Spring naar bijdragen

WARN Lier, welk type??


Recommended Posts

Wat begon als de ombouw van 4.2 naar 4.0 begint inmiddels een aardig project te worden waar we steeds verder gaan met andere dingen.

Een van de dingen die ook al een tijdje op het wensenlijstje staan is een lier. Na een aantal keren al flink vastgezeten te hebben toch wel erg handig biggrin.gif

Nu lopen we al een tijdje te zoeken en hebben nu een gebruikte WARN lier gevonden. Enig nadeel is dat we niet weten welk type het is. Heeft iemand enig idee? Naar het schijnt is het een 9000Lbs.

Plaatje 1:

14oy2.jpg

En plaatje 2, moet er trouwens bij het rode cirkeltje niet nog een onderdeel zitten of hoort dit zo? :

29zv1.jpg

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt en groeten,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dealer Name: Wiegel BV

Phone: +31-252-24-0060

Fax: +31-252-24-0066

Address: S Gravendam Seweg 53

2215 TC Voorhout, NL

Email: info@wiegel.nl

hier misschien meer info..... p.s. de lier is ook zonder hendeltje te gebruiken, maar 't duurt ff voor je bij een boom bent 20meter verder....... tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als deze lier 9000 lbs heeft ofwel 4080 kg dan zou dit de voorloper moeten zijn van de Warn XD 9000, een lier die zij al zeer lang in hun assortiment voeren.

Echter vanaf +/- 1988 zitten de voedingskabels op de motor (zie foto in vorige reactie) en niet op de kopse kant, dus het is in ieder geval een oud beestje.

Wat mij opvalt is de aansluiting van de rode kabel, zie ik dat goed dat die vast zit op de lierplaat ????, dus zou die gebruikt worden als massa???

Misschien dat iemand met meer verstand van aanluitingen je daar nader over zou kunnen informeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, die rode massa... blink.gif Creatief met kleuren, zullen we maar zeggen wink.gif

De lier lijkt, qwa type, veel op mijn lier: Een 5000 uit '87. De motor is bij deze echter veel groter. Bij die oude type's is de vrijloophandle nog een plastic "draaiknop". Werkt ook prima, maar ziet er wat fragieler uit en is dat waarschijnlijk ook wink.gif

B&S kon verleden jaar nog goed aan onderdelen voor mijn lier komen, al duurde het wel een paar weken. Serienummer van de lier is het sleutelwoord.... wink.gif

Edit:

ff plaatjes geschoten...

IMG_5498.JPG

IMG_5499.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inderdaad het idee dat er wat geknutseld is aan de bedrading. Vind ik niet zo erg, is wel weer netjes te maken.

Het is dus een vrij oude lier als ik dit zo lees. Is dat een probleem? Ik neem aan dat als je een lier goed onderhoud deze lang meegaat of...?

Het plaatje komt inderdaad redelijk overeen alleen de motor wijkt af qua groote en aansluitingen.

Twijfel, twijfel....

Edit, enig idee wat voor motor hier op zit? Tenminste wat voor motor er op de 5000 zit (87Wrangler)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ehhh... een elektromotor? ph34r.gif

Ik snap eigenlijk je vraag niet precies.... wat bedoel je met "wat voor motor"? wink.gif

Verder werkt mijn lier nog prima, al kan 'ie een kwastje verf, een nieuwe lierkabel en een rollenvenster gebruiken.... Een 5000 is wel wat licht voor een YJ, maar voor mijn gebruik sterk zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, iedereen hartelijk bedankt voor de info maar helaas is de lier onder mijn neus verkocht sad.gif

Had afgesproken met de verkoper dat we hem woensdag zouden halen, mailt ie net dat hij hem aan iemand anders heeft verkocht omdat hij liever voor "vogels in de hand dan in de lucht ging"

Lekker dan.... Hoe bedoelt u vertrouwen.

Op zoek naar de volgende dan maar..

Groeten,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde ook niet reageren omdat ik bang was dat je em al had gekocht.

Ben heel huiverig van een tweede hans lier.

Koop toch een 9000 lbs lier voor € 400 ipv een 15 jaar oude versleten lier.

en 4 pk is wel behoorlijk veel.

Als ik nu mn lier kapot zou hebben ging ik voor een warn 9.5ti 4,6 PK en supersnel Kost wel een hoop geld + 1000

Mijn GEW 10.000 van de Makro voor € 395 incl. doet het goed is alleen langzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze waren 2 x bij de Makro in de aanbieding voor 395 maar of dat weer gaat gebeuren zou je moeten vragen aan de leverancier Airpress In Leeuwarden.

6Wheeler verkoopt ze ook in Eindhoven. Niet de 10.000 maar de iets lichtere versie en ik heb begrepen dat ze in Belgie ook niet zo duur zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik er nog eens over nadenk klopt het inderdaad dat dit niet echt een koopje was.

Wat ik wel een voordeel vind van Warn is dat het bijna niet uitmaakt hoe oud ze zijn en dat er toch nog onderdelen voor te krijgen zijn.

Inderdaad eens rustig verder kijken.

Ik wilde ook niet reageren omdat ik bang was dat je em al had gekocht.

Gewoon zeggen wat je er van vindt! Ik vraag wat iemand er van vindt en mocht je het niets vinden dan kun je dat gewoon zeggen. No hard feelings tongue.gif

Groeten,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Joepie! Lier gekocht en wel bij de Macro!

Even gepast:

dscf10658cy.jpg

Een nieuwe ipv. een "tweedehandsje". iedereen hartelijk dank voor alle adviezen!

De lier komt voorop op een lierplaat en de relaiskast komt onder de kap.

Randje van de trommel is al afgekit. Dank voor de tip Dezperado!

Alleen nog 2 vraagjes:

- Is het noodzakelijk om de plus van een zekering te voorzien? Wel redelijk wat met audio e.d. gedaan en daar is het standaard om grote stroomverbruikers af te zekeren vlakbij de accu.

- De min direct op de accu of ergens op het chassis?

Wederom alvast dank!

Groeten,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...