Fred1970 Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 motortemperatuur loopt na 5 minuten direct op naar max. Inmiddels nieuwe waterpomp en thermostaat gemonteerd en probleem blijft nog steeds. Iemand suggesties wat te doen/testen etc. Ik kom er niet meer uit!!! Hoe kan je de radiator testen??? Blijft volgens mij weinig over. betreft 4.2 liter uit 1977 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 is je temp.meter nog wel goed? even een termometer in je radiator hangen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Lucht in het systeem kan wel eens kl*te zijn voor je temp. Ook de sensor misschien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Bij mij geeftie ook hogere waarde aan dan in werkelijkheid en bij die van Quattro veel te laag maar denk toch dat er misschien ergens wat verstopt zit en hij het koelwater niet goed circuleerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 ff wat meer info nodig.. Je zegt dat je motortemperatuur oploopt. Heb je een aparte olietemp. meter? Of bedoel je je koelwater temperatuur meter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Binnen 5 minuten is wel wat snel.... dat moet haast aan de circulatie liggen. Je waterpomp is vervangen, schrijf je... Naar aanleiding van dit probleem? Of was er een andere reden en trad het huidige probleem nadien op? Indien het laatste het geval is, heb je mogelijk het verkeerde type pomp.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Laat hem eens draaien ZONDER thermostaat. Als ie het dan nog doet heb je OF geen circulatie omdat ie niet pompt of totaal verstopt zit , OF je meter is onbetrouwbaar , OF er zit een muskusrat in je motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Laat hem eens draaien ZONDER thermostaat. Als ie het dan nog doet heb je OF geen circulatie omdat ie niet pompt of totaal verstopt zit , OF je meter is onbetrouwbaar , OF er zit een muskusrat in je motor hoho.....dat zou ook best eens een tasmaanse duivel kunnen zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 Graag on-topic in de technische forum's.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 I know , maar zonder humor kom je niet ver in een Jeep................. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 I know , maar zonder humor kom je niet ver in een Jeep................. Alleen Technishe Humor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willy auwerx Geplaatst February 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2006 het zou kunnen dat het onstekingstijdstip ontregeld is , daar kan ie van gaan koken , bv te veel voorontsteking . Al gekeken of er geen vuil voor of tussen de koelribben van de radiator zit . wat nog kan en dikwijls word vergeten dat is een slecht werkende radiatordop . NOG een mogelijkheid is dat een van de cilinders geen arbeidskracht vericht waardoor de andere overhit raken bv een uitgevallen ontstekingskaars (bougie) vele bougies met ouderdom werken wel op het eerste zicht maar onder compressie niet .,, groeten en bon chance ,,willy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2006 Loopt ie ook echt warm als ie dat aangeeft of is het alleen de temp. meter ?/ Kun je misschien eens cotroleren, word zo vlug warm zeg je . Is bijna niet mogelijk in die korte tijd Gaat temp. bij het rijden niet op en neer . heb dit ook bij een Chevy gehad pas nog. Gaf kokend aan ,blok en slangen etc, waren dan nog koud. Ging weer wel zakken daarna ,weet niet hoedit afgelopen is , heb auto verkocht en die man zij dat het niet zo`n groot probleem kon zijn, lucht o.i.d. Is wel vevelend probleem .rijd niet vertrouwd meer vind ik zelf . Suc6 J.G. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
siebster Geplaatst February 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2006 Monteer een andere waterpomp, deze draaid de verkeerde kant op. Er zijn 2 soorten in de handel. Gr Siebo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst February 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2006 Monteer een andere waterpomp, deze draaid de verkeerde kant op. Er zijn 2 soorten in de handel.Gr Siebo. Het probleem was er al voordat er een nieuwe pomp gemonteerd was als ik zo lees wat hij zegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.