Spring naar bijdragen

Gas Jeep CJ5


Recommended Posts

Heb een redelijk strakke ex-zwitsers leger '66 CJ5 met Hurricane 4cyl motor gekocht,

Alles werkt toppie, motor moet een beurt hebben.

Ik heb wat nutteloze bedrading gevonden achter het dashboard, ook onder de motorkap is wat losgeknipt, de kachelslangen waren losgetrokken, en op de wielkast links-achter zitten 4 gaten die redelijk overeenkomen met een bevestiging voor een gastank.

Het vermoeden is dan ook dat hij al eens op gas heeft gelopen en het is mijn plan dit ook weer te doen, wie heeft ervaring met het rijden op gas met dit motortype, het zelfde blok hing in de Nekaf, dus er moeten er toch wat op gas rondploffen door ons kikkerlandje.

Wat zijn de ervaringen, blijft dit heel, is er veel pk-verlies, hoe is de motortemperatuur?

Alle advies is welkom!

Groente; Jeepleep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dergelijke (oude) motoren lopen meestal niet zo lang op gas omdat de klepzittingen heel snel slijten. Wil je er langer mee rijden (of de motor zowieso reviseren) laat er dan speciale harde klepzittingen inzetten.

Of gewoon een leuk V8'tje erin leggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jeepleep,

ik ben in het bezit geweest van een nekaf en volgens mij heb jij dezelfde motor,iemand die dit weet?

ook heb ik een daf ya 126 worshippy.gif gehad uit 1958.

in beide voertuigen heb iik gas gebouwd en dat heeft nooit problemen opgeleverd!!!

zowel temperatuur als vermogen bleven gelijk!!

punt is dat je naar een goede specialist stapt.

ik ben beide keren bij allround lpg gweest in spijkenisse.voor jou mischien wat ver weg(weet niet waar je woont)maar een belletje voor een beetje advies kan nooit kwaad en het zijn echt experts!!!!!

het nummer moet je zelf ff zoeken...www.goudengids.nl?

veel succes!!! bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diesel is voor boten.........

Gas om op te koken............

En op benzine rijd je Jeep......... wink.gifwink.gifwink.gif

Zou niet weten of dat nog kan kan je nog wel een adresje geven van een andere gasspecialist.... Pouls Autotechniek te Baarlo. Misschien dat je er wat aan hebt.

Veel plezier met het Jeepie (of je nu op gas rijd of benzine maakt niks)

T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by banaan@Mar 14 2004, 21:01

Geef mij maar gas, dan blijft hij tenminste lopen (BERGAF en BERGOP) want dat doet hij nu niet op benzine,

En het leuke is dat dan ook je rembekrachtiger uitvalt unsure.gif   frusty.gif   no.gif

ja..lach jij maar...jij heb nog enigzins plek min die 7 van je..maar in die cj 5 van mij is dat ff anders....wordt dan onderbouw denk ik laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Jo! dank voor de reacties, ik ga eerst maar eens de motor goed op benzine laten lopen voor de invoer-keuring.

Gezien de inhoud van de portemonee zal het later gas worden als het blokje nog in redelijke staat verkeert

Eerst maar eens zien, ook de dieselvariant is aan mijn brein gepasseerd, een 2,3L uit een ford transit is een sterke en eenvoudige motor die ook wat toeren maken kan (vanwege de driebak), goedkoop te hebben op de sloop bovendien.

De komende week zal blijken hoe mijn blok is, er in kijken kan nu eenmaal niet dus na het afstellen zal moeten blijken wat hij nog presteert, is hij redelijk fris, dan gaat er gas in, is hij suf getrapt door vorige eigenaren dan denk ik er hard over er een CJ5D van te maken.

Het is tenslotte een gebruiksauto, hij moet betrouwbaar en redelijk goedkoop zijn werk doen.

Overigens is inmiddels wel duidelijk dat hij al eerder op gas gelopen heeft, tijdens de opknapwerkzaamheden de afgelopen weken ben ik het volgende tegengekomen:

Een wisselschakelaar met G en B erop, met een tiewrapje weggemoffeld aan andere bedrading onder het dashboard, een drukknop op het dashboard die nergens toe diende en waarvan de bedrading bij het luchtfilter was afgeknipt (de gas-choke waarschijnlijk), de losgetrokken kachelslangen (hebben op de verdamper gezeten), vier gaten op de linker wielbak achter, waar toevallig precies een houder voor een gastank op zou kunnen vastgezet, en een ingekorte verbindingsknie van carburateur naar luchtfilterslang (anders kon door de extra hoogte door de lpg verstuiver de klep niet meer dicht).

Dus met een beetje massel zitten er ook al harde zittingen en andere kleppen in???

Dank nogmaals en tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ik ben in het bezit geweest van een nekaf en volgens mij heb jij dezelfde motor,iemand die dit weet?

Klik hier voor de hurricane.

En klik hier voor de NEKAF motor.

Lijkt veel op elkaar, nietwaar? yes.gif

Beide motoren hebben een combinatie van kop- en zij-kleppen! Beide hebben de zogenaamde F-kop en beide hebben hetzelfde vermogen en koppel!! cool.gif

Lijkt er dus op dat het dezelfde zijn.. tongue.gif

En... er zijn natuurlijk best veel nekaf's op gas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Originally posted by Jeepleep@Mar 12 2004, 13:14

Heb een redelijk strakke ex-zwitsers leger '66 CJ5 met Hurricane 4cyl motor gekocht,

Alles werkt toppie, motor moet een beurt hebben.

Ik heb wat nutteloze bedrading gevonden achter het dashboard, ook onder de motorkap is wat losgeknipt, de kachelslangen waren losgetrokken, en op de wielkast links-achter zitten 4 gaten die redelijk overeenkomen met een bevestiging voor een gastank.

Het vermoeden is dan ook dat hij al eens op gas heeft gelopen en het is mijn plan dit ook weer te doen, wie heeft ervaring met het rijden op gas met dit motortype, het zelfde blok hing in de Nekaf, dus er moeten er toch wat op gas rondploffen door ons kikkerlandje.

Wat zijn de ervaringen, blijft dit heel, is er veel pk-verlies, hoe is de motortemperatuur?

Alle advies is welkom!

Groente; Jeepleep

Ik heb jaren rond gereden met een huricane motor op lpg , 100 000 km en meer , nooit iets aan de kleppen gedaan , soms beetje bijstellen. Nooit problemen mee gehad , draaide perfect. Draaide beter en starte beter op lpg dan op benzine.Ik heb vrienden die ook al jaren rond rijden op lpg , nooit geen, problemen.

Yves

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hier ook een 5je maar dan met een 258 motor, loopt als een trei... Jeep op gas.

Heb er nog nooit mee op benzine gereden, hab daar dus ook geen mening over maar ben wel benieuwd naar de werking van de druppelsmering van flashlube.

http://www.flashlube-europe.com/technical/...lube_manual.pdf

Wat kost zoiets, en het gebruik van de olie is dat een kostbare zaak.....

Kon geen onafhankelijke test vinden, alleen die bij hun op de site.

Groeten Glenn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een 5je maar dan met een 258 motor, loopt als een trei... Jeep op gas.

Heb er nog nooit mee op benzine gereden, hab daar dus ook geen mening over maar ben wel benieuwd naar de werking van de druppelsmering van flashlube.

http://www.flashlube-europe.com/technical/...lube_manual.pdf

Wat kost zoiets, en het gebruik van de olie is dat een kostbare zaak.....

Kon geen onafhankelijke test vinden, alleen die bij hun op de site.

Groeten Glenn..

Ik heb de Flashlube ook ingebouwd toen ik mijn CJ op gas ging laten lopen. Mijn gasboer zei dat het voor auto's die erg gevoelig zijn op gas een goed resultaat geeft.

Gebruik van het spul is nihiel, ik heb er nu zo een 3000Km mee gereden en er is 1 cm uit het flesje opgezogen.

Of het echt nodig is voor mijn moter vraag ik me wel eens af, omdat vele hun 232 en 258 op gas laten lopen zonder problemen en zonder flashlube

Ik haal het er niet meer af nu, als er dan iets mis gaat dan zal ik me eeuwig voor me koppie slaan....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...