Spring naar bijdragen

Aandrijving Probleem


Recommended Posts

Beste Mensen,

Ik kijk regelmatig op deze site van Jeep Forum om te kijken of er een oplossing is voor mijn probleem

Mijn Garage kan het in ieder geval niet vinden,

Ik zal proberen om het probleem uit te leggen.

Bij het wegrijden van de parkeerplaast en de stuurstand helemaal naar rechts of bij het achteruit rijden helemaal naar links

is het net of de voorbanden ergens tegen aankomt, de wagen maakt een een enorme herrie en hij begint te schudden,

soms bij rotondes heb ik dit ook. waar ik altijd last van heb is dat bij bochten bijvoorbeeld bij rotondes, daar komt er een zeurend geluid bij achterkant vandaan. De garage (een jeep dealer) heeft al een aantal keer de olie ververst of er iets van toevoeging er bij gedaan en zegt dan dat het vanzelf overgaat.

Dit speelt al bijna een jaar, (net uit de garantie)

Auto is een Grand Cherokee, 4.7 Limited, uit april 2002.

heeft iemand dir probleem ook een keer gehad want ik weet het zelf niet meer, ik wordt min of meer van het bekende kastje naar de muur en weer terug gestuurd.

Met vriendelijke groeten

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb iets dergelijks gehad, maar dat was zowel links als rechts draaiend tot aan de aanslag. Probleem was de tussenbak. Ik hoop voor je dat het wat anders is.

Een andere garage (een kennis van me) heeft er al een keer naar gekeken heeft toen van de achtercardan de deksel eraf gehaalt en en heeft toen geconstateerd dat er ijzerslijpsel in lag, hij zag ook dat de tandwielen ligt waren beschadigt, maar hij heeft geen ervaring met dit soort auto's.

Als de tussenbak het is geeft dat grote problemen dan, ik ben zelf niet zo technisch op het gebied van auto's dan

Groeten

john

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De garage (een jeep dealer) heeft al een aantal keer de olie ververst of er iets van toevoeging er bij gedaan en zegt dan dat het vanzelf overgaat.

Dit speelt al bijna een jaar, (net uit de garantie)

Ik zou hier toch als de donder serieus naar laten kijken; zelfs al val je net buiten de garantie heb je grote kans dat er een wettelijke verplichting voor de garage/dealer is om een (gedeeltelijke) reparatie te vergoeden.

We hebben het hier over iets mechanisch; "het gaat vanzelf over?" ..... huh.gif

Een andere garage (een kennis van me) heeft er al een keer naar gekeken heeft toen van de achtercardan de deksel eraf gehaalt en en heeft toen geconstateerd dat er ijzerslijpsel in lag, hij zag ook dat de tandwielen ligt waren beschadigt, maar hij heeft geen ervaring met dit soort auto's.

Open maken, ijzerslijpsel en beschadigde tandwielen constateren, maar gauw weer dichtmaken (want dan gaat het misschien vanzelf over?) blink.gifhuh.gif

Sorry, ik kan je geen inhoudelijke reactie geven, maar wanneer ik met dit soort problemen geconfronteerd word voel ik - als Leek - echt wel aan m'n water dat er iets serieus aan de hand is waar je echt wat mee moet doen. Doorrijden met slijpsel en kapotte tandwielen - je kunt er vergif op innemen dat problemen niet minder, maar juist erger worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eens kijken naar je tussenbak. En vervang daar eens de vloeistof van. (als er al inzit huh.gif )

In het diff zit het waarschijnlijk niet, die toevoeging is voor je LS (limited slip) en die kan ook wat herrie maken als die toevoeging er niet inzit.

Maar schudden?

...ik denk tussenbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je tussenbak openmaakt, let dan goed op de te vervangen rubbertjes en doorlaten, verkeerd gemonteerd dan schakeld die niet meer na een per kilometer. Ja, ja heb ik gehad. "Gelukkig" had de garage het gedaan. kon de bak weer uit elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjsa, dit klinkt toch ook heel erg als visco.... heb precies hetzelfde gehad. als je niet teveel km erop hebt staan heeft er misschien niet genoeg olie in gezeten (tussenbak) cry.gif

diff zal de oorzaak niet zijn maar wel een gevolg. cry.gif

Hoop dat et niet te duur wordt..... mad.gif jeep stealer had et gelijk moeten weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag bij de dealer geweest, ik heb een monteur meegekregen om een stukje te rijden

en ja hoor op een grote parkeerplaats gelukkig dezelfde herrie, hij vertelde me dat dat toch niet goed was en we hebben direct een afspraak gemaakt

hij wist niet wat het was maar ze gingen het nu toch uitzoeken.

ben Benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vandaag bij de dealer geweest, ik heb een monteur meegekregen om een stukje te rijden

en ja hoor op een grote parkeerplaats gelukkig dezelfde herrie, hij vertelde me dat dat toch niet goed was en we hebben direct een afspraak gemaakt

hij wist niet wat het was maar ze gingen het nu toch uitzoeken.

ben Benieuwd

Als je ze met dit probleem hebt geconfronteerd, nog tijdens de garantie;

De garage (een jeep dealer) heeft al een aantal keer de olie ververst of er iets van toevoeging er bij gedaan en zegt dan dat het vanzelf overgaat. Dit speelt al bijna een jaar, (net uit de garantie)

dan zou ik ze daar toch wel zéér dringend aan herinneren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een ZJ zou ik onmiddelijk "Visco" hebben geroepen.... Heeft de WJ niet hetzelfde??

Bij een evt. defecte visco komen er zeer grote krachten vrij, die je hele auto in een scherpe bocht doen schudden en de differentieelen zwaar op de proef stellen...

/me doet een gok.... : kilometerstand tussen 150.000 en 200.000?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een ZJ zou ik onmiddelijk "Visco" hebben geroepen.... Heeft de WJ niet hetzelfde??

Bij een evt. defecte visco komen er zeer grote krachten vrij, die je hele auto in een scherpe bocht doen schudden en de differentieelen zwaar op de proef stellen...

/me doet een gok.... : kilometerstand tussen 150.000 en 200.000?

Nope km stand nu is pas 77000, ik rij zelf niet zoveel, hij is pas 4 jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal staat er op het forum al snel een post bij dit soort berichten dat je de vooras ff eronderuit moet halen.

Als die eronderuit is en de problemen zijn minder of weg, ga dan maar uit van visco. sad.gif

(uit ervaring weet ik dat et ook bij lagere km stand kan gebeuren cry.gif

sucksex! ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

OK, vandaag bij de dealer geweest, ze hebben de hele dag de auto gehad maar niets kunnen vinden

ze hebben het achtercardan en voor cardan open gehad, maar daar konden ze 123 niets vinden, ze hebben wel foto's gemaakt en een rapport opgesteld

van deze klacht en dit door gegeven een ade importeur, die sturen dan een specialist en dan hoor ik het weer

ik hou jullie op de hoogte, misschien hebben jullie in de toekomst wat aan de oplossing, als die komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope km stand nu is pas 77000, ik rij zelf niet zoveel, hij is pas 4 jaar

laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

Ook hier geld; Via E-bay.com viscuos coupling zoeken en voor nog geen € 400, heb je een nieuwe op je deurmat!

Inbouwen door een Jeep garage komt incl olie op € 250,00.

Altijd goedkoper dan de € 1500,00 zonder inbouw terwijl je wel een origineel hebt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

Ook hier geld; Via E-bay.com viscuos coupling zoeken en voor nog geen € 400, heb je een nieuwe op je deurmat!

Inbouwen door een Jeep garage komt incl olie op € 250,00.

Altijd goedkoper dan de € 1500,00 zonder inbouw terwijl je wel een origineel hebt!!

Als dat het is dan... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat het is dan... wink.gif

Deze heb ik dus besteld!

BRAND NEW!!! -- Jeep 249 Transfer Case Viscous Coupler

Verkoopprijs: US $395,00

Aantal: 1

Subtotaal: US $395,00

Verzending: UPS Ground: US $15,00 voor eerste object, US $8,00 voor elk volgend object.

Als je het zeker wil weten moet je de aandrijfas tussen de vooras en de tussenbak verwijderen, binnen 10 minuten gebeurd!

Daarna gaan rijden, alleen achterwiel aandrijving he'.

Draai maar max naar links,rij een stukje, je mag niet merken, draai max naar rechts en rij een stukje, ook dan mag je niks merken!

Dan weet je het zeker, als de visco slecht is dan blijft de vooras aangedreven ook als er geen rotatie verschil is tussen voor en achteras.

En als de aandrijfas verwijderd is merk je bij de eerste bocht al het verschil!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraag dat deels met dit topic te maken heeft, ik heb sinds 3 dagen de voorste aandrijfas onder mijn ZJ uit 1993 gehaald ivm kapot kruisstuk.

Op het forum gelezen dat mensen denken dat dit geen probleem is voor de tussenbak NP249 of visco.

Maar nu komt ie, als ik de auto in P op een kleine helling parkeer dan rolt hij langzaam weg, is dit dan de visco die slipt?

Dan slipt hij dus ook als je rijd.

Of is nu mijn visco kapot?

Ivo van Bree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraag dat deels met dit topic te maken heeft, ik heb sinds 3 dagen de voorste aandrijfas onder mijn ZJ uit 1993 gehaald ivm kapot kruisstuk.

Op het forum gelezen dat mensen denken dat dit geen probleem is voor de tussenbak NP249 of visco.

Ivo van Bree

dat is pas na 1996.....dus ik zou m zsm er weer tussen zetten

je probleem met langzaam weg rollen kan ik niet zeggen waar dat aan licht, maar denk zelf als je je aandrijas er weer tusen heb dat die het dan niet meer gebeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...