Spring naar bijdragen

binnenverlichting


Recommended Posts

Toen ik vanmiddag de jeep wilde starten deed hij niets (accu leeg).

Wegenwacht gebeld, jeep gestart, bijladen deed hij goed dus het is niet de dynamo maar hoogst waarschijnlijk de accu.

meteen even een kwik fitje gepakt accu gecheckt ja hoor mijnheer hij is kapot moet dus een nieuwe in a de som van 80 euro.

thuisgekomen zit ik achter de computer met uitzicht op mijn jeep en ik zie dat de binneverlichting brand. even alles gecheckt (deuren dicht enz.) blijven ze branden, als ik de sleutel in het contactslot omdraai gaan ze wel uit blink.gif maar op slot blijven ze branden.

Wie weet wat het kan zijn ???

Lekkere jongens die van kwik fit accu was dus gewoon nog goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik vanmiddag de jeep wilde starten deed hij niets (accu leeg).

Wegenwacht gebeld, jeep gestart, bijladen deed hij goed dus het is niet de dynamo maar hoogst waarschijnlijk de accu.

meteen even een kwik fitje gepakt accu gecheckt ja hoor mijnheer hij is kapot moet dus een nieuwe in a de som van 80 euro.

thuisgekomen zit ik achter de computer met uitzicht op mijn jeep en ik zie dat de binneverlichting brand. even alles gecheckt (deuren dicht enz.) blijven ze branden, als ik de sleutel in het contactslot omdraai gaan ze wel uit blink.gif maar op slot blijven ze branden.

Wie weet wat het kan zijn ???

Lekkere jongens die van kwik fit accu was dus gewoon nog goed.

Ja bij Kwik Fit zijn ze snel om je geld eruit te halen.

Mooi kloten.

Maar staat de schakelaar wel goed.

In ieder geval voor nu als je het niet kan vinden het lampje even eruit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik vanmiddag de jeep wilde starten deed hij niets (accu leeg).

Wegenwacht gebeld, jeep gestart, bijladen deed hij goed dus het is niet de dynamo maar hoogst waarschijnlijk de accu.

meteen even een kwik fitje gepakt accu gecheckt ja hoor mijnheer hij is kapot moet dus een nieuwe in a de som van 80 euro.

thuisgekomen zit ik achter de computer met uitzicht op mijn jeep en ik zie dat de binneverlichting brand. even alles gecheckt (deuren dicht enz.) blijven ze branden, als ik de sleutel in het contactslot omdraai gaan ze wel uit blink.gif maar op slot blijven ze branden.

Wie weet wat het kan zijn ???

Lekkere jongens die van kwik fit accu was dus gewoon nog goed.

Check het knopje van je dash verlichting eens , daar kan ik bij mijn GC (93) de binnenverlichting constant mee aanzetten zodat die blijft branden .

misschien bij jou ook zoiets?? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En een accu kun je alleen testen als hij geladen is..... een half lege accu zal altijd slechte testresultaten geven.....

Zo'n tester geeft dus gewoon de accustatus aan, alleen als je zeker weet dat hij voldoende geladen is of zou moeten zijn, kun je van zo'n ding op aan! Je kunt het zo'n kwikfit monteur dan ook amper aanrekenen: Hij doet wat 'm geleerd is: tester erop en aflezen.... huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En een accu kun je alleen testen als hij geladen is..... een half lege accu zal altijd slechte testresultaten geven.....

Zo'n tester geeft dus gewoon de accustatus aan, alleen als je zeker weet dat hij voldoende geladen is of zou moeten zijn, kun je van zo'n ding op aan! Je kunt het zo'n kwikfit monteur dan ook amper aanrekenen: Hij doet wat 'm geleerd is: tester erop en aflezen.... huh.gif

Maar dat van die volle accu kan ie ook zelf aangeven ,MAAR vind zijn baas niet zo leuk zeker.... cool.gifsad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check het knopje van je dash verlichting eens , daar kan ik bij mijn GC (93) de binnenverlichting constant mee aanzetten zodat die blijft branden .

misschien bij jou ook zoiets?? unsure.gif

dat is het niet, werkt bij mij wel het zelfde alleen als ik dat schuifje heen en weer haal gaat hij af en toe uit en meteen weer aan.

In ieder geval voor nu als je het niet kan vinden het lampje even eruit halen.

Ik heb de zekering er maar uit gehaald anders moet ik zoveel lampjes eruit halen al mijn binnenverlichting blijft branden. ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff denken... jeep start niet...slechte accu of leeg..... accu vervangen....jeep start....binnenverlichting blijft aan....

bij een slechte accu gaat vaak ook het alarm vreemd doen, kan het misschien daarmee te maken hebben ( centrale ontgrendelij=ng, verlichting )?

misschien ff resetten? huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff denken... jeep start niet...slechte accu of leeg..... accu vervangen....jeep start....binnenverlichting blijft aan....

bij een slechte accu gaat vaak ook het alarm vreemd doen, kan het misschien daarmee te maken hebben ( centrale ontgrendelij=ng, verlichting )?

misschien ff resetten? huh.gif

je bedoelt even de plus en de min tegen elkaar?

Kan het morgen wel even proberen vind het nu te koud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap er niets meer van, wil ik vanmorgen even de boel resetten dus doe de zekering erin kijk even wat de verlichting doet,

Die blijft dus uit ohmy.gif ik ontgrendel de boel m.b.v. de remote, licht gaat aan ik wachten en het gaat weer uit ook rolleyes.gif

Bij het op slot zetten ook meteen weer uit dus na een goede nachtrust doet hij het weer.

allen bedankt voor het meedenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap er niets meer van, wil ik vanmorgen even de boel resetten dus doe de zekering erin kijk even wat de verlichting doet,

Die blijft dus uit ohmy.gif ik ontgrendel de boel m.b.v. de remote, licht gaat aan ik wachten en het gaat weer uit ook rolleyes.gif

Bij het op slot zetten ook meteen weer uit dus na een goede nachtrust doet hij het weer.

allen bedankt voor het meedenken

Zelfs een Jeep heeft rust nodig zie je smile.gif

maar door er je zekering tussenuit te halen is ie ook een soort van gereset misschien.

werkt i.i.g. weer en daar gaat het om . Gr. J.G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs een Jeep heeft rust nodig zie je smile.gif

maar door er je zekering tussenuit te halen is ie ook een soort van gereset misschien.

werkt i.i.g. weer en daar gaat het om . Gr. J.G.

Was wel die zekering van 50 amp die eruit moest misschien tevens van de computer en daardoor gereset.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dacht ik dat mijn probleem over was, deed de verlichting gisteren weer hetzelfde sad.gif ga nu de haynes maar even bestuderen kijken of die wat weet.

Typische Jeep situatie. Heb zelf ook zoiets.

Bij mij gaat het lampje op de stuurkolom knipperen als ik het alarm uitzet. Is een dag weg geweest om daarna met flinke volharding te blijven knipperen tijdens het rijden.

Snap jij 't, snap ik 't.

Soms moet je ermee leren leven. Net 't weer hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een groot deel van de bedrading gecontroleerd (niets gevonden) het relais aan de passagierszijde nagekeken, de computer 2x gereset, alle deurschakelingen nagekeken en de defecte vervangen te hebben. frusty.gif heb ik toch maar het relais van de achterste verlichting eruit getrokken en de bolletjes van de voorste eruit gedraaid.

met andere woorden ik ben er nog steeds niet uit wat het is.

Ik denk zelf dat het iets met de centrale deurvergrendeling te maken heeft.

als alle deuren dicht zijn en sleutel uit het contact is brand dus alle binneverlichting.

als de deuren dicht zijn en het contact staat in de accessoires stand gaat het licht uit en als ik dan een deur open doe gaat het licht gewoon aan duer dicht licht weer uit.

deuren dicht contactsleutel naar onn (niet starten) dan hetzelfde als in de accessoires stand?? no.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schakelaar van de achterklep? ...zou zomaar kunnen.

deze reageert gewoon op het moment van openen met het contact in de accessoires stand dus lijkt mij dat ie werkt

Alle zekeringen verder goed?

heb ik eigenlijk niet naar gekeken omdat ik dacht dat er iets uit moest maar aangezien er iets misschien niet werkt kan het een optie zijn (gaan we morgen proberen)

nog een mogelijkheid: de lamp àchterin is een klik-schakelaar.... klik daar eens op.

heb ik op geklikt is het helaas niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...