg, is wel weer netjes te maken. Het is dus een vrij oude lier als ik dit zo lees. Is dat een probleem? Ik neem aan dat als je een lier goed onderhoud deze lang meegaat of...? Het plaatje komt inderdaad redelijk overeen alleen de motor wijkt af qua groote en aansluitingen. Twijfel, twijfel.... Edit, enig idee wat voor motor hier op zit? Tenminste wat voor motor er op de 5000 zit (87Wrangler)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2006 ehhh... een elektromotor? Ik snap eigenlijk je vraag niet precies.... wat bedoel je met "wat voor motor"? Verder werkt mijn lier nog prima, al kan 'ie een kwastje verf, een nieuwe lierkabel en een rollenvenster gebruiken.... Een 5000 is wel wat licht voor een YJ, maar voor mijn gebruik sterk zat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2006 Ehh, bedoel de kracht: 4 HP of meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2006 B&S kon verleden jaar nog goed aan onderdelen voor mijn lier komen, al duurde het wel een paar weken. Serienummer van de lier is het sleutelwoord.... www.warnserviceparts.com Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2006 Ehh, bedoel de kracht: 4 HP of meer Oww... geen idee... www.warnserviceparts.com Ik zie daar de oude typen niet bij staan, Utah.... Dat was destijds ook mijn probleem..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2006 Nou, iedereen hartelijk bedankt voor de info maar helaas is de lier onder mijn neus verkocht Had afgesproken met de verkoper dat we hem woensdag zouden halen, mailt ie net dat hij hem aan iemand anders heeft verkocht omdat hij liever voor "vogels in de hand dan in de lucht ging" Lekker dan.... Hoe bedoelt u vertrouwen. Op zoek naar de volgende dan maar.. Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2006 Tsss.... Lekker zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst May 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 1, 2006 Kheb de advertentie ook gezien op MP ik vond € 300,00 niet echt een koopje voor de lier, tenminste niet in deze staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 2, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2006 Misschien is dat wel het geluk bij het ongeluk geweest Maar blijft rare manier van zaken doen en dat is wel jammer. Ach, op zoek naar de volgende! Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst May 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2006 Hoi Jos, Ik ben het met Shark eens, was erg veel geld voor die lier. Je koopt een nieuwe voor 399 euro, is dan wel geen warn, maar voor "ons" werk goed genoeg om ons uit de sjit te helpen Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2006 Ik wilde ook niet reageren omdat ik bang was dat je em al had gekocht. Ben heel huiverig van een tweede hans lier. Koop toch een 9000 lbs lier voor € 400 ipv een 15 jaar oude versleten lier. en 4 pk is wel behoorlijk veel. Als ik nu mn lier kapot zou hebben ging ik voor een warn 9.5ti 4,6 PK en supersnel Kost wel een hoop geld + 1000 Mijn GEW 10.000 van de Makro voor € 395 incl. doet het goed is alleen langzaam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst May 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2006 weet iemand waar je een GEW10000 of een AA-lift wat schijnbaar dezelfde is kunt kopen voor 400 euro? wouter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2006 ze waren 2 x bij de Makro in de aanbieding voor 395 maar of dat weer gaat gebeuren zou je moeten vragen aan de leverancier Airpress In Leeuwarden. 6Wheeler verkoopt ze ook in Eindhoven. Niet de 10.000 maar de iets lichtere versie en ik heb begrepen dat ze in Belgie ook niet zo duur zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 2, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2006 Nu ik er nog eens over nadenk klopt het inderdaad dat dit niet echt een koopje was. Wat ik wel een voordeel vind van Warn is dat het bijna niet uitmaakt hoe oud ze zijn en dat er toch nog onderdelen voor te krijgen zijn. Inderdaad eens rustig verder kijken. Ik wilde ook niet reageren omdat ik bang was dat je em al had gekocht. Gewoon zeggen wat je er van vindt! Ik vraag wat iemand er van vindt en mocht je het niets vinden dan kun je dat gewoon zeggen. No hard feelings Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ninja Geplaatst May 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2006 misschien is dit wat Jos.....warn of deze...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2006 mee eens Ninja prijzen valt misschien over te onderhandelen maar die lieren zien er nog goed uit. Voordeel van die van die Belg is dat de relais op de lier zitten. 9000i Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst May 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2006 Joepie! Lier gekocht en wel bij de Macro! Even gepast: Een nieuwe ipv. een "tweedehandsje". iedereen hartelijk dank voor alle adviezen! De lier komt voorop op een lierplaat en de relaiskast komt onder de kap. Randje van de trommel is al afgekit. Dank voor de tip Dezperado! Alleen nog 2 vraagjes: - Is het noodzakelijk om de plus van een zekering te voorzien? Wel redelijk wat met audio e.d. gedaan en daar is het standaard om grote stroomverbruikers af te zekeren vlakbij de accu. - De min direct op de accu of ergens op het chassis? Wederom alvast dank! Groeten, Jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2006 ik zou er wel een hoofdschakelaar in maken bv onder motorkap en de relais kast past precies op de plaats van de krik Ik zal er ff paar pics van maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.