Spring naar bijdragen

Einde objectief Jeepforum?


Mav
 Share

Recommended Posts

Vandaag ontving ik op mijn adres een aangetekende brief van een advocaten kantoor in Amsterdam.

De brief was opgesteld op 30 maart 2006.

Hieronder enkele passages.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte Heer Heeringa,

Naar wij vernomen hebben bent U de beheerder dan wel eigenaar van het domein jeepforum.NL en jeepforum.BE

Derhalve spreken wij U aan als rechtspersoon in deze.

Wij treden op voor de volgende eiser:

DaimlerChrysler Nederland B.V.

Van Deventerlaan 50

3528 AE Utrecht

Namens deze klant sommeer ik u het volgende:

Bij U op het forum staan enkele berichten over de Jeep Cherokee KJ algemeen en in het bijzonder de problemen met de transmissie van enkele types van dit model. DaimlerChrysler Nederland B.V. EIST in deze dat U deze onmiddellijk verwijderd!

Hierdoor ontstaat namelijk onnodig schade aan de naam van het product van de eiser.

Ook de negatieve berichten over Jeep en of Jeep Dealers in het algemeen dienen te worden verwijderd dan wel aangepast te worden.

Mocht U in gebreke blijven eisen wij een dwangsom van € 750,00 per dag per overtreding.

U kunt zich voorstellen dat de kosten hierdoor hoog kunnen oplopen.

Uiteraard hopen wij dat U het niet zover laat komen en deze negatieve berichten zelf verwijderd dan wel laat verwijderen.

U krijgt tot woensdag 5 april 2006 12:00 uur de tijd deze berichten te verwijderen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot zover de brief.

Ik denk dat we de tent wel kunnen sluiten als we niets meer mogen schrijven op een forum. De door ons op eigen initiatief geplaatste disclaimer dat we niet geassocieerd zijn aan Daimler Chrysler of Jeep blijkt dus weinig nut te hebben gehad....

De staff van Jeepforum.nl gaat zich bezinnen of we hiertegen in beroep gaan dan wel gehoor geven aan deze oproep..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn pittige woorden van meneer de advocaat ( ik noem hem maar ff meneer voordat ie mij zometeen ook al een brief gaat sturen biggrin.gif )

Volgens mij staat dit forum toch los van alles wat met Daimler-Chrysler te maken heeft ??? Als dit beantwoord kan worden met een JA dan zijn wij toch vrij om te vertellen, schrijven, zeggen wat we willen, natuurlijk wel min of meer binnen bepaalde richtlijnen.

En als ze zichzelf nu pas gaan schamen voor alle ellende die mede forumers hebben gehad met hun auto vind ik dat echt mosterd na de maaltijd.

En als die Jeep dealers zo graag in een goed licht willen komen staan laat ze dan eens de regel "Klant is KONING" waarderen bij het oplossen van problemen en conflicten.

Maar geld maakt macht en zo ook in deze industrie, en wij een clubje freaks die gek zijn op hun Jeeps worden nu het zwijgen opgelegt, Ik dacht het niet hé

Want als er vuisten gemaakt moeten worden dan zullen die er komen potverderammelkwammelwateentrammel.

En als ze het dan toch afdwingen mogen ze onderhoud van het forum ook wel op hun rekening zetten, GRRRRRRRRR

(ps. is er niemand op het forum advocaat ?????? enne anders mss via je rechtsbijstandverzekering)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moeten ons maar eens goed bezinnen op de te nemen stappen. Er is niet veel tijd en misschien kunnen we de betreffende postjes tijdelijk onzichtbaar maken.... Daarmee is het niet meer openbaar en wordt er geen extra,vermeende, schade toegebracht. We kunnen het ons simpelweg niet permiteren om straks een kapitaal aan dwangsommen te moeten gaan betalen en daarnaast geeft het ons meteen meer tijd om eventueel stappen te ondernemen en/of blijvende maatregelen in te voeren.

Nog dit weekend komen we, de staff, bij elkaar om ons te bezinnen op de ontstane situatie. Wordt vervolgd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kwamen die niet uit denemarken???????????

Ja dat klopt maar ik was bang voor wraakacties ph34r.gif

Maar nu even serieus, ik geloof dat wij als nederlanders nog steeds het RECHT op vrijheid van meningsuiting hebben en dat iedere rechter het met de eis van daimler chrysler onneens moet zijn.

Heb je die brief nog ingescand of is het echt een 1 april grap? tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Velen hadden 'm door: Het was gisteren inderdaad 1 April ! laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Gelukkig waren er enkelen die dat ff niet door hadden .

JeePieRo en RESERVOIR DOGS, hoe is het met de bloeddruk? wink.gif

De grap is trouwens door ons (Mav, Beest, Kameel en ondergetekende) schaamteloos overgenomen van het Alfa forum.... waar Beest hem toevallig vrijdagavond las. Daar stonken tientallen members er met open ogen in! Omdat we nog geen grap hadden, issie zonder veel voorbereiding op het Jeepforum "losgelaten"...

De text is natuurlijk wel even wat aangepast door Beest, waarna hij naar Mav is verzonden. Mav loog dus niet eens toen hij schreef: “Vandaag ontving ik op mijn adres†tongue.gif

Al met al een redelijk geslaagde grap dus, die velen toch aan het twijfelen bracht ondanks dat ze wisten dat het 1 april was! yes.gif

Volgend jaar nemen we wat meer tijd om wat uit te denken….

Mocht er trouwens al iemand een idee voor de Jeepforum|NL 1 April grap in 2007 hebben…. Stuur maar een mailtje!!

Wel jammer is dat enkelen die de grap wel doorzien hebben dat dan meteen posten. En ja, je mag natuurlijk best trots zijn dat je 'm doorhad! thumbsup.gif

Maar heb je voortaan zo’n grap meteen door, reageer dan gewoon niet of stuur een PM naar de topicstarter om te laten weten dat je de grap hebt doorzien. Ik weet zeker dat er nu vele Jeepforummers gewaarschuwd waren door de postjes met "1 april" of een hint daarnaar in de text... Zonde natuurlijk, we hadden graag meer boze postjes gezien biggrin.gif

Tot volgend jaar!!!! laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...