Spring naar bijdragen

Trekgewicht voor CJ7


Gast laredozwart
 Share

Recommended Posts

Gast laredozwart

Heeft er iemand trekgewicht op zijn kenteken van een CJ7 van +/- 1980 staan

Ik ben al bij de RDW geweest en daar zeggen ze dat de CJ7 nooit officieel is ingevoerd

en daarom geen typegeodkeuring heeft

Op mijn kenteken staat geen geen max trekgewicht

Ik hoop op veel reakties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij staat er ook geen gewicht op 't kenteken.

Er zijn hier al diverse topics en discussie's over geweest, volgens mij komt 't er op neer dat de RDW onwillekeurig diverse gewichten al dan niet aan een kenteken gekoppeld heeft.

Een standaard is er in ieder geval niet in, zal wel een lastig verhaal worden om een gewicht op 't kenteken vermeld te krijgen,

Succes ermee....

Shark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om bij de RDW de juiste informatie los te krijgen valt niet mee.

Dat ze niet officieel ingevoerd zijn is al helemaal larie. De HAI in Rijnsburg is jaren lang de officieele importeur van AMC voor de Benelux geweest.

Maar misschien moet je het eens bij de trekhaak fabrikanten proberen, die bepalen de sterkte van de trekhaak voor ieder autotype apart. Brink levert bijvoorbeeld goedgekeurde trekhaken voor de Wrangler tot 2500kg. Hierbij bepaalt de typegoedkeuring van de fabrikant het gewicht en niet de RDW!

http://www.brinkweb.com/03a.php?ctbid=597&tid=2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

hey ik heb het zelfde probleem maar ik werdt aan gehouden

maar de politie kon niet zeggen dat die te zwaar was want hun konden het ook niet achter halen en de rdw weet het ook niet dus en het is ook niet verplicht om op kenteken je trek haak gewicht te hebben staan dus kon zo door rijden ze konden me er geen bekeuring voor geven ik zij gewoon weet van niks trek haak zit er al onder sinds 1980

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wrangler kent zelfde probleem

Bij de typegoedkeuring heeft de importeur verzaakt het max te trekken gewicht te vermelden. Dus varieerd van 1000 tot 2500 kgs bij zelfde type en bouwjaar en motor.Ik 500/1000 Herman 2500

oplossing + uitvoeren naar duitsland en laten keuren met 2500 kgs brink trekhaak en weer invoeren in NL

Is al teveel over geschreven hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Iwan Overmars

Bij mij staat het ook vermeld op m'n kentekenbewijs.

Geremd 2000kg. Dit werd door de RDW rechtstreeks overgenomen van de duitse brief. Dat is dan wel weer een voordeel als je invoert (moet het natuurlijk wel in duitsland zijn "eingetragen")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
jo jo jo 4600 ????? dat is aardig wat hoe kan dat dan mvg evald

je kunt je jeep uitvoeren naar Duitsland laat hem daar keuren met een zware trekhaak eronder. daarna weer invoeren naar Nederland. en dan een nieuw kenteken aanvragen. en dan is de rdw het verplicht om het Duitse kenteken over te nemen. :whistle:

een nadeel is het kost wel een paar honderd euro als je dat er voor over hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ook ik sta nu voor het veelbesproken probleem.

(Wil een tweepaards trailer (max massa 2000 KG) gaan trekken met mijn CJ7 4.2 (1985) en heb geen trekgegevens op het kentekenbewijs staan.

Volgens RDW volstaat met het aangetekend opsturen van mijn originele kenteken voorzien van en begeleidend schrijven met de reden en dan komt het helemaal goed. gezien de CJ7 als personenvoertuig geregistreerd staat hoeft de auto NIET gekeurd te worden. Of er nou wel of geen (gekeurde) trekhaak onder zit maakt voor de registratie op het kenteken dus geen flaus aus. Maarrrrr..., ik geloof daar gezien de discussies op het Forum helemaal niets van.

Om mijn aanvraag kracht bij te zetten wil ik mijn begeleidend schrijven voor zien van zo veel mogelijk kentekens waarbij trekgewichten op het kentekenbewijs staat.

Dus..., reageer met het vermelden van het kenteken indien je trekgewichten op het kentekenbewijs van je CJ(7) hebt staan !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus..., reageer met het vermelden van het kenteken indien je trekgewichten op het kentekenbewijs van je CJ(7) hebt staan !!!

Als je het topic terug leest, zie je diverse leden staan die schrijven dat ze het op kenteken hebben. Als deze leden hebben de cj nog.

Je kan ze ook een PM sturen met je vraag, werkt sneller :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
op mijn kenteken staat ongeremd 450 kg geremd 1800 kg

cj-7 4.181 cm3 uit 1982

Beste,

Wat is het kenteken van jouw CJ7. Ik ben op dit moment bezig om op het kenteken mijn CJ7 4.2 1985 trekgegevens te laten noteren door de RDW. Onderbouwen met reeds uitgegeven kentekens helpt hierbij.

Ik zie je reactie tegemoet.

Groet,

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij YJ zelfde gelazer

ik mag 1000 geremd Quattro 1500 geremd Herman 2500 geremd alemaal 4.0 HO YJ

Heb trekhaak met brink typeplaatje tot 2500 kg

Maar ben bang dat je gefrusteerd raakt met trachten dat in orde te maken.

Chrysler geeft niet thuis en RDW gaat je naar Chrysler sturen voor de typegoedkeuring die ze nooit goed hebben ingevuld bij Chrysler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...